کد خبر: ۷۳۲۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۹

فرزند کمتر سلامتی بیشتر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وضعیت اقتصادی، مشغله کاری و کمبود زمان برای رسیدگی به فرزندان والدین را بر این داشته که فرزند کمتری داشته باشند. همچنین وضعیت کنونی جامعه و افزایش توقعات فرزندان از والدینشان توان آنها را در مواجهه با فرزندان کاهش داده است. 

همچنین به نقل از سان تایمز بررسی‌ها نشان می دهد مادرانی که تعداد فرزندان کمتری دارند از نظر سلامت عمومی و طول عمر در وضعیت بهتری قرار دارند. 

محققان آمریکایی بر روی 12 هزار زوج که از سال 1860 تا 1985، در مجموع صاحب 174 هزار کودک شده بودند، مطالعه کردند.

نتایج نشان داد هرچه تعداد فرزندان در خانواده افزایش پیدا کند، سلامت والدین بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد و در نتیجه احتمال مرگ زود هنگام والدین در این خانواده‌ها بیشتر است.

بنابرهمین گزارش در خانواده‌هایی که تعداد فرزندان بیشتری دارند، عمر والدین اغلب کوتاهتر می‌شود. این وضعیت برای زنان وخیم‌تر است چرا که مادران بار جسمی بیشتری را در هر بارداری و زایمان متحمل می‌شوند. البته خطر مرگ و میر پدران نیز در خانواده‌های پرجمعیت افزایش پیدا می‌کند اما هرگز به اندازه خطری نیست که سلامت مادران را تهدید می‌کند.

این گروه از محققان بر روی میزان مرگ و میر در بین والدین پس از تولد آخرین فرزند خانواده بررسی کرده و دریافته‌اند که احتمال مرگ مادر در این دوره بیشتر از پدر است.

محققان همچنین دریافته‌اند که یک هزار و 414 زن از بین کل زنان مورد مطالعه، ظرف یکسال پس از تولد آخرین فرزند خانواده و 988 زن نیز در همان لحظه وضع حمل مرده‌اند.

در ضمن در خانواده‌های پرجمعیت احتمال مرگ فرزندان خانواده تا قبل از رسیدن به سن 18 سالگی بیشتر از خانواده‌های کم‌جمعیت است.

محققان معتقدند که این یافته‌ها توجیهی برای تمایل زنان امروزی به داشتن تعداد فرزندان کمتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین