کد خبر: ۷۲۵۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

عکس | ویلچر خرابی که یک دونده پارالمپیکی را رکورددار جهان کرد

یک دونده قطع نخاع بلژیکی با وجود خرابی ویلچرش رکورد جهانی را ارتقا داد و طلا گرفت.
عکس | ویلچر خرابی که یک دونده پارالمپیکی را رکورددار جهان کرد
آفتاب‌‌نیوز :

تنها دو ساعت قبل از مسابقه نهایی ۱۰۰ متر T۵۱ مردان در بازی‌های پارالمپیک تابستانی امسال، پیتر جنین با ویلچر به شدت آسیب دیده خود در محل برگزاری مسابقات روبرو شد.

به گزارش ان‌پی‌آر، این ورزشکار بلژیکی گفت: «۴۵ دقیقه قبل از زمان گرم کردن به زمین رسیده بودیم و با سه لاستیک پنچر و قطعه‌ای شکسته روبرو شدیم. هرکسی هر کاری از دستش برمی‌امد انجام داد، حتی تیم هلند.»

عکس | ویلچر خرابی که یک دونده پارالمپیکی را رکورد دار جهان کرد

تعمیر ویلچر توسط تیم بلژیک و یک شرکت بین‌المللی صورت گرفت.

با استفاده از نوار چسب قاب ولچر ثابت شد و با تعمیر صندلی و تعویض تایرها جنین در آخرین لحظات آماده مسابقه شد. این ورزشکار ۴۴ ساله توانست با ۲۰.۳۳ ثانیه، رکوردی جدید در پارالمپیک ثبت کند و طلا بگیرد

او با اشاره به علاقه‌ای که به وسایلش دارد گفت: «خوشبختانه لوازم یدکی زیادی داشتم و توانستم انتقام بگیرم.» او این خسارت را ناشی از یک اقدام عمدی و «خرابکاری محض» عنوان کرد.

دیگر ورزشکار بلژیکی نیز از پارگی لاستیک خود خبر داد که آن هم عمدی به نظر می‌رسیده است. گفته می‌شود که کمیته پارالمپیک بلژیک درخواست تحقیق کرده است.

عکس | ویلچر خرابی که یک دونده پارالمپیکی را رکورد دار جهان کرد

جنین و ویلچری که در آخرین لحظات به مسابقه رسید.

جنین رکورددار جهان در رده T۵۱ است، در این بخش ورزشکارانی با انواع معلولیت‌های نخاعی و با حداقل قابلیت‌های بالاتنه دسته بندی شده‌اند و مسابقات آنها با صندلی چرخ‌دار برگزار می‌شود.

مسابقه ۱۰۰ متر، دومین بازی این قهرمان بلژیکی در بازی‌های تابستانی پارالمپیک ۲۰۲۰ بود. او در فینال ۲۰۰ متر نیز، با اختلاف تنها نیم ثانیه، نقره گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین