کد خبر: ۷۲۹۰۸۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۵
ایران اجازه سرویس تجهیزات نظارتی را به آژانس داده

آژانس: ایران به طور کامل به مفاد توافق عمل نمی‌کند

آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران در اواخر شهریور ماه اجازه سرویس تجهیزات نظارتی در ایران را به بازرسان آژانس داده است. در بیانیه آژانس آمده: کارت‌های حافظه را در همه تجهیزات جایگزین کردیم اما از این اقدام در سایت کرج ممانعت شد.
آژانس: ایران به طور کامل به مفاد توافق عمل نمی‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

آژانس روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران از ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر (۲۹ الی ۳۱ شهریور) به بازرسان آژانس اجازه سرویس تجهیزات نظارتی و جایگزینی کارت حافظه دوربین‌ها در تمام محل‌های ضروری در ایران به جز کارگاه تولید قطعات سانتریفیوژ در مجموعه تسای کرج را داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید که تصمیم ایران مبنی بر عدم اجازه دسترسی به کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ تسای کرج بر خلاف شرایط توافق شده بیانیه مشترک در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) است.

طبق توافقی که ایران وآژانس در بهار امسال داشتند، قرار شد ایران اطلاعات مندرج در دوربین‌ها را حفظ کنند و بعد از رفع تحریم‌ها این اطلاعات در اختیار آژانس قرار بگیرد با این حال و با طولانی شدن فرایند گفت و گوها مهلت تعیین شده به پایان رسید.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ۲۱ شهریور ماه از توافق برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی خبر داد و گفت: قرار شد تیم فنی مربوطه بعد از توافق به ایران بیایند تا بتوانند اقداماتی را که باید برای دوربین ها به لحاظ فنی انجام بدهند را انجام دهند. طبق پادمان کارت‌های حافظه در ایران نگهداری و پلمپ می‌شود مقرر شده همان جا کارت‌های قدیمی را پلمپ کنند و کارت‌های جدید حافظه را در دوربین‌ها نصب کنند که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است.

براساس بیانیه مشترک همچنین به بازرسان آژانس اجازه داده شد تا نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام نمایند.

رییس سازمان انرژی اتمی اعتمادسازی را موضوع حائز اهمیت برای دو طرف عنوان کرد و گفت: برای ایران آنچه حائز اهمیت است، اعتمادسازی است و این که اعتماد متقابل بین ایران و آژانس وجود داشته باشد و آژانس طبق توافق در جهت پیشبرد برنامه های هسته ای ایران نقش موثرتری ایفا کرده و به پیشرفت فناوری هسته ای ایران کمک کند.

محمد اسلامی پس از این دیدار، روز یکشنبه ۲۸ شهریور ماه گذشته در رأس هیأتی به وین سفر کرد و روز (دوشنبه) ۲۹ شهریور ماه در شصت‌ و پنجمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت. 

وی تاکید کرد: ما برای دنبال نمودن فعالیت ها و برنامه هسته ای کاملا صلح آمیز خود مصمم هستیم و همانگونه که توسط رئیس جمهور کشورمان، در طی نشست سران شانگهای در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱، بیان گردیده "هیچ موضوعی نمی تواند فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را که در چارچوب مقررات بین المللی انجام می شود، دچار توقف نماید."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
9
5
اقای گروسی واقعا فکر کردی بعد از خروج آمریکا از برجام وترور شهید سلیمانی و این همه دشمنی باز هم ایران با شما مثل قبل همکاری میکند واقعا... تازه بعدشم که به خودت بیایی میبینی ایران چه کارهایی انجام داده تو خوابم نمیفهمیدی اینا رو نه بر اساس تحلیل بلکه بر اساس اطلاعات میدانی گفتم گروسی جان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
6
8
کاش ما در عملی کردن آرمان‌های انقلاب و وعده رهبر کبیر انقلاب بود اینقدر مصمم بودیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
3
13
زمانی مفاد توافق عمل خواهد کرد که دلار به 100 هزار تومان برسه
Nima
|
Canada
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
2
12
... ایران باید به وضعیت اقتصادی، گرانی و کرونا توجه کند.
قیمت دلار افزایش یافته است و دارایی های ایرانیان در یک دهه اخیر یک پنجم شده است.
ایرانی زمانی در رده ۸ تا ۱۲ ثروتمندترین کشور جهان قرار داشت گزارش اخیر بانک جهانی بعد از در نظر گرفتن نرخ واقعی ارز و نه نرخ اعلام شده نشان دارد رتبه ایران در جهان ۵۱ شده است.

مقایسه کنید با شهروندان کشورهای پیشرفته اروپایی، امریکایی یا حتی ترکیه و امارات.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین