کد خبر: ۷۲۲۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷

نمایندگان مجلس درباره اعضای کابینه رئیسی چه گفتند؟

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «پذیرفتن جایگاه ‎وزارت کشور توسط دکتر ‎احمد وحیدی سطح و جایگاه وزارت کشور را به اصل خود باز خواهد گرداند.
نمایندگان مجلس درباره اعضای کابینه رئیسی چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: «پذیرفتن جایگاه ‎وزارت کشور توسط دکتر ‎احمد وحیدی سطح و جایگاه وزارت کشور را به اصل خود باز خواهد گرداند و شاهد تصمیمات درست در حکمرانی استانداری ها خواهیم بود، وحیدی در هر منصبی ‎تحول آفرین بوده است.»‎

استقبال کمیسیون امنیت ملی از برنامه وزیر پیشنهادی خارجه
جلیل رحیمی جهان آبادی در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور آقای امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه برگزار شد و در آن وزیر پیشنهادی به تشریح برنامه مختلف خود برای اداره دیپلماسی و روابط خارجی در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پرداخت.

بنا بر گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون به طرح دیدگاه های خود پیرامون برنامه های وزیر خارجه پیشنهادی پرداختند، گفت: در این جلسه بر احیای نگرش های اقتصادی و فرهنگی در دیپلماسی جمهوری اسلامی، تقویت روابط ایران با همسایگان و استفاده از ظرفیتهای دیپلماسی پارلمانی تاکید کردیم.

رحیمی جهان آبادی پیشینه کاری، تخصص و اشراف امیر عبداللهیان در امور خارجه و نیز تجربه ارتباط موثر با نمایندگان و شناخت از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی را نقاط قوت کار وزیر پیشنهادی خارجه دانست و گفت که برنامه پیشنهادی وزیر خارجه با استقبال اعضای کمیسیون مواجه شد.

بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در کمیسیون عمران
عبدالجلال ایری در تشریح جلسه امروز صبح کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز، رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی حضور یافته و برنامه‌های ایشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان مهمترین اولویت های حوزه عمرانی کشور را در خصوص وضعیت بحرانی بازار مسکن، حمل و نقل، تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی، تامین زیرساخت مناسب برای ساختمان‌ها، مدیریت بازار مصالح ساختمانی و همچنین پایبندی به اجرای دقیق طرح جهش تولید و تامین مسکن در خصوص ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مدیریت مطلوب شوراهای عالی معماری و شهرسازی و نیز بهبود فرایند طولانی تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی با وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم در میان گذاشتند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: کمیسیون عمران برای وزارت راه و شهرسازی به دنبال فردی است که در کنار داشتن برنامه اجرایی و انجام کارهای تئوری، جهادی و انقلابی عمل کرده و در میدان حضور داشته باشد تا مشکل بازار مسکن را حل کند، چراکه ساماندهی این بازار از اولویت بالایی برخوردار است.

ایری در پایان تاکید کرد: وزیر پیشنهادی نیز در این جلسه به بیان راهکارها و استراتژِی‌های خود برای حل بحران مسکن پرداخت. ایشان سابقه احداث راه و تامین مسکن برای اقشار مختلف در قرارگاه خاتم الانبیاء داشته و آشنایی با مجموعه بنادر و دریانوردی و مدیریت وزارت نفت را در کارنامه خود دارند که نشان دهنده تجربه ایشان درحوزه اجرا است. از این رو کمیسیون عمران پس از جمع بندی و بررسی برنامه ها، گزارش نهایی خود را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد کرد.

بررسی برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون بهداشت
به گزارش ایسنا، زهرا شیخی در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: این جلسه با حضور عین اللهی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت ارائه برنامه‌ها برگزار شد و بعد از آن نمایندگان هم انتظارات و دغدغه‌های خود در حوزه سلامت را بیان کردند.

به گفته وی چگونگی مدیریت بحران کرونا، اجرایی شدن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، کنترل بیماری‌های غیرواگیر، پیگیری تعارض منافع، استخدام و جذب نیرو و مطالبات کادر درمانی، عدالت محوری و اصلاح رویکرد وزارت بهداشت با اولویت بخشیدن به سلامت محور بودن و پیشگیری و بهداشت تا درمان از جمله تاکیدات اعضای کمیسیون بهداشت بود، لذا انتظار کمیسیون بهداشت این است که با تمام وجود و مدیریت جهادی وارد میدان عمل شده و تیم تخصصی پای کار داشته باشد؛ مهمترین موضوع اجرای دقیق، درست و به موقع قوانین است.

شیخی در پایان گفت: با توجه به تعدد قوانین انتظار ما اجرای درست آن است که این مورد به وزیر پیشنهادی اعلام شد. البته کمیسیون بهداشت بعد از انجام بررسی های خود نظرش را در قالب گزارشی در صحن علنی بیان می کند.

تاکید کمیسیون آموزش بر حضور فردی با تجربه کافی در وزارت آموزش و پرورش
رضا حاجی در توضیح جلسه امروز صبح کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در این جلسه آقای باغ گلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به ارائه توضیحاتی درباره مشخصات فردی، سوابق تحصیلی اش در علوم تربیتی و سوابق اجرایی پرداخت که بالاترین آن مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی بود. البته وزیر پیشنهادی سوابق تدریس و عضویت در هیأت علمی دارد منتها بالاترین تجربه او در حوزه اجرایی مدیرعاملی بنیاد فرهنگی رضوی است.

وی با بیان اینکه باغ گلی در این جلسه به بیان چالش‌های خاص حوزه آموزش و پرورش پرداخت، گفت که به باور وزیر پیشنهادی این چالش ها شامل ساختار متمرکز و کم‌بهره و تقلیل مشارکت والدین به بعد اقتصادی است. همچنین نیاز معیشتی معلمان را به عنوان یکی از مشکلات آموزش و پرورش بیان کرد و اینکه تعلیم و تربیت تخصصی به معلمان متخصص نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه در این جلسه اعضای کمیسیون به بیان نظرات ‌و دغدغه های خود پرداختند، گفت که تاکید اعضای کمیسیون بر این بود که آموزش و پرورش حوزه‌ وسیعی با مشکلات خاص خود است لذا باید فردی وزیر شود که تجربه کافی در حوزه های مختلف داشته باشد.

حاجی‌پور در پایان گفت که قرار است وزیر پیشنهادی آموزش و پروش در جلسه دیگری در کمیسیون آموزش به توضیحاتی درباره دغدغه‌های نمایندگان ارائه کند.

حجت الاسالام مجید نصیرایی در توضیح جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جلسه امروز کمیسیون با محوریت بحث و بررسی برنامه‌های پیشنهادی عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور اعضای کمیسیون برگزار شد، وزیر پیشنهادی در ابتدای جلسه برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت خود را پیشنهاد داد و در ادامه اعضای کمیسیون پرسش‌ها و دغدغه‌ها خود را مطرح کردند.

بنا بر گزارش ایسنا وی افزود: اعضای کمیسیون همچنین ضرورت تعریف یک مدل استاندارد برای حضور گردشگران خارجی به کشور پیشنهاد داده‌اند، بر این اساس مقرر شد مدلی متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی برای حضور گردشگران تعریف شود، باید توجه کنیم که ارتقای صنعت گردشگری به عنوان صنعت درجه یک می تواند در رونق اقتصادی نقش موثر و پررنگی داشته باشد.

نصیرایی اضافه کرد: در پایان نیز مقرر شد که وزیر پیشنهادی درخصوص اصلاح ساختار و سیستم مدیریتی این وزارتخانه برنامه ای ارائه دهد و نمایندگان سوالات پیشنهادی خود را در سامانه بارگذاری کنند تا وزیر پیشنهادی به آنها پاسخ دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین