کد خبر: ۷۲۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
یک متخصص پوست عنوان کرد

بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست در دوران کرونا

یک متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه شست و شوی مکرر و استفاده از مواد ضدعفونی کننده باعث تخریب مرطوب کننده های طبیعی پوست می شود، به بیان توصیه‌هایی برای حفظ سلامت پوست پرداخت.
بایدها و نبایدهای مراقبت از پوست در دوران کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر"فرشید درویش دماوندی" ضمن اشاره به عوارض مختلفی که کرونا در زمینه گوارشی، تنفسی و پوستی دارد، اظهار کرد: این علائم یا به صورت همزمان با سایر علائم و یا قبل از سایر علائم بروز پیدا می‌کند، ضمن اینکه کووید۱۹ ویروسی است که روی سطوح وجود دارد و یکی از راه‌های مراقبت در مقابل این ویروس شستن مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن دست‌هاست.

وی با بیان اینکه به صورت طبیعی در سطح پوست مواد مرطوب کننده‌ وجود دارند که نقش آن‌ها حفظ رطوبت پوست است، گفت: شستشوی مکرر و استفاده از مواد ضدعفونی کننده موجب از بین رفتن و تخریب این مواد می‌شود و سلول‌های پوستی و سطح دفاعی پوست از بین می رود.

این متخصص پوست رعایت نکاتی را برای مراقبت از پوست در شرایط کرونایی ضروری دانست و بیان کرد: استفاده از شوینده‌هایی که فاقد رنگ و بو هستند توصیه می‌شود و بهتر است از شوینده‌های غیر صابونی که PH آن‌ها نزدیک به PH پوست است، استفاده شود. زیرا نداشتن رنگ و بو احتمال ایجاد واکنش‌های آلرژیک در سطح پوست را به حداقل می‌رساند و در نتیجه سطح پوست را تخریب نمی‌کند.

وی تصریح کرد: آب مناسب برای شست و شو آب ولرم است و استفاده از آب خیلی داغ و خیلی سرد می‌تواند تخریب بیشتری برای پوست به دنبال داشته باشد. همچنین بعد از شستشو نیز باید مراقب سطح دست باشیم، به دلیل اینکه اگر خیلی سفت و سخت با حوله‌ها پاک شوند باعث تخریب بیشتر می‌شود؛ بعد از شست و شو باید از کرم مرطوب کننده استفاده تا رطوبت پوست حفظ شود.

درویش دماوندی با اشاره به اینکه مواد ضدعفونی کننده مثل الکل وترکیبات دیگر می‌توانند سطح پوست را تخریب کنند و موجب اگزما و حساسیت پوست شوند، گفت: توصیه می‌شود از مواد ضدعفونی کننده کمتر استفاده و بیشتر شست و شو انجام شود یا از ضدعفونی کننده و اسپری دارای مواد مرطوب کننده و مرغوب استفاده شود.

وی خشکی پوست، قرمزی، خارش، پوسته پوسته شدن، التهاب و عفونت های پوستی را از عوارض استفاده از ضدعفونی کننده ها و شست و شوی مکرر دانست و افزود: استفاده از این مواد بستگی به شرایط کاری افراد دارد و توصیه روزانه مشخصی برای استفاده از آن‌ها وجود ندارد. البته این مواد جایگزین مناسبی برای شست و شو نیستند و شست و شو موثرتر است.

این متخصص پوست و مو در پایان زدن ماسک، دوری از اجتماعات و رعایت فاصله گذاری را در کنترل بیماری کرونا موثر دانست و بیان کرد: در صورتی که شست شو و مواد ضدعفونی کننده در دسترس نبود، حتی الامکان از دست زدن به صورت خودداری کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین