کد خبر: ۷۳۳۵۹۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳

پیام وزیر کشور به‌مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی

وزیر کشور با صدور پیامی به‌مناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی، ضمن تبریک این روز، خواستار توجه جدی بخش‌های ذیربط صف و ستاد وزارت کشور به این عرصه شد.
پیام وزیر کشور به‌مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی
آفتاب‌‌نیوز :

احمد وحیدی در پیامی به مناسبت روز ملی آمار و برنامه ریزی نوشت: حرکت در مسیر توسعه‌ی متوازن، پایدار و عدالت‌محور جوامع انسانی، مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق، جامع، هوشمند و پویا در شرایط مختلف است و از جمله الزامات اولیه و اساسی آن، در اختیار داشتن اطلاعات آماری و داده‌های دقیق، بهنگام و باکیفیت و در وحله‌ی بعد، برنامه‌ریزی هوشمندانه و در نهایت تصمیم‌سازی مبتنی بر این واقعیات است.

وی افزود: در عصر حاضر که تصمیم‌سازی‌های خرد و کلان، مبتنی بر تحلیل‌های آماری و استفاده از کلان‌داده (Big Data)، سامانه‌ها، فناوری‌های نوین و نرم‌افزارهای پردازش داده، با تکیه بر دانش و تجربه نیروهای انسانی متخصص و متعهد این حوزه است، باید تهیه آمارها و شاخص‌های کلیدی و ارزیابی کیفی آن‌ها و نیز تغذیه بانک‌های اطلاعاتی و آمارهای ثبتی و یکپارچه سازی و اتصال بانک‌ها به یکدیگر به گونه‌ای صورت گیرد که داده‌ها در شریان‌های اطلاعاتی کشور با قوت و سرعت بیشتر جریان پیدا کند که برنامه‌ریزی‌ها بر این قابلیت استوار است.

در این پیام آمده است: انتخاب یک روز در تقویم ملی به عنوان روز ملی آمار و برنامه‌ریزی به منظور فرهنگ‌سازی و تاکید بر اهمیت این علم و کاربرد دقیق و صحیح آن است.

وزیر کشور تاکید کرد: ضمن تبریک روز آمار و برنامه‌ریزی و تقدیر و تشکر از همکاران شاغل حوزه های مربوطه و فعالان این عرصه در خانواده بزرگ وزارت کشور، در صف و ستاد تاکید می‌گردد توجه جدی به این مقوله را در سال‌های پیش رو در رئوس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین