کد خبر: ۷۴۵۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۱
یدالله اسلامی:

در انتخابات مجلس هشتم اصل انتخابات آسیب دید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یدالله اسلامی، دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی درباره آغاز فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دهم تاکید کرد: «ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری دهم بدون پاسخ دادن به ابهامات انتخابات مجلس هشتم خطاست».

اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب اضافه کرد: «ما همچنان درباره انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی بحث‌ها، اظهارات و ابهامات بسیاری داریم و این‌چنین نیست که گفته‌ها و اعتراضات ما پایان یافته باشد».

وی ادامه داد: «دست‌اندرکاران انتخابات تصور می‌کنند که ما حافظه فراموش‌کاری داریم و به سرعت رخدادها را از ذهن پاک می‌کنیم».

دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که "تنگناهایی که هر روز بر عرصه انتخابات وارد می‌شد، هرگز از یادمان نخواهد رفت"، گفت: «از یاد بردن تنگناهایی که در انتخابات اخیر داشتیم گاهی سبب می‌شود دشواری‌های مسیر آینده را نشناسیم و بدون توجه به آنها وارد موضوعات آینده شویم».

وی تاکید کرد: «در انتخابات مجلس هشتم آنچه که بیش از همه آسیب دید، اصل انتخابات بود؛ چرا که این انتخابات برنده‌ای نداشت و همه در آن بازنده بودند؛ از کسانی که ردصلاحیت کردند تا آنان‌‌که در پاسداری از آرای مردم همه توان خویش را به کار گرفتند، و چه آنان‌که تبلیغاتی نابسامان را شکل دادند».

اسلامی در ادامه اظهار داشت: «هنوز هم درباره دخالت‌ها، ردصلاحیت‌ها و شیوه اعمال نظر در مرحله اول و دوم انتخابات سوالات و نکات بسیاری وجود دارد».

وی در عین حال تصریح کرد: «کلیدی‌ترین پرسش ما در این مقطع زمانی و پیش از هرگونه ورود به موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری دهم این است که آیا دست‌اندرکاران انتخابات در این کشور به موضوع رقابت باوری دارند یا خیر». 

اسلامی ادامه داد: «در صورت روشن شدن پاسخ این پرسش است که می‌توان به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده وارد شد».

این نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره ششم، با اشاره به برخی نام‌ها که از هم‌اکنون برای ریاست‌جمهوری دهم مطرح می‌شوند، افزود: «ما در این سال‌ها هنوز فرصتی برای گریز از فردمحوری پیدا نکرده‌ایم و از سازمان‌های سیاسی قدرتمند و احزاب توانمند در عرصه سیاسی محروم هستیم و بر این اساس است که همچنان انتخابات ما فردمحور است».

وی اضافه کرد: «اگرچه در قانون اساسی ما به نقش احزاب توجه شده اما در عمل اجتماعی و سیاسی ما، تحزب به عنوان یک روش مناسب برای اداره کشور پذیرفته نشده است و ما فردگرایی به جای سازمان‌محوری و عقل جمعی، جایگزین شده است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین