کد خبر: ۷۴۰۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

اثرات منفی نشستن طولانی مدت بر روی بدن

پزشکان معتقدند هرچه در طول روز کمتر بنشینید یا دراز بکشید، شانس شما برای داشتن یک زندگی سالم بیشتر خواهد بود.
اثرات منفی نشستن طولانی مدت بر روی بدن
آفتاب‌‌نیوز :

مارک وایتلی، مشاور برجسته جراح ورید در انگلیس گفت: زندگی بی تحرک می‌تواند به سلامت رگ‌های پا آسیب برساند، زیرا نشستن طولانی مدت تحرک ماهیچه‌های پا را کاهش می‌دهد این امر باعث می‌شود در این ناحیه جریان خون کاهش یابد و در نتیجه به رگ‌های پا آسیب برسد.

به گزارش عاجل، وقتی جریان خون در عروق پا کندتر می‌شود، محیط این عروق اسیدی‌تر می‌شود و می‌تواند به راحتی ایجاد لخته کند. افزایش اسیدیته در رگ‌ها همچنین می‌تواند باعث التهاب و درد در ساق پا شود.

او افزود: عفونت‌ها ممکن است باعث ایجاد لک‌های قرمز و خارش شوند در این ناحیه شود که به آن اگزمای وریدی می‌گویند، اگر پوست قهوه‌ای شود به معنای عارضه هموسیدرین است اما زمانی که بافت سفت می‌شود به معنای اسکلرودرمی لب است.

وایتلی ادامه داد: تنبلی گاهی منجر به بیماری می‌شود. لخته شدن خون در ورید‌های پا، شامل احساسی شبیه گرفتگی یا گرما در ناحیه آسیب دیده است.

ترومبوز ورید عمقی پا‌ها در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به عوارض جدی تری مانند آمبولی ریه، می‌شود که در آن لخته خون در ورید حرکت می‌کند تا در ریه‌ها ساکن شود.

وایتلی توصیه کرد که از نشستن طولانی مدت حتی در حین کار خودداری کنید و با تمرین‌هایی مانند تمرین‌های کششی، جریان خون در پا را فعال کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین