کد خبر: ۷۲۷۳۸۸
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

دفاع نماینده مجلس از طرح محدودیت اینترنت

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکل‌گیری کمیسیون مشترک برای بررسی طرح صیانت از فضای مجازی، درباره واکنش‌ها به این طرح تصریح کرد که متاسفانه مدیریت فضای مجازی در اختیار ما نیست و در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست.
دفاع نماینده مجلس از طرح محدودیت اینترنت
آفتاب‌‌نیوز :

مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص تشکیل کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی اظهار داشت: در ادامه بحث هایی که این طرح داشت و بعد از اینکه اصل ۸۵ بودن آن در مجلس رای آورد، بنا شد که از نظرات تخصصی کارشناسان و متخصصان نیز استفاده شود، به همین دلیل تصمیم گرفته شد که کمیسیون مشترکی شکل بگیرد که در آن همه افراد حاضر در کمیسیون‌های تخصصی و مرتبط در مجلس در آن حضور پیدا کنند و در قالب یک کمیسیون مشترک این طرح و این پیش نویس را بررسی و جمع بندی کنند.

وی افزود: در همین راستا افراد از سمت کمیسیون‌های مختلف به هیئت رئیس معرفی شده‌اند و اکنون کمیسیون در حال گذراندن هماهنگی‌ها و مقدمات لازم برای شکل گیری است. این کمیسیون به زودی شکل خواهد گرفت و و تشکیل آن خیلی دور نیست.

نماینده طبس در مورد جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این طرح قصد مسدود سازی اینترنت را دارد، گفت: یکی از رویکردهایی که در این طرح دنبال می‌شود بحث ساماندهی فضای مجازی است؛ مسئله حمایت از پیام رسان‌های ایرانی و نیز حمایت از حقوق افرادی است که در فضای مجازی و پلتفرم‌های مختلف ایرانی و خارجی فعالیت اقتصادی تعریف کرده‌اند.

وی ادامه داد: در روزها و هفته‌های اخیر شاهد این بودیم که متاسفانه بعضی از پیام رسان‌ها و پلتفرم‌های ایرانی را طرف خارجی بدون اینکه توضیحی بدهد و بدون اینکه بخواهد حقوق کاربرانی که در این پلتفرم‌ها فعالیت اقتصادی، فرهنگی، علمی و آموزشی داشته اند را رعایت کند، حذف کرده است.

مطالب پیشنهادی
بزرگترین پیکاپ بازار ایران با موتور میتسوبیشی | مشاهده جزییات

با کیان جزوه تمییز و رنگی رنگی بنویس! کلیک کنید

خرید تبلت سامسونگ با تخفیف عالی! از دست نده کلیک کن!

بهترین فرصت برای خرید لپتاپ در بزرگ‌ترین جشنواره‌ لپتاپ ایران!

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: عملاً ما می‌خواستیم به زبان خیلی ساده به همه مخاطبان ایرانی بگوییم که دیدید این اتفاق افتاد و گوگل به راحتی "روبیکا"، پیام رسان‌ها و پلتفرم‌های دیگر ایرانی را حذف کرد و هیچ کسی نیز نتوانست کاری کند؛ افرادی که در روبیکا و پلتفرم‌های دیگر فعالیت می‌کردند از چه کسی باید مطالبه و از چه کسی باید سوال کنند و باید به کجا مراجعه کنند؟ ما می‌خواستیم به زبان ساده بگویم که چنین اتفاقی نباید بیفتد.

وی درباره اینکه جامعه نسبت به این طرح در فضای مجازی واکنش منفی نشان داده، اظهار داشت: متاسفانه مدیریت فضای مجازی در اختیار ما نیست و در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است؛ آنها هستند که نظرشان را در این فضا به خیلی از کاربران و کشور تحمیل می کنند.

نصیرایی در پایان تصریح کرد: هجمه‌های بسیار زیادی علیه این طرح صورت گرفت که بخشی از این حجم ها از طرف بی بی سی، من‌و‌تو، ایران اینترنشنال و چند مجموعه و شبکه‌های خارجی بود و که همه در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است و با پول عربستان سعودی اداره می‌شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین