کد خبر: ۷۳۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۲
از دوم اردیبهشت؛

نمایش «مینای شهر خاموش» در آمریکا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» به كارگردانی امیرشهاب رضویان در ششمین حضور جهانی‌اش فردا ـ دوم اردیبهشت ماه ـ (21 آوریل) در سی ونهمین دوره جشنواره فیلم «نشویل» به نمایش در می‌آید.
 
به گزارش ایسنا، این جشنواره از بیست و نهم فروردین تا پنجم اردیبهشت 87 در شهر نشویل ایالت تنسی‌ آمریکا برگزار می‌شود. 

امیر شهاب رضویان که خود دراین جشنواره حضور دارد پس از نمایش فیلم در جلسه پرسش و پاسخ با تماشاگران شرکت خواهد کرد.
 
پیش از این «مینای شهر خاموش» در سی‌امین دوره جشنواره سینماگران مستقل در شهرمیل‌ولی آمریکا، در چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی موزه هنرهای زیبای بوستون امریکا و دانشگاه رایس، شهر هیوستن تگزاس و هجدهمین جشنواره فیلمهای ایرانی دانشگاه UCLA به نمایش درآمده است. 

داستان فیلم درباره دکتر بهمن پارسا (شهباز نوشیر)، جراح موفق قلب است که پس از 33 سال از آلمان به ایران برمی‌گردد و پس از عمل موفقیت آمیز یک جانباز جنگ، همراه پیرمردی به نام قناتی (عزت الله انتظامی) و بهرامی (صابر ابر) جوانی که راننده‌ی بیمارستان است به شهر بم می‌روند. دکتر پارسا به دنبال گذشته‌اش می‌گردد و در این مسیر قناتی و بهرامی همراه او هستند و کم کم از رازی قدیمی آگاه می شود. 

«مینای شهر خاموش» در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر 1385نامزد دریافت هفت سیمرغ بلورین بود و سیمرغ بهترین کارگردانی و سیمرغ بلورین ویژه هیات داوران برای بازیگری استاد عزت الله انتظامی و جوایزستاد ویژه توسعه فناوری نانو، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان نظام پزشکی کشور، کانونهای فیلم و عکس دانشجویان کشور را دریافت کرد و در یازدهمین جشن سینمای ایران، نامزد سه تندیس بازیگری اول، نقش مکمل مرد و موسیقی بود که تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل به صابر ابر تعلق گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین