کد خبر: ۷۴۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۶

خوش چهره دلیل دوری خود از احمدی نژاد را عنوان کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: میزگرد سیاسی «عدالت اقتصادی و چالش‌های پیش‌‌رو» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور محمد خوش‌چهره، مرتضی الویری و محمد قمی از سوی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشکده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب در این میزگرد که بعدازظهر امروز برگزار شد محمد قمی در باره موانع توسعه اقتصادی توسط دولت نهم ، گفت: «دولت به عدالت توزیعی معتقد است نه به عدالت تولیدی که به رشد فرهنگ تجارت کاذب و افول کار و تولید و بیکاری و وجود بسیاری مسائل اجتماعی دیگر می‌شود».

وی ادامه داد: «سعی اکثریت مجلس بر این بود که سیاست‌های دولت را توجیه کند ومجلس به جای اینکه وکیل ملت باشد، وکیل دولت بود و در این مجلس انتقاد در هر زمینه‌ای را به معنای تضعیف دولت می‌گرفتند و با آن برخورد می‌کردند».

در این میزگرد محمدخوش‌چهره به بحث چالش‌های فراروی عدالت پرداخت و چالش مفهومی در مورد آن را از جمله موانع دانست و اظهار کرد: «عدم درک صحیح از عدالت ناشی از این است که یا آن را مصادره کرده‌اند و یا اینکه آن را باور دارند که معمولاً یا سطحی و یا عمقی است».

خوش‌چهره در مورد روابط خود با رئیس‌جمهور، گفت: «بنده همان ابتدای دولت از شعارها و اهداف آن دفاع می‌کردم چون عدالت را باور داشتم و همان موقع که من دیدم که شیوه‌ها و روش‌های اتخاذ شده توسط دولت به سوی انحراف می‌رود، انتقاد کردم که این روش‌ها و شیوه‌ها در حقیقت ضد خودش عمل می‌کند و فقیر و فقیرتر و غنی را غنی‌تر می‌کند».

کاندیدای ائتلاف فراگیر اصولگرایان در تهران ادامه داد: «در بحث علمی شما می‌توانید از یک شعار و هدف آن دفاع کنید ولی در عین حال مجاز هستید که نسبت به روش‌ها و شیوه‌های دستیابی به آن انتقاد داشته باشید و در همان ابتدا که با رئیس‌جمهور صحبت‌های خصوصی داشتیم به وی گفتم که شما برای این شعارها و وعده‌هایی که داده‌ای باید شاخص و عدد بیاورید و همین موجب دوری من از وی شد نه چیز دیگری نبود».

خوش‌چهره با برشمردن نیازهای اساسی مردم و تورم موجود به خصوص در بخش مسکن گفت: «در شهر تهران 65 درصد درآمد مردم صرف هزینه‌ مسکن می‌شود که این بسیار غیر متعارف است و نظام‌های موفق زیر 20 درصد برای آن هزینه می‌کنند، یعنی اینکه با 35 درصد بقیه درآمد عملاً آنها زیرخط فقر هستند و اگر شاخص و معیاری برای اینگونه شعارها نیاورید که کلی‌گویی است».

وی افزود: «می‌گویید که نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم و بعد می‌گویید که نگفته‌ایم، که اتفاقاً معتقدم می‌شود نفت را از طریق ایجاد رفاه و رونق اقتصادی مردم بر سر سفره‌ها آورد نه اینکه بعد از مدتی معلوم شود که سفره را هم باد برده و با این روند تورم هم سفره مردم در حالی جمع شدن است».

وی ادامه داد: «آفت کشورهای جهان سوم این است که رئیس‌ دستگاه اجرایی باورها و سلایق شخصی خود را معیار قرار دهد و بدون هیچ‌گونه کارشناسی به اقدام و دخالت در اقتصاد بپردازد».

بنده همان موقع تاکید داشتم که مسکن پاشنه آشیل دولت است و با وام‌های زیادی که داده شد، اتفاقاً مردم در بازار نابسامان مسکن از داشتن مسکن برای همیشه محروم شدند و در بحث کمک به فقرا که البته چیز خوبی است نیز همین‌طور بود. چالش‌های محدودنگری، ساده‌نگری و خودشیفتگی و ....بعضاً کشور را در همه زمینه‌ها دچار اختلال کرد.

محمد قمی کاندیدای اصلاح‌طلبان در تهران در مورد نتایج سیاست‌های اقتصادی دولت گفت: «عدالتی که دولت شعار آن را داد در عمل منجر به توزیع فقر در میان توده‌های مردم شد و البته برابری دیگری که بوجود آمد،‌هدیه کردن تورم و گرانی به همه آحاد ملت بود که این هم اسمش عدالت است».

محمد خوش‌چهره نماینده مجلس هفتم با اشاره به بحث سالم‌سازی آماری در کشور گفت: «همان زمان من به آقای احمدی‌نژاد و فرهاد رهبر گفتم که باید ساختار مرکز آمار درست شود تا تحلیل‌های آن درست باشد دولت آقای خاتمی شجاعانه انتقادات را می‌پذیرفت و ما در آن زمان در رسانه‌ها با وزیر دولت هاشمی و خاتمی مناظره می‌کردیم در حالی که دوستان ما در دولت نهم از ابتدا هیچ فرصتی به رسانه‌ها نداده‌اند و از طرفی دیگر رسانه ملی نیز تبدیل به رسانه دولتی شده‌است».

وی ادامه داد: «یک نفر که قواعد بازی سیاسی را نمی‌داند، درنده‌‌خویی سیاسی می‌کند و بعد از آن به بعضی از مسئولان دلسوز حمله می‌کند و رسانه‌های نزدیک به آن گرانی‌ها و تورم را نفی می‌کنند».

وی ادامه داد: «ما باید ببینیم که چقدر در بحث عدالت نافرمانی خدا شده است در این دولت به جای اینکه افرادی که توان و امین و دارای سلامت نفس باشند در راس امور باشند، مسئولیت‌ها به افرادی داده شده که فقط دارای شاخصه سلامت نفس هستند و توانایی در این دولت کم شده‌است و خروجی آن نیز و تغییرات کابینه این را نشان می‌دهد». 

خوش‌چهره در این مورد گفت: «ما هم با عوامل درون‌زای مخل اقتصادی مواجه‌ایم و هم با عوامل برون‌زای آن و درهمه کشورها البته کانون‌های قدرت وثروت وجود دارد که دولت باید با هنر خود و سیاستگذاری و قانون‌گذاری از آن‌ها عبور کند و جای بحث فراوانی در این مورد وجود دارد».

خوش‌چهره ادامه داد: «از جمله فعالیت‌های این کانون‌ها می‌توان از راهیابی یک نامزد در دور اول انتخابات به مجلس نام برد که هزینه تبلیغات انتخاباتی وی میلیاردی بوده‌است که باید این مساله زیر سوال برود ، سخنگوی دولت می‌گوید که تورم، توهم است و بعد می‌گوید کار مطبوعات است بعد کار مجلس و الان معلوم شد که مدیران بی‌تدبیر دولت و عدم تدوین استراتژی مبارزه است و حالا اگر طرف هم سنگی انداخت که شما نباید به گریه بیفتی و مثل یک بچه بگویی که مرا سنگ زدند و آنچه مایه تعجب است این است که شما با این همه شعارهای سنگین وارد شده‌اید با اولین تلنگر شروع به فرافکنی می‌کنید. در مورد مسکن، جریان مافیا یعنی چه؟ باید راه مقابله با آن را پیدا کرد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
جناب آقاي خوش چهره
باسلام؛
ازنظرات وشجاعت جناب عالي لذت برديم.
ف.كرماني
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
haghighat ina ast:ahmadinejad be ensan va takhassos eteghadi nadarad....
ناشناس
|
-
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
درود بر اصلاح طلبان
درود بر خاتمي
ناشناس
|
-
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
درود بر اصلاح طلبان
درود بر خاتمي
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۵
0
0
جناب آقاي خوش چهره
يكي تو شهر راه نمي دادن سراغ كد خدا را مي گرفت
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۸۷/۰۲/۰۶
0
0
عجب!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین