کد خبر: ۷۲۴۸۸۹
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۷
هنر اقتدارگرایان در بازی با افکار عمومی

به عصر افزایش محبوبیت دیکتاتوری و زوال دموکراسی خوش آمدید

به نظر می‌رسد در نظم ژئوپولیتیک سیال فعلی دموکراسی‌ها در سطح جهانی در حال افول هستند. تصورات سریع‌تر از واقعیات در حال تغییر هستند. حکومت‌های اقتدارگرا، چون چین و روسیه توانایی بیشتری در ایجاد این تصور در افکار عمومی را دارند که از نظر اقتصادی، سیاسی و نظامی قوی‌تر از دموکراسی‌ها هستند و با تاکید بر روانشناسی سیاسی این تصور را ایجاد می‌کنند؛ امری که بر افکار عمومی و سیاستگذاری‌ها تاثیرگذار است.
به عصر افزایش محبوبیت دیکتاتوری و زوال دموکراسی خوش آمدید
آفتاب‌‌نیوز :

اقتدارگرایان در نمایش قدرتمندتر به نظر رسیدن خود در مقایسه با سایرین هنر خاصی دارند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نشریه "فارین پالسی" در مقاله‌ای تحلیلی درباره تبلیغات مبالغه‌آمیز حکومت‌های اقتدارگرا در نمایش قدرت خود، می‌نویسد: اخیرا سند عجیبی در رسانه‌های بین المللی منتشر شد که نشان می‌داد "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه دستور داده تا دولت آن کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ امریکا مداخله کند. از سویی این موضوع تازه‌ای نبود. گزارش مولر، گزارش کمیته اطلاعات سنای امریکا و آژانس‌های اطلاعاتی امریکا شواهدی را در این باره ارائه داده‌اند.

از سوی دیگر، بعید به نظر می‌رسد که سند طبقه‌بندی‌شده کرملین به طور اتفاقی به بیرون درز کرده باشد. پاسخ را در اینجا باید یافت: روسیه درصدد است نشان دهد که پوتین به قدری قدرتمند است که می‌تواند بر انتخابات توسعه‌یافته‌ترین دموکراسی جهان یعنی امریکا تاثیرگذار باشد.

"الکسی ناوالنی" در سال ۲۰۰۹ میلادی گفته بود که دولت روسیه با هزینه چندصدهزار دلاری و با تبلیغات آنلاین تلاش می‌کند تا این موضوع را برجسته سازد که توانایی دستکاری انتخابات و سیاست غرب را دارد.

به عصر افزایش محبوبیت دیکتاتوری و زوال دموکراسی خوش آمدید

فارغ از آنکه در عمل واقعا میزان توانایی روسیه در این عرصه چه میزان باشد، به نظر می‌رسد در نظم ژئوپولیتیک سیال فعلی دموکراسی‌ها در سطح جهانی در حال افول هستند. تصورات سریع‌تر از واقعیات در حال تغییر هستند. حکومت‌های اقتدارگرا، چون چین و روسیه توانایی بیشتری در ایجاد این تصور در افکار عمومی را دارند که از نظر اقتصادی، سیاسی و نظامی قوی‌تر از دموکراسی‌ها هستند و با تاکید بر روانشناسی سیاسی این تصور را ایجاد می‌کنند؛ امری که بر افکار عمومی و سیاستگذاری‌ها تاثیرگذار است. شاید در عمل اقتدارگرایان مبالغه کرده باشند اما توانسته اند این تصور را ایجاد کنند که کارآمدتر از رقیب لیبرال دموکرات خود هستند.

"فارین پالسی" در ادامه می‌افزاید: در این‌باره می‌توان به این تصور ایجاد شده اشاره کرد که چین در مدیریت بحران کرونا قوی‌تر از دموکراسی‌هایی چون امریکا عمل کرده است و این تصور خطا را در افکار عمومی ایجاد کرده که چین به طور کامل بر کرونا فائق آمده؛ این کار از طریق انتشار تصاویر بازگشت زندگی به حالت عادی در ووهان صورت گرفته است.

روسیه در تبلیغات برای واکسن اسپوتنیک اقدام مشابهی را انجام داده است. این در حالی است که نظام درمانی روسیه در مقابله با شیوع کرونا در آن کشور موفق نبوده است. در ایتالیا ۲۵ درصد از مردم معتقدند که چین مفیدترین متحد در مقابله با کرونا است و تنها ۴ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند اتحادیه اروپا در این برهه زمانی متحدی مفید است.

به عصر افزایش محبوبیت دیکتاتوری و زوال دموکراسی خوش آمدید

در عرصه نظامی اغراق زیادی در مورد قدرت روسیه صورت گرفته؛ به شکلی که در مجارستان دو سوم پاسخ‌دهندگان معتقدند قدرت نظامی روسیه بیش از ناتو و امریکا است.

"ویکتور اوربان" رئیس‌جمهوری مجارستان که مخالف اتحادیه اروپاست به تبلیغات درباره قدرت روسیه دامن می‌زند. از سال ۲۰۱۶ میلادی، طبق نظرسنجی "گالوپ" پذیرش رهبری امریکا ۱۵ درصد کاهش یافته و در مورد پذیرش رهبری روسیه و چین ۳۳ درصد افرایش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
45
12
شما اصلاح طلب ها مریدان شیخ باشتین از همه بدتر هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
لعنت بر کمونیسم
ناشناس
|
Japan
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
17
15
و این یه حقیقت تلخه.
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
44
15
آره خوب حتما دموکراسی رو هم کشورهایی نظیر آمریکا ، فرانسه ، انگلستان برای دنیا به ارمغان آوردند . خودتونو به ندیدن زدید یا واقعا ندیدید و نمی‌بینید !!! یک نمونه بارز از دیکتاتوری ، نژادپرستی و زوال دموکراسی محض اتفاقات و اعتراضات آمریکاست . وجود این همه مجسمه در سطح آمریکا که مردم امریکا اونها رو به عنوان نماد نژادپرستی پایین کشیدند نشانه چه بود ؟! و یا اعتراضات روز شنبه مردم فرانسه فکر میکنید به خاطر چه چیز بود قبل از کرونا ؟! شما اون زمان ظاهراً خواب بودید و یا در بیداری در حال دیدن رویاهای ساختگی آمریکایی و غربی ، که صدای مرگ دموکراسی رو در مثلا مهد دموکراسی آمریکایی نشنیدی د . سرمایه‌داری غربی در جهان در حال افول و زواله و با انتشار هزاران مقاله ای که به خورد مخاطبین تون در آینده میدید واقعیت تغییر نمیکنه . شارژ کردن ذهن مخاطبین ی که اکثرشون مثل شما میل به رویاپردازی دارند و همیشه به دنبال رویاهای آمریکایی بودند و هستند چیزی رو تغییر نمیده و اربابان غربی رو هم از مسیر مرگ و افول نجات نمیده و ای کاش اینقدر نکته سنج و هوشیار بودید که سعی در تغییر نگرش در روشهای قدیمی تون می‌کردید و نه مقاومت مذبوحانه رو ادامه بدید و البته این عدم تغییر نگرش خودش نشانه بزرگی از افوله .
این متن رو منتشر نکنید یا جراحی و سانسورش کنید مهر تاییدی بر این ادعاها زدید چون بدون هیچ گونه انحراف از قوانین سایت خودتون منتشر شده و اگر منتشر بکنید احتمالا از فردا مخاطبین ناشناس به این صفحه هجوم میارن و داد و فریاد به راه میندازنو متهم می‌کنند یکی مثل منو به شرق دوستی و یکسری ادعاهای کذب که مثل همیشه صدا به صدا نرسه و واقعیت وارونه جلوه داده بشه ، با این حال چیزی رو تغییر نمیده و آینده سیاه رویا ها رو سفید نمیکنه . ولی خب انتشار این متن می‌تونه یک چالش باشه یک چالش بزرگ برای ذهن‌های خودتون و نه اونهایی که خیلی وقته از رویاپردازی های خیالی و محال دست کشیدند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
تعریف درست دموکراسی را برو یادبگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
رهام عزیز سلام
1. در این که دموکراسی واقعی ، به شدت به شایسته سالاری نزدیکتر است هیچ شکی وجود ندارد
2.کشوزهای غربی ،تا حدودی دموکرات و لیبرال هستند اما هنوز ان را به معنای واقعی پیاده نکرده اند هر چند که همان لیبرال دموکراسی نیم بندی هم که دارند ، انها را بسیار پیشرفته تر کرده است
3.نظامهای ایدئولوژیک از هر نوعی که باشند محکوم به فروپاشی اند چرا که آزادی تک تک افراد را فدای آزادی گروه هم فکر خود و سرکوب و محروم سازی غیر خود می کنند و جامعه را به گروه خودی و غیرخودی تقسیم می نمایند و در توانایی شکفتن استعدادهای انسانی ، بسیار عقب مانده هستند مثلا" اگر چین با حدود 1.5 میلیارد نفر ،اگر به جای حکومت ارباب رعیتی(با نام دروغین و مستعار کمونیسم و سوسیالیسم) ، یک حکومت لیبرال دموکرات می داشت ، شاید صد سال قبل به جایگاه کنونی اش رسیده بود و الان مریخ را هم بطور کامل مسکونی نموده بود و یا اگر روسیه با انهمه انسان مستعد ، حکومت دموکرات می داشت الان وضعش فوق العاده عالی بود نه اینکه فقط به بمب ها و جنگ افزارهای خاکسترکننده ی کره ی زمین بنازد...
آری اینچنین است برادر...
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
دوست عزیز ناشناس 17:07 شما دموکراسی رو برای ما تعریف کنید ، من به شخصه هرچه در مورد دموکراسی میدونم همونهایی ست که تا به حال بهشون دسترسی داشتم و خوندم و فکر میکنم با یک سرچ ساده هم میشه تاریخچه ، تعریف و چهارچوب دموکراسی رو فهمید به عنوان نمونه : ( مردم‌سالاری یا دموکراسی (به فرانسوی: Démocratie) حکومتی است که در آن مردم، اقتدار برای انتخاب قانون و قانون‌گذار دارند .موضوعات اصلی دموکراسی عبارتنداز: آزادی اجتماع، آزادی بیان، شهروندی، رضایت حکومت‌شوندگان، حق زندگی و حقوق اقلیت‌ها . دموکراسی یک تعریف کلی داره و حالا اگر شما تعریف درست تری دارید از دموکراسی باید ارائه بدید و یا مبنع خودتون رو اعلام کنید تا دیگران هم بتونن برن و مطالعه کنند .
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
ناشناس عزیز 18:13
مورد دیگه اینکه فرمودید : الان وضعش فوق العاده عالی بود نه اینکه فقط به بمب ها و جنگ افزارهای خاکسترکننده ی کره ی زمین بنازد ؟!!!!! تولید انواع سلاح و بمب و جنگ افروزی روش غربی هاست که تبعاتش امروز حتی دامن گیر جامعه آمریکا هم شده است . این روشی ست که به جهان تحمیل کردند غربی ها برای رسیدن به منافع و اهداف شون و چنان چه کشورهای روسیه و چین و حتی خودمون از روی اجبار و برای بالا بردن توان نظامیشون وارد این عرصه میشوند یک حرکت متقابل و درسته . شما انتظار ندارید که در مقابل حمله و تهدید دشمنان بشینیم و ساکت بمونیم و فعالیتی نداشته باشیم ؟ اگر جنگ افروزی و تولید سلاح و خاکستر کردن کره زمین بده پس باید نوک پیکان حملات خود رو به سمت ابداع کنندگان این روشها در جهان و جنگ افروزان واقعی بگیرید و نه کشورهایی که برای دفاع از منافع خودشون وارد این عرصه شدند و میشند . مسئله سلاح رو باید ریشه اش رو در روشهای کشورهای غربی جستجو کرد و آدرس غلط نداد و دنبال آدرس غلط هم نرفت .
بیاید جنگهای ده های اخیر رو در نظر بگیریم و زیاد راه دورم نریم . مسبب تمامی جنگهایی که در عراق افغانستان لیبی سوریه چه کشورهایی هستند ؟ چه کشورهایی در طول تاریخ از بمبهای هسته ای و شیمیایی بر علیه غیرنظامیان استفاده کرده اند ؟ چند نفر در طول سال در مهد دموکراسی و قلب سرمایه داری به ضرب گلوله کشته میشن و سود فروش سلاح به جیب چه کسانی میره ؟جواب ساده است ، فقط و فقط پای کشورهایی نظیر آمریکا انگلیس فرانسه و اسراییل و به طور کلی غربی این وسط بازه .
اگر واقعا به دنبال این هستید که چه کشورهایی جهان رو با جنگ و فقر و عقب ماندگی روبرو کردند باید سراغ کشورهای غربی و لیبرال دموکرات ها رو بگیرید .
اری اینچنین است برادر ....
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
کاربر محترم roham من دیدم که شما چند جا نظر دادید و به نظرم میاد که سوای دفاع از دمکراسی و یا حمله به آن بیشتر روشهای روسیه و چین را تبلیغ کردی .من فقط چند جمله کوتاه میگم .اول اینکه دمکراسی مطلق توی هیچ کشوری نیست ولی درجه آن به سمت ایده آل بودن در کشورهامتفاوت هست و قطعا رتبه چین و روسیه در این جدول به نسبت غرب بسیار پایینه و اثبات آن هم خیلی ساده ات .شما اوضاع مردم همین دو کشور در زمینه آزادی و حقوق بشر را برای خود مردم خودشان را ببینید .در ضمن من توصیه دوستانه ای به شما دارم که تاریخ روابط ایران و روسیه را مرور کنید
ناشناس ۱
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
8
18
ببینید چیزی به اسم دمکراسی واقعی وجود نداره چه در خود آمریکا یا انگلیس و یا سایر کشورها ،اگر به کمکهایی که به دو حزب دمکرات و جمهوریخواه در انتخابات آمریکا نگاه بندازیم میفهمیم که آنچه در انتخابات تاثیر گذاره ثروتمندان و سرمایه دارها هستند و که با ثروتشان می‌توانند یک نفر کلپا کنند و یک نفر به بالا برسانند .حتی این در خود انتخابات شوراشهر و روستا کشور خودمان هم صدق می‌کنه هرکه بیشتر پول خرج کنه شانس پیروزیش بیشتره ،پس به نظر من حمایت از دمکراسی حمایت از سرمایه داری هست .و سایت شما هم از دمکراسی و لیبرالیسم حمایت می‌کنه که هر دو به نفع نظام سرمایه داری هستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
نظام سرمایه داری یعنی چی؟ و مثلا نظام سرمایه نداری یعنی چه؟ اصل سرمایه به معنی حجم قابل توجهی پول و نقدینگی که چیز بدی نیست و برای هر کاری مثلا ساخت بیمارستان یا راه یا مسکن یا خودرو یا ..... لازمه. بیشتر به نظر مساله اخلاق سرمایه داران هست که مورد نقده نه نفس سرمایه داری....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
سلام ناشناس 1
به هر حال بهترین و کم ضررترین نوع حکومت ، حکومت دموکراسی واقعی است
اگر دموکراسی واقعی باشه ، سرمایه هم فقط در دست عده ی خاصی جمع نمیشه بلکه رفاه و آسایش برای همه ی مردم به طور نسبی ، در بهترین حد خودش تامین میشه.
مهم اینه که به سوی دموکراسی واقعی حرکت کنیم و به سوی نظامهای ایدئولوژیک ، از هر نوع و با هر ادعایی که باشن نریم چون ضررش بارها در جهان تجربه شده
و تجربه را تجربه کردن .... است
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
بعد از خواندن نظر شما این سوال برام ایجاد شد که چه چیز باعث میشه دموکراسی به صورت فردی هم حتی رخ نده و حتی جوامع رو هم دچار تناقض و عقب ماندگی کنه و یا چه کسانی هستند در جهات که در حال القای این موضوع هستند که وجود اونها ست که ضامن دموکراسی ست ؟ سوال من اینه که چه فاکتوری می‌تونه فرد و جامعه رو از روحیه دموکراتیک دور کنه تا جایی که بگیم اصلا وجود نداره ؟ به نظر من اولویت قرار دادن سرمایه و روشهای نظام سرمایه داری به پرچم داری آمریکا و حمایت کشورهای غربی باعث این عقب ماندگی جهانیه . بله دقیقا حافظان دموکراسی نمادین از بزرگترین تخریب کنندگانش هستند . سرمایه داری یک وجه اون با واژگانی زیبا نظیر حقوق بشر ، دموکراسی و آزادی آرایش داده شده ولی یه وجه دیگه هم داره سرمایه داری و اونم پایمال کردن و تخریب تمام اون واژه هاست به هر قیمتی و تنها به خاطر حفظ سرمایه و نظام سرمایه داری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
6
18
شاید این ضعف دموکراسی نباشد بلکه ضعف اجرای دموکراسی در کشورهای مدعی باشد که باعث شده این روسا و چینیها دم دربیاورند. مثلا رشد انحصار منابع و قدرت و مطبوعات و....... در دست گروه های خاص مثلا یهودیان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
1
26
مرگ بر طالبان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
11
4
خود این رسانه ها چون سایت افتاب هم یک جور دیکتاتوری هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
0
6
دموکراسی رو اول تعریف دقیق کنیم. یعنی چی؟ چند تا شاخص برای حکومت دموکراتیک ذکر شده که مثلا توانایی عزل مسئولین توسط مردمه و انتخاب شدن توسط مردم و نظلرت مردمی و نقش سندیکاها و احزاب بر نظارت بر قدرت

اما یک نکته مغفول میمونه و اونم نقش رسانه و سیطره رسانه ای اصحاب قدرته. در واقع در به ظاهر دموکراتیک ترین کشورها مثل امریکا، عملا صداهایی که توسط رسانه های غول مثل cnn و mbc و .... منتشر نشه، شنیده نمیشه و این رسانه ها توسط اصحاب قدرت اداره میشن. لذا سلیقه و نظر مردم قابل طراحی و اثرگذاریه . بودجه های هنگفت برای مطالعات رسانه ای و اثر بخشی انواع روشهای مخابره خبر بر مخاطبان در بهترین دانشگاههای دنیا صرف میشه، همش برای تسلط رسانه ای و جهت دهی به افکار عمومی است. البته این ابزار هم در کشورهای دموکراتیک و هم در کشورهای کمتر دموکراتیک مثل چین و روسیه کارکرد داره. لذا از این حیث تفاوتی بین حکومت های به ظاهر دموکراتیک و به ظاهر غیر دموکراتیک نیست. اولی فقط دردش کمتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
12
5
دموکراسی بزرگترین دروغ دولتها به بشریت هست حالا چه امریکا چه انگلیس چه روسیه وچه چین یا هر کشور ودولت دیگری دمکراسی واقعی یعنی از بین رفتن موجودیت تمام دولتهای جهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
13
1
بزرگترین دشمن دموکراسی جهل و طمع و خودخواهی انسان است انسان ها را به سرنوشت شیطان دچار خواهد کرد البته شیطان بزرگ امریکا و انگلیس هم دیدیم چقدر طرفدار دموکراسی هستند افغانستان نمونه بارز این روزهاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
13
4
روزی خواهد امد که نور از پس تاریکی بیرون خواهد زد و همه انسان ها از یوغ شیطان ازاد خواهند شد وان وقت است که دموکراسی به تحقق خواهد رسید - او خواهد امد .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
12
5
تو دنیا که زندگی می کنیم در هیج جای جهان دموکراسی وجود ندارد وفقط بعضی ها نقاب دموکراسی بر چهره زدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
19
8
تنها حکومتی که در ان دموکراسی واقعی بود حکومت علی امیر المومنین بودبعد از حکومت معصوم دموکراسی تمام شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
16
3
دمکراسی در آمریکا را هم دیدیم!!! آفتاب بس نمی کنی! چقدر با دروغ هایت اذهان را منحرف می کنی؟ ترامپ ، بایدن ... این ها محصول دمکراسی اند؟؟
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
ذهنیت آفتاب از دموکراسی همینقدر ذلیل و مفلوکانه ست که حتی حاضر نیست تمام نظرات رو منتشر کنه . اینها بله قربانگوی غربی ها هستند . دقت کنید به این مقاله بی سرو ته که حتی نویسنده و یا منبعی براش موجود نیست . من حتی میخوام بگم اینها رو از خودشونم منتشر نمیکنند و بهشون میگن چی رو کی و کجا منتشر کنند . اینها از این به بعد با این روشهای قدیمی ذهن چهارپایان رو هم نمیتونن منحرف کنند خیالت راحت . ماشاله اقای ادمین دموکرات ، قاچ نخوری با این روحیه دموکراتیک خخخخخخخخخخخخخ
والا ...شرقیا میرزه به کل شما حداقل اونها هرچی هستند شفافند ، اگر بد هستن یا خوب بدون تزویر و ریا همونن ولی امان از شما و اربابان غربیتون که هزار تا چهره دارید در پشت صحنه و روی صحنه نقاب دموکراسی رو به صورت میزنید . ولی کور خوندید امثال ما هستیم تا مخاطبین بی هوش و حواسی رو که شما مدتهای زیادی با این دری وری ها سرکار گذاشتید از خواب بیدار کنیم و در نهایت دیگه یه ارزن هم کسی برای این مقالات و ژستها ارزش قاذل نیست مخصوصا از جانب شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
3
14
به نظر می رسد انچه که باعث چنین نتیجه گیری مضحکی شده است این است که مردم جهان واقعا" به سمت کوتاه نظری و کوتاه فکری و سطحی نگری سوق داده شده اند و از درک عمیق تفاوتهای بنیادین نظامهای لیبرال دموکرات و نظامهای انحصار طلب اقتدارگرا عاجزند...
لیبرال دموکراسی بهترین نوع حکومت است هر چند که در هیچ کجای جهان به طور کامل به اجرا در نیامده ولی با همان احوال باز هم از بقبه ی سیستمها موفق تر است
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
میشه در مورد موفقیتها و نتایج لیبرال دموکراسی که به نظرتون بهترین نوع حکومته هم صحبت کنید ؟
من ازمعایبش میگم شما بعدش در مورد نتایج درخشانی که دیدید و درک کردید بگید .
معایب لیبرال دموکراسی
1 فردمبنایى 2 بى معنایى منافع عمومى 3 رهایى نه آزادى 4 تبلیغات عوام فریبانه 5 بحران مشارکت سیاسى 6 نابرابرى 7 محدودسازى آزادى 8 تعارض آزادى و برابرى 9 دو پهلو بودن مفهوم برابرى 10 استبداد اکثریت 11 حاکمیت سرمایه ( که خودش به تنهایی میتونه تمام ارزشهای اخلاقی یک جامعه رو به پرتگاه و سقوط هدایت کنه ) 12 حفظ سنت هاى غلط اجتماعى 13 رکود معنویت
14 نامفیدى دمکراسى غربى:اگر دمکراسى صادق و بى عیب هم باشد، باز نمى تواند براى همه جوامع و براى همه مراحل تکامل یک جامعه، مفید و کارآمد باشد: زیرا پیش از کاربست دمکراسى، باید زمینه هاى لازم و ضرورى قوام و تداوم یک دمکراسى حقیقى، نه صورى را فراهم کرد. پس از این مرحله است که دمکراسى راستین مى تواند پدید آید و به حیاتش ادامه دهد. البته عوامل و زمینه هایى که مانع تحقق یک دمکراسى راستین است، بایستى با رهبرى متعهدانه و ایدئولوژیک و نه رهبرى حاصل از دمکراسى،از سر راه برداشته شود از مهم ترین این موانع، ناآگاهى توده مردم است، جهل و ناآگاهى توده در یک جامعه رو به دمکراسى، اساسى ترین عامل تحقق نیافتن دمکراسى واقعى است. عدم توجه به حل این مشکل، ممکن است، این جوامع را به بازیچه دست قدرت هاى اقتصادى، سیاسى و فرهنگى جهانى مدعى دموکراسى تبدیل کند. در نتیجه، دموکراسى واقعى، نه دموکراسى ناقص در غرب امروز،براى جوامعى مناسب است که در آن، ظرفیت و فرهنگ صحیح دموکراسى پدید آمده باشد. چنان چه دموکراسى در جامعه عقب مانده، یا عقب نگاه داشته شده بدون ظرفیت و پتانسیل سیاسى و فرهنگى به اجرا درآید،مایه نجات و سعادت نخواهد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
3
8
درودبر آفتاب.
الحق که حق مطلب رو ادا کردی.
تحلیل درست و دقیقی بود.تناسب شخصیتهای تصویرباموضوع عالی بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
5
دموکراسی مطلق وجود ندارد و ایجاد دموکراسی در کشورهای مختلق یک مقوله نسبی است . و بسته به شرایط کشورها، فرق می کند بستر های دموکراسی در کشورهایی مثل سوییس و سوئد و ..وجود دارد اما در کشوری مثل افغانستان صحبت از دومکراسی آب در هاون کوفتن است.برای نهادینه کردن دموکراسی باید سالها مردم باید همراهی کنند و بسترها و زیر ساخت ها آماده شود.زمینه برقراری دموکراسی و پیش شرط های لازم بر ان بسیار مهم تر است.یکی از پیش شرط های اساسی آن وجود چند صدایی، احزاب قوی، رسانه های مستقل آزاد و ....است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
10
1
به نظر من انقلاب امام رحمت الله
نشان داد که دیکتاتورها ماندنی نیستند
و ما نباید روسیه و چین را الگوقرار بدیم و باز به عقب برگردیم
همه ی ما دیر یا زود می میریم ولی آینده ایران و نسل های بعدی را نباید فدای
امیال خود کرد
پاسخ ها
roham
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
و خوب همونطوری که روسیه و چین نباید الگو قرار بگیرند ، اصلا و ابدا نباید کشورهای غربی و روشهاشون در هر زمینه ای هم الگوی ما باشند چون روشهاشون غیر انسانی و غیر اخلاقیست حتی برای مردم خودشون ، و البته که با آرمانهای انقلاب ما هم کاملا فاصله داره .
roham
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
3
1
در جواب دوستان عزیز خیلی نظرات گذاشتم که تایید نشده . متاسفانه نظرات یا تایید نمیشه یا هرکدام ظاهرا به صلاح باشه منتشر میشه و اینم یک نمونه از دموکراسی رسانه ای ست که رسانه های وابسته به جریان اصلاح طلبی و وابسته به غرب و رسانه های غربی از خودشون بروز میدن . میبینید دوستان چه کسانی نگران دموکراسی هستند ؟ بعد اینها میان از زوال دموکراسی توسط شرق صحبت میکنند و مقاله منتشر میکنند اونم بدون هویت نویسنده خخخخخخخخخخخ .... شما آقایون اصلاح طلب از دموکراسی بویی نبردید و فقط شکل و شمایلشو حفظ میکنید دقیقا کاری که اربابان غربیتون کردند و میکنند ، به جای حمله به دیگرانی که از شما و آینده تون خیلی وقته عبور کردند و دموکراسی نه در حرف که در عمل در حال پیاده سازی هستند ، برید باغچه ای رو که هیچ وقت بهش نگاه نکردید رو بیل بزنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
0
1
رهام جان تو چقدر بیکاری
خوش به حالت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
2
0
بوی ...حزب توده از بعضی کامنتها به مشام می رسد
دموکراسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
2
بخوای نخوای دموکرات ترین کشورها همین کشورهای غربی هستند که بعضیا چشم بسته وطوطی وار فقط تکرار میکنند که غرب بده،درصورتیکه کشورهای غربی نسبت به ما هزارسال جلوترن ودوست عزیزی گفته سلاح اتمی رو آمریکاساخته بله ساخته وبزرگترین خدمت را بوسیله بمب اتم به بشریت کرد چشماتونو باز کنید ویکبار خودتون فکرکنید ن اینکه تحت تاثیر دیگران باشید اصلا فرض کنید قدرت آمریکا دست مثلا روسیه یا اصلا خودمابود...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
0
1
چیزی به نام دموکراسی وجود نداره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین