کد خبر: ۷۳۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

۶۰ درصد معتادان در تهران هستند

شهردار تهران با تاکید بر لزوم تحول همزمان در روح و جسم شهر، گفت: باید مسیری دنبال کنیم تا مردم بیایند پرچم تغییر و تحول را به دست بگیرند و شهرداری نیز یک نهاد خدمت گزار اجتماعی باشد و باید تحول را در قالب روح و جسم شهر توامان دنبال کنیم.
۶۰ درصد معتادان در تهران هستند
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نشستی با رییس فدراسیون کشتی با تاکید بر این نکته که شهرما شهری است که غیر از پایتخت بودن هویت دیگری ندارد، گفت: با شهری مواجه هستیم که هرگوشه آن را که نگاه می کنیم نیازمند تغییر تحول است و به تعبیر رهبر انقلاب، تهران یک کشور است.

وی افزود: شهرداری تهران نیز برای خود مشکلاتی دارد اما اساس و کاری که ما دنبال می کنیم، بر اساس شعار خود «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام» شهر تهران را با ادعای بزرگ به الگویی جهانی تبدیل کنیم که از آن سر دنیا نیز تهران را به این هویت بشناسند.

زاکانی ادامه داد: نکته دوم میخواهم ناظر به مردم صحبت کنم و توجه ما به این است مسیری را برویم که خود مردم بیایند پرچم تغییر و تحول را به دست بگیرند و شهرداری نیز یک نهاد خدمت گزار اجتماعی باشد و باید تحول را در قالب روح و جسم شهر توامان دنبال کنیم.

او ادامه داد: این عرایض را بیان کردم تا تاکیدی باشد بر این مطلب که برای ما مهم است که هویت شهر خودمان را بسازیم تا هر کس از سراسر دنیا تهران را به آن هویت بشناسد و اگر بتوانیم سبک زندکی ایرانی-اسلامی را ایجاد کنیم به شدت گسترش پیدا می کند و جنبه اساسی ان این است که مانند انقلاب که چشم جهانیان را خیره کرد اسلام را در مقام عمل بتوان بر روی زمین بتوان دید.

شهردار تهران افزود: برای این مقصود هدف ما در مدیریت شهر این است فعالیت بر مدار محله و مسجددارای شکل بگیرد و در این زمینه و هدف هر وظیفه ای داشته باشیم بی دریغ در جهت توسعه فعالیت به کار خواهیم گرفت.

زاکانی با تاکید بر این نکته که به شدت نسبت به مسئولیت های خود احساس وظیفه می کنیم و وظایف بزرگی داریم گفت: از ۲۱ هزار معتاد ۶۰ درصد آن در تهران است که یک هزار نفر آن ها از بانوان هستند و در ادامه معضلات اجتماعی نیز باید بگویم ، ۳۰ هزار زندانی داریم که خانواده آن ها در تهران است و تا به امروز شهرداری به عنوان مثال با معضلی به نام معتاد متجاهر کاری نداشت و نسبت به آنها می گفتند اینها را به حال خود رها کنید و کاری به آنها نداشته باشید و این نیز سبکی زندگی است که آنها دنبال می کنند اما اعتقاد ما این است که آنها خواهر، مادر، برادر و پدران ما هستند.

براساس گزارش پایگاه خبری شهر، زاکانی در خاتمه تاکید کرد: شهرداری وارد میدان شده است و خود را مسئول میداند و شهرداری پای کار است تا معتادان متجاهر را ساماندهی کند و ۴-۵ سال پای آن ها بماند زیرا زمانی که معتاد پاک می‌شود باید دست آن به دست فردی برسد که داخل مسجد است تا از او صیانت شود و مسجد برای ما رکن است در محور فعالیت های اجتماعی ۵۲ فعالیت تعریف کردیم تا مساجد با هم رقابت کنند و برای این اقدام ها نیاز به الگو داریم که مسجد جامع صفا نیز یکی از این الگوهاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین