کد خبر: ۷۴۵۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۳
بیش از چهارصد هنرمند اضا کردند؛

نامه سرگشاده هنرمندان تاتر به رییس سازمان مالیاتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: هیأت مدیره خانه تئاتر در نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور به تعلل در اجرای قانون معافیت هنرمندان تئاتر از پرداخت مالیات اعتراض کرد.

به گزارش سرویس هنر آفتاب، روابط عمومی خانه تئاتر اعلام کرد: «بیش از چهار صد هنرمند با امضای این طومار به کسر مالیات از دستمزد خود اعتراض کرده و این نامه سرگشاده را امضا کرده‌اند». 

متن نامه هیأت مدیره خانه تئاتر خطاب به رئیس سازمان مالیاتی کشور به شرح زیر است:

جناب آقای عرب مازار
رییس محترم سازمان امور مالیاتی کشور
سلام
شما مجری قانون هستید و همه توقع ما از شما اجرای قانون است که مجلس تصویب کرده و دولت و سازمان تحت مدیریت شما به عنوان بخشی از دولت ملزم به انجام و اجرای آن هستید.
همانگونه که اطلاع دارید، و اگر مطلع نیستید، به عرض می‌رسانیم موضوع کسر مالیات از دستمزد دریافتی هنرمندان صنوف مختلف تئاتر که مشمول معافیت بند(ل) ماده 139 قانون مالیتها هستند، ظاهرا به معضلی تبدیل شده که جز با اجرای قانون قابل حل نیست.

جناب آقای رییس! برای حل این مشکل، که ناشی از عدم اجرای قانون است، در اوایل آذرماه نامه‌ای خطاب به وزیر سابق جناب آقای دکتر دانش جعفری و شما نوشته شد که در رسانه‌ها نیز انتشار یافت اما، متاسفانه هیچ پیامد مثبت و دلگرم کننده‌ای از حضرتعالی و سازمان امور مالیاتی دریافت نشد.بر اساس خرد جمعی تصمیم گرفتیم به دعوت سازمان شما و ملاقات با حضرتعالی پاسخ دهیم.

آقایان، انتظامی، راد و فراهانی از اعضای هیأت مدیره خانه تئاتر به سازمان امور مالیاتی آمده و حضورا با جنابعالی و کارشناسان شما ملاقات کردند و قولهای مساعدی از جانب شما داده شد و... .

متاسفانه در ایام بزرگداشت هفته تئاتر پاسخ تلخ مدیر کل فنی مالیاتی و قراردادهای بین‌المللی سازمان شما نشان داد که قصد ندارید به قانون مصوب مجلس عمل کنید و طبق نامه مذکور هدف، سرگردان کردن هنرمندان تئاتر است و این که قرار نیست شما حقوق‌شان را رعایت کنید.

جناب آقای رییس! اما ما امیدواریم، جنابعالی با اجرای قانون و در پاسداری از ارزشهای انسانی و اخلاقی هنرمندان، به وظیفه خود عمل نمایید.

هنرمندان تئاتر همیشه قدردان کسانی بودند که در پناه قانون پشتیبان این هنر فخیم و هنرمندان آن بوده‌اند.

با احترام هیأت مدیره خانه تئاتر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین