کد خبر: ۷۴۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۳۸

«ترانه تنهایی تهران» در دوهفته کارگردانان کن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارگردان فیلم سینمایی "ترانه تنهایی تهران" از حضور این فیلم در بخش دوهفته کارگردانان کن ابراز خوشحالی و در عین حال اعلام کرد دوست داشت نخستین نمایش آن در ایران و جشنواره فیلم فجر باشد. 

سامان سالور درباره حضور تازه‌ترین فیلم خود در بخش دوهفته کارگردانان جشنواره کن به مهر گفت: "با اینکه "ترانه تنهایی تهران" به بخش دوهفته کارگردانان کن راه یافته، اما من باز هم معتقدم کن آخر دنیا نیست. می‌دانم فیلم‌های ایرانی خوبی برای حضور در کن ارائه شده بود، اما به هر حال این جشنواره محدودیت‌های خاص خود را دارد."

این فیلمساز جوان در ادامه افزود: "خوشحالم از اینکه جشنواره فیلم کن رویدادی مهم در سینمای جهان به شمار می‌رود و این موضوع می‌تواند مهر تایید کیفیت فیلم من باشد. حضور در جشنواره کن پاسخ زحماتی است که همه عوامل "ترانه تنهایی تهران" برای شکل‌گیری آن کشیدند."

سالور ادامه داد: "از اینکه پرچم سه رنگ ایران در جشنواره کن در کنار پرچم دیگر کشورها می‌درخشد و حضور دارد احساس خوبی دارم. این اتفاق بعد از چند سال دوری سینمای ایران از کن بسیار مهم است. همه عوامل تولید با نیروی عشق در این پروژه فعالیت کردند و اگر هر کدام آنها نبودند این اتفاق میسر نمی‌شد."

کارگردان "ترانه تنهایی تهران" با اشاره به ارائه فیلم به جشنواره سال گذشته گفت: "من به مخاطب ایرانی احترام گذاشتم و دوست داشتم اولین نمایش فیلم در جشنواره فجر باشد، اما متاسفانه از دیدگاه دوستان فیلم شایسته حضور در هیچ بخشی نبود. من با چند جوان ثابت کردیم فیلم خوب را پول و امکانات زیاد نمی‌سازد، بلکه خلاقیت، نیروی عشق و رفاقت حرف اول است."

وی با اشاره به فیلمبرداری تورج اصلانی در "ترانه تنهایی تهران" گفت: "اصلانی از دوستانی است که سال‌ها با وی کار کرده‌ام و در "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین" سرمایه‌گذار فیلم نیز بود. فیلمبرداری او در این کار نیز مانند دیگر آثار شاخص وی است و بیشتر سکانس‌ها با فیلمبرداری زیبا او در شب گرفته شده است."

سالور در پایان درباره استفاده از ترانه و موسیقی‌های محسن نامجو در فیلم سینمایی "ترانه تنهایی تهران" افزود: "محسن نامجو نیز به عنوان یک هنرمند عرصه موسیقی از دوستان قدیمی من است که در این فیلم از دو ترانه او در تیتراژ پایانی و یکی از سکانس‌ها استفاده کرده‌ام."

بر اساس اعلام پخش‌کننده جهانی "ترانه تنهایی تهران"، سومین فیلم سامان سالور در بخش دوهفته کارگردانان شصت و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن پذیرفته شده است. فهرست فیلم‌های این بخش جنبی کن امروز عصر به صورت رسمی اعلام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین