کد خبر: ۷۲۸۲۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

پیام رئیسی به امارات و ارمنستان

رئیس جمهور کشورمان در پیامی به رئیس امارات، به پیام تبریک شیخ خلیفه بن زاید پاسخ گفت.
پیام رئیسی به امارات و ارمنستان
آفتاب‌‌نیوز :

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران پیام قدردانی به شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات ارسال کرد.

 به گزارش خبرگزاری رسمی امارات(وام)،این پیام در پاسخ به پیام تبریک شیخ خلیفه بن زاید پس از انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران، است.

بنا بر اعلام امارات، رئیس جمهور کشورمان در این پیام نسبت به گسترش روابط دوجانبه میان ایران و امارات به ویژه در زمینه اقتصادی با توجه به امکانات گسترده دو کشور، ابراز امیدواری کرد.

رئیسی ضمن تقدیر و احترام به شیخ خلیفه بن زاید برای نامه ای که پیشتر ارسال کرده بود، برای وی آرزوی سلامتی وبرای دولت ‌و ملت امارات آرزوی موفقیت کرد.

رئیسی فرارسیدن روز ملی جمهوری ارمنستان را تبریک گفت

رئیسی همچنین در پیام های جداگانه به نخست وزیر و رئیس جمهور ارمنستان با تبریک فرا رسیدن روز ملی این کشور، اظهار داشت: معتقدم با همت و جدیت طرفین و کوشش دست اندرکاران دو کشور می‌توان در دوره جدید به دستاوردهای چشمگیر در راستای تحکیم امنیت و ثبات منطقه و منافع دو ملت دوست نایل شد.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به نخست وزیر ارمنستان به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نیکول پاشینیان
نخست وزیر جمهوری ارمنستان

فرارسیدن روز ملی جمهوری ارمنستان را به جناب‌عالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم. مایه خرسندی است که در سال‌های گذشته روابط متقابلا مفید دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در مسیر پیشرفت قرار داشته و به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء یافته است. با این حال ظرفیت‌های فراوان دو کشور به علاوه شرایط جدید منطقه‌ای و جهانی، تعمیق بیش از پیش رابط فیمابین را اهمیت بخشیده و تلاش مضاعف طرفین برای اجرای توافقات گذشته، کشف زمینه‌های جدید همکاری و تحکیم پیوندهای ساختاری دو کشور به ویژه در بخش‌های حمل و نقل و انرژی را ضرورت بخشیده است.

اینجانب هم‌زمانی شروع فعالیت دولت‌های جدید در جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را به فال نیک گرفته و معتقدم با همت و جدیت طرفین و کوشش دست اندرکاران دو کشور می‌توان در دوره جدید به دستاوردهای چشمگیر در راستای تحکیم امنیت و ثبات منطقه و منافع دو ملت دوست نایل شد. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن‌جناب و بهروزی مردم جمهوری ارمنستان را مسالت دارم.

متن پیام ئیسی به رئیس جمهور ارمنستان به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای آرمن سرکیسیان
رئیس جمهوری ارمنستان

فرارسیدن روز ملی جمهوری ارمنستان را به جناب‌عالی و مردم کشورتان صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم با مساعی مشترک و روزافزون مسئولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، روابط حسنه موجود در سطوح دوجانبه و بین‌المللی، در راستای تامین منافع متقابل دو ملت در همه زمینه‌ها گسترش یابد و علاوه بر تامین منافع ملی و رفاه مردم دو کشور، موجب تحکیم صلح و امنیت پایدار در منطقه شود. از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و سعادت و بهروزی مردم جمهوری ارمنستان را مسالت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین