کد خبر: ۷۳۲۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

برای ورود به کدام کشور‌ها ارائه کارت واکسن الزامی است؟

بیش از یک سال است که سفرهای بین‌المللی کاهش یافته است اما با انجام واکسیناسیون بسیاری از کشورها در حال بازگشایی مرزهای خود هستند و در تلاش برای شروع صنعت گردشگری، یکی پس از دیگری گذرنامه واکسن کووید را معرفی می‌کنند.
برای ورود به کدام کشور‌ها ارائه کارت واکسن الزامی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

ممکن است در برخی کشورها ورود گردشگران واکسینه‌شده و افرادی که واکسن دریافت نکردند منعی نداشته باشد اما شرایط ورود هر یک متفاوت است، البته بعضی از کشورها با توجه به موج اخیر دلتا، آزمایش کووید را برای مسافران واکسینه‌شده نیز الزامی کرده‌اند. برای کودکان استثنائاتی مرتبط با سن آنان وجود دارد و ممکن است هنگام سفر با والدین یا همراه واکسینه‌شده یا عدم آزمایش منفی کووید باشند و یا نیاز است که آزمایش منفی بیماری کووید را همراه داشته باشند و یا قرنطینه شوند.

استفاده از گذرنامه واکسن کووید- ۱۹ در برخی از کشورها به شرح ذیل است:

برای ورود به کشور آلبانی باید آزمایش منفی کووید را ۷۲ ساعت قبل از پرواز یا آزمایش منفی آنتی‌ژن سریع را ۴۸ ساعت قبل از پرواز ارائه کنید و یا مدرکی برای انجام واکسیناسیون کامل حداقل ۱۴ روز قبل از سفر داشته باشید.

از مسافران ارمنستان خواسته می‌شود که گواهی آزمایش منفی کووید را ۷۲ ساعت قبل از پرواز و یا مدرک واکسیناسیون کامل ۱۴ روز قبل را ارائه کنند.

کابینه وزیران آذربایجان مقررات جدید را اعلام و تقریبا واکسیناسیون را در این کشور اجباری کردند. از اول سپتامبر افراد ۱۸ سال به بالا باید مدارک واکسیناسیون خود را ارائه کنند تا به مکان‌های مختلف ازجمله رستوران‌ها و کافه‌ها، مراکز خرید و هتل‌ها وارد شوند.

همه مسافرانی که وارد اتریش می‌شوند باید قبل از سفر به صورت دیجیتالی ثبت‌نام کنند تا گواهی ترخیص قبل از سفر (PTC) دریافت کنند و هنگام سفر آن را ارائه دهند همچنین آزمایش منفی کووید، گواهی واکسن و یا اثبات عدم ابتلا به بیماری کووید-۱۹ الزامی است.

کشور بحرین در ۱۷ فوریه، مدرک واکسیناسیون را به برنامه ردیابی خود افزود و دو هفته بعد از دریافت دوز دوم واکسن افراد می‌توانند به راحتی سفر کنند.

در کشور بنگلادش، انجام واکسیناسیون کامل با واکسن فایزر و آسترازنکا به قرنطینه نیازی ندارند.

اتباع خارجی در کشور بلاروس که واکسینه‌شده‌اند، می‌توانند تا پنج روز در بلاروس بدون رعایت قرنطینه اسکان داشته باشند.

در کشور بلغارستان، گردشگران برای ورود به این کشور مدرک واکسیناسیون کامل که ۱۴ روز از دریافت دوز دوم گذشته، یا مدرک بهبودی از بیماری کووید- ۱۹ (حداقل ۱۱ روز بعد از نتیجه مثبت آزمایش کووید) و یا اثبات نتیجه منفی آزمایش بیماری ۱۹ تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز الزامی است.

در کشور بلژیک، گواهینامه دیجیتال کووید اروپا که گواهی کووید نامیده می‌شود باید هنگام ورود به این کشور ارائه شود که شامل واکسیناسیون کامل فرد، آزمایش منفی پی‌سی‌آر (PCR) یا تایید ابتلا به بیماری می‌شود.

از پنجم جولای، گردشگران در کانادا و افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده اند در ورود به کانادا به قرنطینه اجباری ۱۴ روزه نیازی ندارند.

گذرنامه واکسیناسیون کووید- ۱۹ در چین بر این اساس است که فرد کاملا واکسینه‌شده به انجام آزمایش کووید-۱۹ یا نتایج آزمایش منفی نیاز دارد و باید گذرنامه‌های واکسن را به دو صورت دیجیتالی و یا کاغذی تهیه کرد.

شهروندان و مهاجران ساکن شیلی می‌توانند در صورت واکسیناسیون در طرح Mobility Pass این کشور ثبت‌نام کنند. بر اساس این مجوز تحرک، افراد از برخی محدودیت‌های بیماری کووید معاف هستند و سفر در سراسر کشور را آسان‌تر می‌کند.

در کشور کاستاریکا، همه گردشگرانی که با واکسن‌های مدرنا، فایزر، آسترازنکا و جانسون اند جانسون واکسیناسیون کامل شده‌اند، می‌توانند بدون مشکل سفر کنند. گردشگران واکسینه‌شده باید گواهی واکسن ۱۴ روز گذشته را ارائه کند.

مسافران واکسینه‌شده پس از ورود به دومینیکا دیگر نیازی به قرنطینه ندارند و این تنها در صورتی است که فرد دوز نهایی را بیش از دو هفته قبل از ورود به دومینیکا از یکی از واکسن‌های تاییدشده دومینیکا (آسترازنکا، جانسون، مدرنا، فایزر و سینوفارم) دریافت کرده باشد.

برای ورود به کشور مصر، مسافرانی که واکسیناسیون کامل را با واکسن مورد تایید سازمان بهداشتی جهانی حداقل ۱۴ روز قبل از سفر انجام داده‌اند به انجام آزمایش نیازی ندارند.

کشور استونی در دوم فوریه اعلام کرد به مسافران وروی این کشور اجازه می‌دهد به شرط اینکه مدارک واکسیناسیون را ارائه دهند از شرایط قرنطینه اجتناب کنند. گواهی واکسن نیز باید شامل زمان ساخت واکسن، نام واکسن، صادرکننده و شماره دسته واکسن باشد.

مقامات فنلاند مرزهای خود را به روی مسافران واکسینه‌شده که گواهی واکسیناسیون معتبر اتحادیه‌ اروپا را دارند، باز کرده‌اند.

شهروندان فرانسوی به‌عنوان بخشی از گواهی دیجیتال کووید- ۱۹ اتحادیه‌اروپا می‌توانند با دسترسی به کد کیو ار (QR) تایید واکسیناسیون را دریافت کنند.

در کشور گرجستان از اول فوریه مسافرانی که واکسیناسیون را کامل انجام داده‌اند با ارائه اسناد واکسیناسیون کامل، از هر کشوری مجاز به ورود به این کشور هستند.

برای ورود به کشور گینه، وزارت بهداشت در ۲۸ جولای اعلام کرد: درخواست ویزا باید به همراه گواهی واکسن باشد که حداقل ۱۵ روز قبل از سفر، واکسیناسیون کامل انجام شده باشد.

مسافران برای ورود به اندونزی باید گواهی آزمایش PCR (صادر شده در ۴۸ ساعت) یا آزمایش آنتی‌ژن منفی ۲۴ ساعت قبل از سفر یا اثبات واکسیناسیون که حداقل یک دور واکسن را دریافت کرده‌اند، ارائه دهند.

افراد باید قبل از ورود به کشور عراق، برگه آزمایش منفی کووید- ۱۹ چاپ‌شده یا گواهی واکسیناسیون کووید- ۱۹ را ارائه کنند و عدم ارائه منجر به انجام آزمایش با هزینه خواهد شد.

مردم ایتالیا می‌توانند از یک پورتال آنلاین برای ارائه کارت‌ سبز که مبنی بر دریافت واکسیناسیون کامل، انجام آزمایش یا بهبودیافتگی از بیماری کووید- ۱۹ است، استفاده کنند و افراد برای شرکت در مجالسی مانند عروسی، کنسرت و بسیاری از تجمع‌ها به این کارت نیاز خواهند داشت.

کویت از اول آگوست به افرادی که اقامت معتبر یا مدرک واکسیناسیون کامل را دارند اجازه ورود به کشور را می‌دهد.

در کشور لبنان، افرادی که واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند از قرنطینه معاف خواهند شد و مسافران به‌عنوان اقدام پیشگیرانه باید آزمایش را انجام دهند اما هزینه آن را شرکت هواپیمایی انتخابی پرداخت خواهد کرد.

دولت لیتوانی گذرنامه فرصت (opportunity passport) را برای افرادی که آزمایش کروناویروس منفی، واکسیناسیون کامل یا بهبودی از بیماری کووید-۱۹ را داشته‌اند، ارائه می‌کند. این گذرنامه به افراد اجازه می‌دهد تا در فعالیت‌های بیشتری ازجمله شرکت در محافلی با تعداد ۵۰۰ نفر و در فضای بسته و رستوران‌ها شرکت کنند.

افراد برای ورود به مراکش باید مدرکی ارائه کنند که نشان دهد واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند و دوز دوم را حداقل دو هفته قبل از سفر دریافت کرده‌اند.

برای ورود به کشور هلند، شهروندان اتحادیه‌ اروپا که واکسیناسیون را کامل انجام داده‌اند، گواهی دیجیتال دریافت می‌کنند و از آن برای ورود به این کشور استفاده خواهند کرد.

در کشور نروژ، افرادی که در برابر کووید -۱۹ واکسینه شده‌اند و یا در ۶ ماه گذشته از بیماری بهبود یافته و یا قبل از سفر نتیجه آزمایش منفی همراه دارند، می‌توانند وارد این کشور شوند.

برای ورود به کشور عمان، هر فردی غیرساکن این کشور باید به طور کامل واکسینه شده باشد.

هر فردی که در لهستان واکسینه شود با دریافت گذرنامه واکسن می‌تواند از خدمات بهداشت‌ عمومی بدون انجام آزمایش استفاده کند و نیاز به رعایت فاصله فیزیکی ندارد همچنین پس از تماس با فرد آلوده به کووید نیز مجبور به قرنطینه نخواهد شد.

همه مسافرانی که وارد فیلیپین می‌شوند باید در بدو ورود ۱۴ روز قرنطینه شوند و اگر واکسینه کامل شده باشند، قرنطینه به هفت روز کاهش پیدا خواهد کرد.

مسافران با ارائه کارت واکسن در بدو ورود به کشور قطر نیاز به آزمایش آنتی‌بادی دارند، اگر آزمایش مثبت باشد از قرنطینه معاف هستند و اگر آزمایش منفی باشد باید قرنطینه شوند. افراد واکسینه‌شده مجاز هستند که در رویدادهای بزرگ شرکت کنند.

برای ورود به کشور کره‌جنوبی، افرادی که واکسیناسیون کامل را انجام داده‌اند نیاز به قرنطینه ندارند.

اسپانیا محدودیت‌های خود را برای ورود افراد برداشته است البته با این شرط که ۱۴ روز قبل از سفر واکسیناسیون کامل را انجام داده باشند. همه مسافران واکسینه و غیرواکسینه باید فرم سلامت اسپانیا را تکمیل کنند.

دولت سوئیس اعلام کرده است که گواهینامه‌های واکسیناسیون دیجیتال را برای از سرگیری سفر بین کشورهای اروپایی در نظر خواهد گرفت.

در کشور ترکیه، افرادی که واکسیناسیون را کامل انجام داده‌اند و یا از بیماری بهبود یافته‌اند از آزمایش هنگام ورود معاف هستند البته باید دوز دوم واکسن را حداقل دو هفته قبل از سفر و یا گواهی پزشک برای بهبودی در ۶ ماه قبل به همراه داشته باشند.

مسافران واکسینه‌شده از مقاصد فهرست سبز در بدو ورود به امارات متحده‌عربی، باید آزمایش کووید را انجام دهند اما به قرنطینه نیاز ندارند و اگر از مقاصد دیگر نیز آزمایش را انجام دهند باید هفت روز در قرنطینه باشند و روز ششم آزمایش کووید را مجدد انجام دهند و از بیستم آگوست، تنها افراد داری مدرک واکسیناسیون می‌توانند به فضاهای عمومی از جمله سواحل، هتل‌ها، مدارس و مراکز خرید دسترسی داشته باشند.

از دوم آگوست افراد واکسینه کامل، می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه بدو ورود، به کشور انگلستان سفر کنند همچنین به انجام آزمایش بعد از هفت روز نیازی ندارند.

در ایالات‌متحده افرادی که به‌طور کامل با واکسن مجاز FDA (سازمان غذا و دارو) واکسینه شده باشند به قرنطینه نیازی ندارند اما درخواست می‌شود که بین روزهای سوم تا پنجم آزمایش بدهند.

ویتنام مدت زمان قرنطینه ورود افراد کاملا واکسینه‌شده خارجی را به جای ۱۴ روز قبلی به ۷ روز کاهش داده است همچنین افراد باید ۷۲ ساعت قبل از ورود، نتیجه آزمایش منفی را ارائه کنند.

در برخی از کشورها ازجمله افغانستان، الجزایر (آفریقا)، آندورا (اروپا)، آنگولا، آرژانتین، استرالیا، بولیوی (آمریکای جنوبی)، برزیل، کامبوج (آسیا)، جمهوری آفریقای مرکزی، اتیوپی، هند، مکزیک، کره شمالی، پاکستان، آفریقای جنوبی، سوریه، تایوان و یمن از کارت واکسن استفاده نمی‌شود.

کارت‌های واکسیناسیون جعلی

بازار سیاه کارت‌های واکسیناسیون جعلی کووید- ۱۹ نیز به راه افتاده است و کارشناسان گفتند: برخی از افراد سعی دارند تا محدودیت‌های کرونایی را دور بزنند و کارت واکسن جعلی تهیه کنند و از این طریق به سفر بروند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
1
در متن این خبر از بین واکسن های معتبر کرونا نامی از واکسن سینوقارم چینی و واکسنهای روسی، هندی، کوبایی و ایرانی دیده نمی شود!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین