کد خبر: ۷۲۸۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
تبلیغات

راهنمایی سفر به شیراز در تابستان

هر کس از بهترین زمان سفر، تصور خاصی را دارد و نمی‌توان تعریف دقیقی بیان کرد. اگر بخواهیم از لحاظ آب‌وهوا بگوییم، اردیبهشت بهترین زمان سفر به شیراز زیبا است. البته اشتباه نکنید؛ شیراز در همه فصل‌های سال شگفتی‌های خود را دارد و می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.
راهنمایی سفر به شیراز در تابستان
آفتاب‌‌نیوز :

یکی از محبوب‌ترین فصل‌های سال برای مسافرت فصل تابستان است. در این فصل دانش‌آموزان، دانشجویان و... در تعطیلات به سر می‌برند و معمولا خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند تا چند روزی را به مسافرت بروند. شیراز یکی از معروف‌ترین شهرهای ایران است که میان مردم محبوبیت چشم‌گیری دارد و شما می‌توانید جاذبه‌های گردشگری زیادی را در این شهر تاریخی و زیبا ببینید.

مکان هایی دیدنی شیراز عبارت هستند از باغ ارم، تخت جمشید، شاه چراغ، حافظیه، سعدیه و... که می‌توانید در سفر به شیراز از مکان‌های معروف این شهر جذاب دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با شیراز و مکان‌های توریستی این شهر با ما در این مطلب همراه باشید.

بهترین زمان سفر به شیراز

هر کس از بهترین زمان سفر، تصور خاصی را دارد و نمی‌توان تعریف دقیقی بیان کرد. اگر بخواهیم از لحاظ آب‌وهوا بگوییم، اردیبهشت بهترین زمان سفر به شیراز زیبا است. البته اشتباه نکنید؛ شیراز در همه فصل‌های سال شگفتی‌های خود را دارد و می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.

اگر بخواهید از جاذبه‌های گردشگری این شهر دیدن کنید، بهترین زمان سفر فصل تابستان است. در شیراز باغ‌های زیادی وجود دارد که در فصل تابستان زیبایی‌های خود را دوچندان می‌کند. شیراز به‌خاطر داشتن فضای سبز زیاد در تابستان یکی از بهترین مقصدهایی است که می‌توانید به آن سفر کنید.

اقامت در شیراز

یکی از راحت‌ترین کارها در سفر به شیراز رزرو هتل و اقامت داشتن است. شیراز به‌دلیل توریستی بوده و هجوم سیل مسافران در فصل‌های خوش آب‌وهوا هتل‌های عالی و با کیفیتی دارد که می‌تواند میزبان شما باشد تا مسافرتی به‌یادماندنی را برای شما ثبت کند. شیراز همه‌جور هتلی دارد؛ شما می‌توانید هم سفری اقتصادی داشته باشید و هم سفری لاکچری و تشریفاتی را پشت‌سر بگذارید.

تصمیم گیرنده آخر خود شما هستید. از هتل‌های خوب شیراز می‌توان به هتل هتل سنتی نیایش، هتل ساسان، هتل اطلس، هتل آپارتمان تچر شیراز و هتل کوثر اشاره کرد. این هتل‌ها به جاهای دیدنی شیراز نزدیک‌تر هستند و می‌توانید راحت‌تر به جاذبه‌های گردشگری شهر بروید.

راهنمایی سفر به شیراز در تابستان

آب‌وهوای شیراز در فصل‌های مختلف

بهار

شیراز در فصل بهار به معنای واقعی کلمه تکه‌ای از بهشت است و می‌توان این جمله را با گوشت، پوست و استخوان حس کرد. در این فصل عطر نارنج با هوای معتدل بهاری ترکیب می‌شود و حس خوبی را انتقال می‌دهد. دمای هوا به‌طور میانگین در فصل بهار بین 17 الی 22 درجه سانتی‌گراد است. اگر خوش شانس باشید، می‌توانید شاهد بارش باران در این فصل باشید. این فصل بهترین فصل مسافرت است؛ البته اگر شلوغی زیاد، برای شما مهم نباشد.

تابستان

آب وهوای شیراز در تابستان گرم و خشک است و دمای هوا در این فصل به 30 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. اگر تحمل گرما را دارید، تابستان بهترین فصل مسافرت به شیراز است؛ زیرا در فصل تابستان فضای سبز شهر دوچندان شده و باغ‌های شیراز مثل باغ ارم شیراز کاملا سبز می‌شود و هوای معتدلی در باغ‌ها به به جریان در می‌آید. این فصل بهترین زمان خرید در شیراز بوده و می‌توانید با تخفیف‌های ویژه در پاساژها خریدی مطمئن را تجربه کنید.

پاییز

فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌های مسافرت به شیراز است. آب‌وهوای این شهر زیبا بسیار دلنشین و معتدل بوده و شما می‌توانید با لباس‌های نخی و رنگ روشن در خیابان‌های شیراز تردد کنید. دمای هوا در پاییز به میانگین 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

این فصل از سال توریستی‌ترین فصل مسافرت بوده و مسافران زیادی از کشورهای همسایه به این شهر خوش آب‌وهوا سفر می‌کنند. بارش باران اواخر پاییز بیشتر شده و اگر در این زمان سفر کنید، می‌توانید تماشاگر بارش باران پاییزی باشید. مسافرت به شیراز در این فصل بسیار پیشنهاد می‌شود.

راهنمایی سفر به شیراز در تابستان

زمستان

دمای هوای شیراز در فصل زمستان به پنج درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد که نسبت به میانگین دیگر فصل‌ها بسیار سرد محسوب می‌شود. با سردتر شدن هوا در شیراز می‌توانید بارش برف را هم ببینید. در این فصل کل شهر را عطر گل نرگس پر می‌کند و می‌توانید آن را به خوبی حس کنید.

در فصل زمستان باغ‌های شهر مثل باغ ارم پر از گل نرگس می‌شود و نمای شهر را عوض می‌کند. در این فصل شیراز بسیار خلوت است و مراکز خرید و بیشتر هتل‌ها تخفیف‌های زیادی را به مسافران ارائه می‌دهند که می‌تواند سفر شما را اقتصادی‌تر کند.

کلام آخر

شیراز یکی از شهرهای زیبای ایران است که علاوه‌بر میلیون‌ها مسافر که در سال به این شهر تاریخی و جذاب سفر می‌کنند، میزبان هزاران توریستی است که در فصل‌های خوش آب‌وهوا برای مسافرت به این شهر می‌آیند. جاهای دیدنی شیراز شهرت زیادی در جهان دارد؛ این شهر را می‌توان یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران از نظر قدمت و اصالت دانست.

جاذبه‌های گردشگری که نزدیکی این شهر قرار دارند، عبارت هستند از دست ارژن، روستای قلات، آبشار کوهمره سرخی، تنگ رغز، دریاچه سد تنگاب و... که همگی شهرت جهانی دارند و اکثر توریست‌ها و مسافرها از این جاذبه‌های گردشگری دیدن می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین