کد خبر: ۷۲۵۱۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

عکس| زندگی روزمره در کابل پس از تصرف توسط طالبان

به نظر می رسد روند زندگی روزمره در کابل پس از تصرف آن شهر توسط طالبان با سرعتی بیش از آن چه مقام های غربی انتظار داشتند تغییر کرده است.
عکس| زندگی روزمره در کابل پس از تصرف توسط طالبان
آفتاب‌‌نیوز :

خبرنگار روزنامه "حریت" چاپ ترکیه با تهیه گزارشی میدانی از زندگی روزمره در کابل پایتخت افغانستان پس از تصرف آن شهر توسط طالبان می‌نویسد: "سبک لباس پوشیدن جوانان در کابل تغییر کرده و همگان لباس محلی بر تن کرده‌اند. جمعیت در تمام ساعت روز در خیابان‌ها و بازار‌های پایتخت افغانستان حضور دارند. با این وجود، با فرا رسیدن غروب سکوت بر خیابان‌ها حاکم می‌شود. رستوران‌ها و همچنین غذافروشی‌های سیار محلی که ساعت کارشان پیش از قدرت‌گیری طالبان ۱۱ شب بود اکنون تا ساعت ۹ شب فعالیت می‌کنند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ حریت افزوده است: تعداد زنان در خیابان‌ها کاهش محسوسی داشته است. اکثر زنانی نیز که بیرون از خانه و در خیابان و بازار‌های کابل دیده می‌شوند برقع پوشیده‌اند. تعداد کمی از زنان با پوشش روسری در شهر حضور دارند.

زندگی روزمره در کابل پس از تصرف توسط طالبان

به محض قدرت‌گیری طالبان در کابل، کافه‌ها و مکان‌هایی که موسیقی زنده اجرا می‌کردند تعطیل شدند. بسیاری از اماکن مانند رستوران‌های ایتالیایی کرکره‌های مغازه را پایین کشیده‌اند و کارکنان‌شان از افغانستان خارج شده‌اند. رستوران‌های ترکی که محبوب‌ترین مکان‌های شهر هستند کماکان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند. با این وجود، کارکنان ترک آن رستوران‌ها با ورود طالبان به کابل، افغانستان را ترک کردند.

اگرچه قوانین سخت‌گیرانه در زمینه مسائل اجتماعی هنوز مشهود نیست اما پس از بسته شدن کافه‌ها و اعمال سیاست‌های طالبان برای شبکه‌های تلویزیونی، تنها گزینه سرگرمی باقی مانده برای جوانان در افغانستان کریکت است؛ میراث سابق حکومت استعماری بریتانیا. تاکنون طالبان درباره بازی کریکت به جوانان ایرادی نگرفته‌اند اما مشخص نیست موضع‌شان در آینده نیز در این باره ثابت باقی بماند.

زندگی روزمره در کابل پس از تصرف توسط طالبان

خبرنگار "حریت" در ادامه می‌افزاید:"تقریبا هرج و مرج در نهاد‌ها و اماکن اداری و دولتی رسمی افغانستان دیده می‌شود چرا که طالبان هنوز دولت را تشکیل نداده و مسئولان اجرایی سابق نیز کشور را ترک کرده‌اند. اکنون که امکان انجام معاملات رسمی وجود ندارد، صف‌های طولانی در مقابل بانک‌ها تشکیل شده و بسیاری از افغان‌ها خواستار برداشت پول از حساب‌های بانکی‌شان هستند.

بیمارستان‌ها کماکان به خدمات‌رسانی ادامه می‌دهند ما تعداد کارکنان آنان کافی نیست چرا که بسیاری از پزشکان و متخصصان بهداشت افغانستان را ترک کرده‌اند. کمبود دارو نیز به شکل نگران‌کننده‌ای در افغانستان مشاهده می‌شود و متخصصان حوزه بهداشت و درمان منتظر راه حلی برای رفع این مشکل هستند.

زندگی روزمره در کابل پس از تصرف توسط طالبان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
0
4
ماسک یارو منو کشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
0
1
تیتر خبر با محتوای آن سنخیت ندارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین