کد خبر: ۷۲۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

«فرانکشتاین» رکورد شکست

با به فروش رسیدن یک نسخه از چاپ اول کتاب «فرانکشتاین» نوشته «مری شلی» در یک حراجی رکورد گران‌ترین کتاب چاپی یک نویسنده زن شکست.
«فرانکشتاین» رکورد شکست
آفتاب‌‌نیوز :

مری شلی زمانی که به فکر نگارش «فرانکشتاین» افتاده بود فقط ۱۸ سال داشت. حالا نسخه‌ای از نخستین چاپ کتاب او با به فروش رسیدن در یک حراجی به قیمت ۱,۱۷۰,۰۰۰ دلار رکورد گران‌ترین کتاب چاپی یک نویسنده را شکسته است.

این نسخه به فروش‌رسیده یکی از ۵۰۰ نسخه‌ای از رمان «فرانکشتاین» بود که در سال ۱۸۱۸ منتشر شد. حراجی «کریستیز» که این کتاب را به عنوان یک اثر بسیار کمیاب توصیف کرده است پیش‌تر ارزش حدودی آن را بین ۲۰۰هزار تا ۳۰۰هزار دلار برآورد کرده بود.

به این ترتیب با فروش این کتاب در حراجی‌ای که متقاضیان از سراسر جهان در آن شرکت کردند رکورد جدیدی در فروش کتاب‌های چاپی نویسندگان زن به ثبت رسید. پیش‌تر رکورد گران‌ترین اثر چاپی یک نویسنده زن به چاپ اول رمان «اما» نوشته «جین آستن» تعلق داشت. «اما» در سال ۲۰۰۸ در حراجی «بونهامس» به قیمت ۱۵۰,۰۰۰ پوند فروخته شده بود. البته یک نسخه از کتاب «قصه‌های بیدل نقال» اثر «جی کی رولینگ» در سال ۲۰۰۷ در حراجی «ساتبیز» به قیمت ۱.۹۵ میلیون دلار فروخته شد اما این اثر دست‌نویس و مصور بود و چاپی محسوب نمی‌شد.

داستان «فرانکشتاین» برای نخستین‌بار در اول ژانویه ۱۸۱۸ بی‌آن‌که هویت نویسنده آن مشخص باشد منتشر شد و فقط ۵۰۰ نسخه از آن به چاپ رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین