کد خبر: ۷۳۸۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۷

«مارش ایران» در باغ ملی طنین انداز شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کنسرت ارکستر ملل به رهبری پیمان سلطانی و خوانندگی حسین علیشاپور به مناسبت روز جهانی محوطه ها و بناهای تاریخی شامگاه گذشته در فضای باز باغ ملی برگزار شد.

به گزارش مهر، در این اجرا که به همت کمیته ملی یونسکو، کمیته ملی موزه ها و سازمان میراث فرهنگی ایران برگزار شدارکستر ملل 5 قطعه از آثار آهنگسازان ایرانی را اجرا کرد.

"مارش ایران" اثری از "ژان بایتست لومر" با شعری از بیژن ترقی نخستین قطعه ارکسترملل بود و در ادامه قطعات "مرغ سحر" ساخته مرتضی نی داود با شعرملک الشعرای بهارو با تنظیم سیاوش بیضایی ، "کاروان" تنظیم و ساخته علی نقی وزیری ،سرود "کوشش" ساخته علی محمد خادم میثاق با شعری از ضیاءالدین ناظم پور و همچنین قطعه از "خون جوانان وطن" با شعری از عارف قزوینی و تنظیم مهرداد دلنوازی اجرا شد.

رهبر ارکستر ملل پیش از این اعلام کرده بود که کیوان میرهادی به عنوان رهبر مهمان دو قطعه از مجموع قطعات را رهبری می کند اما دیشب میرهادی حضور نداشت ورهبری تمام قطعات به عهده سلطانی بود.

لازم به ذکر است ارکستر ملل با همراهی 60 نوازنده و خواننده کر و با حضور"بهمن رجبی" نوازنده تنبک برنامه دیشب را اجرا کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین