کد خبر: ۷۲۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۵
هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه:

برگزاری «انتخابات سالم» عبادت است

با رای ندادن اتفاقی نمی‌افتد
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت الله هاشمی رفسنجانی از همه منتقدان و گله‌مندان خواست که در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران خطاب به همه ملت از جمله كسانی كه قصد حضور در انتخابات مجلس هشتم را ندارند، گفت: رای ندادن و عدم حضور در صحنه انتخابات یك خودزنی است كه هیچ مزیتی در آن نیست، لذا از همه مردم می خواهیم كه امروز به صحنه بیایند و رای دهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: آن طور كه از رسانه ها و رسانه ملی خبر می رسد و البته با استناد به خبرهای حضوری كه از نحوه برگزاری انتخابات داریم به نظر می رسد كه مردم به خوبی در این عرصه در حال شركت كردن هستند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت:به همه مسوولان ومنتقدان افراد گله مند و راضی تاكید می كنیم كه همگان سعی كنیم این انتخابات را با شكوه و رونق و صحت وامانت اجرا كنیم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با بیان این كه برگزاری یك انتخابات سالم از بزرگترین عبادات است، افزود: برگزاری یك انتخابات با حضور پرشور مردم كه مسوولان نیز با امانت داری رای مردم را حفظ كنند، كار بزرگی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان این كه امروز با تیرهای كینه دشمنان قدرتمند و قساوتمند مواجه ایم گفت: همه چشم‌های سیاسیون دنیا امروز به ایران است و اگر امروز انتخاباتی پرشور و موفق برگزار شود خیلی از ادعاها خود به خود از بین می رود و بسیاری از حرف‌ها ثابت می شود، اما در غیر این صورت ممكن است خسارت ببینیم.


خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان این كه البته خوشبختانه اكثریت مردم در این انتخابات به عنوان یك وظیفه ملی و حق خود حاضر می شوند، گفت: بحث من با كسانی است كه شاید تصمیم به حضور در انتخابات را نداشته باشند به آنها می گویم كه شركت نكردن یك اشتباه بزرگ و یك خودزنی است.


هاشمی رفسنجانی با طرح این سوال كه چرا انسان باید از حق قطعی خود صرفنظر كند اظهار داشت: با شركت نكردن اتفاقی نمی افتد از ابتدای پیروزی انقلاب عده كمی بودند كه انتخابات را تحریم می كردند. سوال اینجاست كه آنها چه نفعی برده اند؟ اگر انسان نظری هم دارد باید آن را در انتخابات و با رای خود عنوان كند.

وی همچنین با طرح این پرسش كه صرف نظركردن از یك حق چه مزیتی دارد؟! ادامه داد: در برخی كشورها و برخی دوره ها مثل زمان رژیم سابق كه اكثریت رای نمی دادند و عده زیادی نمی آمدند ان نیامدن خیلی معنی داشت و مشخص می كرد كه انتخابات فرمایشی است، اما در انقلاب این طورنیست و آنها كه نمی آیند فقط به خود ضرر می رسانند واگر عرق ملی و دینی هم داشته باشند از این جهت هم متضرر می گردند.

هاشمی رفسنجانی درعین حال ازمسوولان خواست كه امانتداری خود را به خوبی ثابت كنند تا مجلس نیرومندی تشكیل شود و بتواند سینه خود را در مقابل بسیاری از شرایطی كه امروز در دنیا وجود دارد سپر كند و از انقلاب و اسلام و ایران دفاع كند

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد انفجار بمب در نماز جمعه گفت: حقیقتا این حادثه باید محفوظ مانده و همیشه از جهت قساوت و بی رحمی و بی منطقی دشمنان در یك اجتماع مذهبی و كاملا عبادی از آن یاد كنیم.

وی با اشاره به شهید شدن 14 الی 15 نفر در این بمبگذاری و مجروح شدن جمعیت زیادی از نمازگزاران اظهار داشت: دشمنان و بمبگذاران فكر می كردند با انفجار یك بمب اجتماع جمعه به هم می ریزد و یك قطعه تاریخی از فرار مردم درست می شود كه البته دقیقا برعكس این اتفاق افتاد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این كه این اتفاق در شرایطی رخ داد كه عراق نیز تهدید به بمب اندازی كرده بود، افزود: بعد دیگری از این قضیه خطیب آن نماز جمعه یعنی رهبر گرانقدر انقلاب است كه ایشان می‌فرمود حرارت انفجار بمب را پشت تریبون در صورت خود حس كردم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ادامه خطبه آن نماز جمعه بعد از یك وقفه بسیار كوتاه افزود: ایشان با هم صلابت و بدون هیچ گونه احساس ضعفی در كلمات به سخنان خود ادامه دادند كه همه ابعاد این قضیه افتخار است و نشان از صلابت و عمق انقلاب دارد.

وی در عین حال با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی و وحشیانه حلبچه گفت: حقیقتا گناه بزرگی از سوی نظامیان بعثی به فرمان صدام در آن مقطع رخ داد. در یك عملیات موفق ، نیروهای ارزنده ما از كوه های سربه فلك كشیده منطقه عبور كردند و خود را به حلبچه رساندند و پیروزی بزرگی نصیب ما شد، اما صدام این را تحمل نكرد و لذا در یك عملیات وحشیانه شهروندان خود را بمباران كرد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با طرح این سوال كه حقیقتا منطق این كار چه بود؟ افزود: در آن مقطع و زمانی كه نظامیان مدافع صدام شكست خوردند و اسیر شدند. مردم بی پناه و بی سلاح در روستاها و شهرها چه می توانستند بكنند؟ حقیقتا صدام از مردمش چه انتظاری داشت؟

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به مساله ملی شدن صنعت نفت، در عین حال نقش اساسی آیت الله كاشانی و دولت دكتر مصدق و جبهه مبارزان ملی را در این مساله مورد توجه قرار داد و گفت: كار بزرگی رخ داد، اما بلافاصله این مساله به شكل دیگری برگشت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله كاشانی وی را شخصیتی كم نظیر در تاریخ روحانیت شیعه توصیف كرد و تصریح كرد: به دلیل شرایط دولت وقت یعنی دولت ملی مصدق و برخورد شاه با آیت الله كاشانی حق این مرد بزرگ در تاریخ ضایع شد و لذا نسل جوان ایشان را به خوبی نمی شناسند.

هاشمی رفسنجانی همچنین با بیان این كه آیت الله كاشانی تمام عمر خود را در مبارزه با جهاد گذراند، اما جرمش از دید بسیاری این بود كه با دولت مصدق سر مسایلی كه البته حق با ایشان بود تفاهم نداشت، گفت: حقیقتا به آیت الله كاشانی ظلم كردند، اما این شخصیت نباید در تاریخ فراموش شود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم چنین با اشاره به سالگرد رحلت حاج سید احمد خمینی به نقش بارز ایشان در دوران انقلاب و پس از آن اشاره كرد و اظهار داشت: حاج احمد آقا فردی بود كه به حضرت امام (ره) كمك های فراوانی كرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اظهار تاسف از این كه امروز ایشان در میان ما نیست، اظهار امیدواری كرد كه راه حضرت امام (ره) و یاران ایشان از جمله حاج احمد خمینی همیشه تداوم یابد.

وی هم چنین با اشاره به صدور قطعنامه سوم بر علیه كشورمان این اقدام را ادامه لجاجت آمریكا و همراهان این كشور توصیف كرد و اظهار داشت: ما در شورای حكام و آژانس هیچ مشكلی نداریم و آنها جواب سوالاتشان را گرفته اند، اما سوالات جدیدی مطرح شده و به عنوان ادعاها دوباره این پرونده را پیچانده اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این كه البرادعی در گزارش خود خلوص به خرج نداد، افزود: وی مواردی را مطرح كرد كه برای برخی جای پا باقی می گذارد، لذا از او به دلیل بخش‌هایی از گزارش تشكر می كنیم، اما نسبت به دو پهلو بودن این گزارش نیز انتقاد و سوال داریم ، آنها فكر نكنند كه ما ساده ایم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه با بیان این كه امریكا با طی این راهی كه در پیش گرفته به خودش بیشتر آسیب می زند، گفت: امروز آمریكا در بن بست قرار گرفته و این نحوه سقوط دلار در آمریكا امروز باعث ركود اقتصادی شده است و شاهدیم كه تزلزل سهام در بسیاری از مراكز مربوط به آمریكا پیش آمده است.

وی با اشاره به این كه خود آمریكایی ها صراحتا اعتراف به ركود می كنند، افزود: آنها پذیرفته اند كه در عراق در بن بست قرار گرفته اند كه اگر بروند پشت سرشان اشكالات زیادی پیش آمده و اگر هم بمانند هزینه های جنگ برای آنها كمرشكن و آبروبر است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به این كه در لبنان و فلسطین و افغانستان نیز آمریكا به بن بست رسیده است، ادامه داد: سوال اینجاست كه در این كشورها چه به دست آورده اند كه می خواهند ماجرای جدیدی آن هم در كشوری مثل ایران را دنبال كنند و مرتب حرف‌های بی مورد می زنند.

هاشمی رفسنجانی افزود: ما راهكار را این می دانیم كه پیش شرط ها را بردارند و صادقانه مذاكره كنند و اگر حقیقتا نقطه مبهمی وجود دارد، ایران رفع ابهام كرده و اگر هم وجود ندارد اجازه دهند یك كار علمی در ایران انجام شود. چرا كه كسی كه دانشی دارد این دانش بالاخره بار می دهد و هیچ كس نمی تواند درخت دانش را ریشه كن كند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امیدواریم امریكا با این تجربه های تاریخی كه امسال به دست آورد عاقلانه تر عمل كند و دنیا بتواند با مسایلی كه امروز مواجه است یك مواجه عقلانی تری داشته باشد.

هاشمی رفسنجانی همچنین به روز جهانی كلیه و عید نوروز اشاره كرد و گفت: همه آداب و رسوم عید نوروز اسلامی است و لذا بعد از پیروزی اسلام نیز این سنت مورد تایید قرار گرفته و حتی برای لحظه سال تحویل دعایی را اختصاص دادند.

هاشمی رفسنجانی در بخشی از سخنان خود نیز به تاریخ اسلامی اشاره كرد و اظهار داشت: تاریخ اسلامی یك اقدام مهم فرهنگی است یكی از شرارت های غربی ها برای این كه مسلمانان را از فرهنگ خود دور كنند در بسیاری از كشورهای ذی نفوذ این بود كه تاریخ اسلامی را تبدیل به تاریخ مسیحی كردند، اما ایران این كار را نكرد و در سال های آخر عمر سیاسی و دولتی محمدرضا شاه كه خیال می كردند همه نفس ها را خفه كرده اند؛ اما ملت زنده بود و اجازه نداد چنین اتفاقی بیفتد و علی رغم این كه در سال 54 تاریخ رسمی ایران را به تاریخ شاهنشاهی 2500 ساله تغییر دادند كه این كار جنایت بزرگی بود؛ پس از دو سال به دلیل فشارهایی كه بر روی آنها بود این مساله را پس گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین