کد خبر: ۷۳۵۹۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

تصاویر| جشن رنگ و نور در هند در میانه شیوع کرونا

شرکت‌کنندگان در جشنواره دیوالی اغلب از معابد بازدید می‌کنند و خانه‌های‌شان را با چراغ و شمع تزئین می‌کنند. حتی در محلات فقیرنشین بمبئی نیز این سنت جریان دارد. باور برگزارکنندگان جشن آن است که در طول دیوالی، لاکشمی الهه ثروت از خانه آنان که تزئین شده، بازدید می‌کند. بسیاری همراه با خانواده و دوستان‌شان دیوالی را جشن می‌گیرند. عنصر متحدکننده پیروزی خیر بر شر ریشه اصلی دیوالی است.
تصاویر| جشن رنگ و نور در هند در میانه شیوع کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

میلیون‌ها هندو در سراسر جهان "دیوالی" را جشن می‌گیرند جشنی که نماد آغازی تازه است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ علیرغم آنکه هندوستان مرکز این جشنواره است هندو‌ها در سراسر آسیا و جهان گردهم می‌آیند تا این مناسبت را جشن بگیرند. سیک‌ها و بودایی‌ها نیز مراسم تقریبا مشابهی را برگزار می‌کنند.

بازگشت جشن‌ها

در سال ۲۰۲۰ میلادی، جشن‌های دیوالی به دلیل افزایش نرخ آلودگی به ویروس کرونا به طور قابل توجهی کاهش یافت. به نظر می‌رسد جشن‌ها امسال بازگشته‌اند، اما دولت هند از مردم آن کشور خواسته از تجمعات بزرگ خودداری کنند. بازار‌هایی که مردم می‌توانند پیش از برگزاری مراسم از آن گل، فانوس و شمع خریداری کنند شلوغ می‌شوند.

نگرانی‌های ناشی از دود ایجاد شده بر اثر آتش بازی

در دهلی نو سطوح بالای آلودگی هوای ناشی از آتش‌بازی که به طور سنتی بخشی از جشن‌های دیوالی است منجر به نگرانی در مورد کیفیت هوا شده است. دولت هند به ساکنان دهلی نو توصیه کرده در محیط بیرون از خانه از ماسک استفاده کنند. پلیس هند ده نفر را به دلیل فروش غیرقانونی ترقه در دهلی نوب بازداشت کرده است.

قومیت تامیل در سری‌لانکا از دیوالی استقبال می‌کنند. عنصر متحدکننده پیروزی خیر بر شر ریشه اصلی دیوالی است. در سری لانکا قومیت تامیل با روشن کردن چراغ‌های نفتی کوچک ساخته شده از خاک رس، این جشن را گرامی می‌دارد.

نوع برگزاری جشن

شرکت‌کنندگان در جشنواره دیوالی اغلب از معابد بازدید می‌کنند و خانه‌های‌شان را با چراغ و شمع تزئین می‌کنند. حتی در محلات فقیرنشین بمبئی نیز این سنت جریان دارد. باور برگزارکنندگان جشن آن است که در طول دیوالی، لاکشمی الهه ثروت از خانه آنان که تزئین شده، بازدید می‌کند. بسیاری همراه با خانواده و دوستان‌شان دیوالی را جشن می‌گیرند.

در جریان دیوالی طرح‌های رنگارنگ بیرون دفاتر کا و خانه‌های کشیده می‌شوند که به آن "رنگولی" گفته می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین