کد خبر: ۷۳۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۸
دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس :

متحصنین مجلس ششم کروبی را رییس مجلس کردند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: یدا... اسلامی گفت: «ظرف 2 سال گذشته برخی از دوستان ما حجم عمده اظهاراتشان را متمرکز کردند بر حمله بر یک موضوع ساده به عنوان تحصن مجلس ششم و آنها تحصن را تا حد یک کفر بزرگ کردند».

یدا... اسلامی دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات برخی از اعضای حزب اعتماد ملی به عملکرد سید محمد خاتمی در انتخابات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: «به نظر می‌رسد که فعالین سیاسی صرفنظر از گرایش سیاسی‌شان بایستی این توانایی را پیدا کنند که تحولات کشور را به گونه‌ای تحلیل کنند که از واقعیت‌های بیرونی فاصله زیادی نداشته باشد».

وی افزود: «در مواقعی اظهارات و تحلیل‌ها به گونه‌ای است که با واقعیات هم‌خوانی ندارد و موضوعات را دگرگون با واقعیات مطرح می‌کنند».

اسلامی اظهار داشت: «ظرف 2 سال گذشته برخی از دوستان ما حجم عمده اظهاراتشان را متمرکز کردند بر حمله بر یک موضوع ساده به عنوان تحصن مجلس ششم و آنها تحصن را تا حد یک کفر بزرگ کردند و همه مشکلات کشور را متوجه تحصن نمایندگان مجلس ششم کردند».

وی ادامه داد: «این نوع اظهارنظرها خیلی بی‌خبری از تحولات جامعه می‌خواهد که اینگونه مشکلات جامعه را بیان کنند. هیچ‌کدام از این آقایانی که منتقد تحصن بودند به زمینه‌های بروز تحصن و رد صلاحیت‌ها نپرداختند و به یکباره اعتراض به رد صلاحیت‌ها که در حد کفر بزرگنمایی شد مورد توجه دوستان قرار گرفت و در مقابل افرادی که در تحصن شرکت کرده بودند در مقابل این هجمه‌ها سکوت اختیار کردند».

اسلامی خاطرنشان کرد: «مگر همین نمایندگان مجلس ششم که امروز متهم به تندروی می‌شوند آقای کروبی را رئیس مجلس نکردند. چطور می‌شوند زمانی که این افراد آقای کروبی را رئیس مجلس می‌کنند افراد خوبی هستند اما در دفاع از حقوق عمومی افراد بدی می‌شوند. به نظرم این قضاوت در مورد افراد اشتباه است».

وی اضافه کرد: «همه افرادی که در اصلاحات نقش داشتند باید به سهم خودشان خطاهایشان را نیز بپذیرند. یعنی آقای کروبی، خاتمی و ... باید اشتباهاتشان را بپذیرند. اما پذیرش خطاها به معنای چشم بستن بر رفتارهای غیرقانونی طرف مقابل نیست».

دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس یادآور شد: «زمانیکه برخی آقایان به تحلیل می‌پردازند خودشان را عابد و فاضل می‌نامند و هرچه که ناروا است به دیگران نسبت می‌دهند که به نظرم این نوع تحلیل کردن منصفانه نیست و به همین دلیل هم افرادی که اقدام به اینگونه نامه‌نگاری ها می‌کنند ابتدا باید جایگاه خودشان را در افکار عمومی ارزیابی کنند و بعد اقدام به نامه نگاری کنند».

وی افزود:‌ «این انتخابات با همه دشواری‌هایش جایگاه افراد را در منظر افکار عمومی مشخص کرد و نشان داد اگر قرار است در میان اصلاح‌طلبان گرایشی در میان مردم باشد آن گرایش متوجه افرادی که ادعاهای زیادی دارند نیست. حال چشم بستن به این واقعیات و فرافکنی توسط نامه‌نگاری اصلاً صحیح نمی‌باشد».

اسلامی متذکر شد: «ما نباید جامعه را کم‌سواد و ناآگاه و مطیع خودمان تصور کنیم زیرا جامعه پیچیدگی‌های خودش را دارد و در زمان‌های مناسب این پیچیدگی‌هایش نمایان می‌شود و انتخابات هم یکی از راه‌های نشان دادن این پیچیدگی‌ها است».

وی افزود: «اینگونه نامه‌نگاری‌ها بعد از انتخابات در فضای سیاسی تاثیر چندانی ندارد و بیشتر این نامه‌نگاری‌ها نگاه‌های شخصی و احساسات شخصی است و مبتنی بر یک اندیشه پایدار نیست و نوع نگارش هم نشانی از تحلیل محتوای تحولات ندارد و زیاد این نامه‌ها ارزشی در فضای سیاسی کشور ندارد».

دبیر کل مجمع نمایندگان اداور با اشاره به عدم ائتلاف حزب اعتماد ملی با ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: «اعتماد ملی کار درستی کرد که ائتلاف نکرد زیرا هر حزب باید با آرم خودش وارد عرصه سیاسی بشود تا متوجه جایگاه خودش در میان مردم بشود و هر کس هم که می‌خواهد کار پایدار بکند باید به اینگونه عمل کنند و در مقابل هم افرادی که می‌خواهند با هم کار هماهنگ کنند باید با هم ائتلاف کنند و زمانیکه حزبی نظری مخالف با یک جمع داشته باشد بهتر است که وارد ائتلاف نشود و به صورت فردی در انتخابات شرکت کند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین