کد خبر: ۷۴۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۶
دکتر حسن روحانی در کرمان؛

دایره مشورت را تنگ نکنیم

اخلاق را در جامعه حاکم کنیم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت: «باید امروز دایره‌ی مشورت را تنگ نکنیم و به اصول و آرمان‌های بلند فکر کنیم دست در دست هم دهیم و اخلاق را در جامعه حاکم کنیم». 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب از کرمان دکتر حسن روحانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی،در اولین یادواره‌ امیران و 1100 شهید ارتش در استان کرمان گفت: «برگزاری این یادواره یادآور این پیام است که شهیدان راهنما و چراغ پرفروغ ما هستند». 

وی با اشاره به این‌که دفاع مقدس یک معجزه‌ی بزرگ تاریخی بود افزود: «دفاع مقدس ما همانند انقلاب شکوهمند و بسیاری از مواهب بعد از انقلاب شگفت‌آور بود».
 
نماینده‌ی مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با گرامی‌داشت سالروز عملیات بیت‌المقدس گفت: «این عملیات خوشحالی همه‌ی ایرانیان، مسلمانان و مستضعفان را به دنبال داشت و عملیاتی بود که اثبات کرد حق بر باطل پیروز است و در آن همه ما دست قدرت‌الهی را مشاهده کردیم».
 
دکتر روحانی اظهار داشت: « در هشت سال دفاع مقدس در برابر عراق، تنها ارتش ما سپاه، بسیج، مردم و نیروی انتظامی در برابر عراق نیاستادند، بلکه همه‌ی ما در برابر دنیا ایستادیم».
 
وی با بیان این‌که در آن برهه از زمان ارتش شرایط خاص خود را داشت و سپاه هنوز به‌صورت یک نیروی انتظامی امنیتی بود تا نظامی گفت: «در شرایطی که ما از رسیدن یک محموله‌ی آر.پی.جی و یا سلاح کلانشیکف بسیار خوشحال می‌شدیم، عراق بهترین امکانات و سلاح‌ها را به کمک تمام کشورهای همسایه در اختیار داشت».

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس خبرنگان رهبری افزود: « عراق برای جنگ با ایران از سال 1348 خود را آماده کرده بود و به دنبال یک فرصت بود و همه‌ی کشورهای همسایه با تمام امکانات برای کمک به عراق بسیج شدند. اما ما در برابر عراق این جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس مظلومانه جنگیدیم و با دست خالی در برابر دنیا ایستادیم».
 
وی تصریح کرد: «در دیداری که با وزیر کشور عربستان داشتیم اذعان داشت که ما بیش از آن‌چه شما تصور می‌کنید به عراق کمک کردیم».
 
او هم‌چنین عنوان کرد: «همه‌ی شرق و غرب و منطقه فضا و بنادر و امکانات، اعتبار سیاسی و رسانه‌های خود را در اختیار عراق گذاشته بودند و ما در این شرایط با عراق جنگیدیم و ارتش و سپاه و بسیج حماسه خلق کردند».
 
دبیر اسبق شورای‌عالی امنیت ملی، در مورد شکل‌گیری و انسجام سپاه پاسداران در جنگ گفت: «سپاه، گروهان را به گردان و آن را به تیپ و لشکر تبدیل کرد و با سلاح و امکاناتی که از عراق به غنیمت گرفته بود تشکیل شد و در کنار ارتش قدرتمند با ارتش دیگر تشکیل شد».
 
وی هم‌چنین گفت: «در این جنگ بسیج در نوک پیکان و پیشتاز در این جنگ بود و در هیچ جنگی چنین سابقه‌ای وجود دارد».
 
عضو شورای‌عالی پشتیبانی جنگ و شورای عالی دفاع در دوران دفاع مقدس تاکید کرد: «در این جنگ همه دست به دست هم دادند و ملت ایران بود که در این جنگ مقاومت کرد و حماسه آفرید و اگر همه دست به دست هم نمی‌دادند چنین حماسه‌ای خلق نمی‌شد».
 
دکتر روحانی  هم‌چنین استفاده از همه‌ی تخصص‌ها و عقل و تدبیر و تجربه‌ی بشری برای موفقیت در جنگ را عامل دیگری در خلق این حماسه‌ی بزرگ عنوان کرد و با اشاره به این‌که در جنگ تمام ارگان‌ها و دست‌اندرکاران با هم حضور داشتند تا عملیات‌ها را به سامان برسانند افزود: «روزگار جنگ علاوه بر اتحاد وحدتی که وجود داشت با استفاده از تخصص علمی، تجربه و تدبیر و با تکیه بر مددالهی توانستیم در این راه خالصانه پیش رفتیم تا پیروز شدیم».
 
نماینده‌ی مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی گفت: «امروز برای ادامه‌ی راه نیاز به وحدت داریم تا استقلال خود را حفظ کنیم و در راه آبادانی کشور قدم نهیم».
 
وی اظهار داشت: «باید امروز دایره‌ی مشورت را تنگ نکنیم و به اصول و آرمان‌های بلند فکر کنیم دست در دست هم دهیم و اخلاق را در جامعه حاکم کنیم».
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که امروز اختلافات در جامعه بزرگ نیستند بلکه خود ما آن‌ها را بزرگ جلوه داده‌ایم گفت: « همان‌گونه که سال گذشته بنام سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی نام‌گذاری شده بود امسال نیز باید در کنار نوآوری و شکوفایی اتحاد خود را حفظ کنیم».
 
وی از دعواهای جناحی با عنوان لهو و لعب یاد کرد و افزود: «برای رسیدن به پیروزی‌ نهایی نیاز به وحدت، انسجام، اخلاق و معنویت داریم و با یاری خداوند شاهد رسیدن به چشم‌انداز 20 ساله باشیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین