کد خبر: ۷۳۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۱:۲۳
یک سایت نزدیک به دولت خبر داد

موافقت احمدی‌نژاد با پیشنهاد فرهنگی امام جمعه مشهد

آیت الله علم‌الهدی: به هیچ وجه نگفته‌ام که نباید برنامه های فرهنگی در مشهد اجرا شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:  امام جمعه مشهد مقدس با انتقاد از تحریف سخنان خود در برخی رسانه ها گفت: «بنده به هیچ عنوان صحبت از عدم اجرا یا جلوگیری از اجرای برنامه های فرهنگی در مشهد مقدس و حومه آن نکرده‌ام».

آیت الله علم الهدی در گفت و گو با یک سایت خبری نزدیک به دولت نهم، با رد سخنان نسبت داده شده به وی و با بیان اینکه به هیچ وجه نگفته‌است که نباید برنامه های فرهنگی در این شهر اجرا شود، تصریح کرد: «من پیشنهادی ارائه دادم مبنی بر اینکه در مشهد و حومه آن، محصولات و برنامه های فرهنگی و هنری که دارای مجوز وزارت ارشاد است، اعم از کالاهای فرهنگی مانند کتاب و نوار و برنامه های فرهنگی مانند فیلم، تئاتر و کنسرت، پس از تصویب شورای فرهنگ عمومی استان، ارائه و اجرا شوند».

عضو مجلس خبرگان رهبری درخصوص دلیل ارائه این پیشنهاد افزود: «شورای فرهنگ عمومی می‌تواند بررسی کند که برنامه‌هایی که شایسته این محیط است اجرا واگر شایسته نیست، اجرا نشود. تمام خواسته ما این بود و به هیچ وجه صحبت از عدم اجرا یا جلوگیری از اجرا نبود».

وی همچنین گفت: «بنده با استناد به روایت پیامبر اکرم(ص) که فرمودند "بین الجملین روضة من ریاض الجنة" که دلالت بر این نکته دارد که مشهد و حومه آن هم جزء حرم مطهر امام رضا(ع) است، پیشنهاد خود را در جلسه هیأت دولت در مشهد مطرح کردم و آقای رئیس جمهور گفتند من حرفی ندارم. این موضوع چون در حوزه اختیارات وزارت ارشاد بود، به وزیر ارشاد دستور دادند تا در قالب نامه‌ای این مطلب را به استاندار که رئیس شورای فرهنگ عمومی استان است، ابلاغ کند».

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه این تصمیم، مصوبه دولت نبود، ادامه داد: «در خطبه های نماز جمعه هم بعد از تشکر از دولت به خاطر سفر استانی به مشهد، پیشنهاد خود را با تصمیمی که درباره آن گرفته شده‌بود، بیان کردم و چیزی درباره اینکه این تصمیم مصوبه دولت است، نگفتم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین