کد خبر: ۷۴۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۰
احمدی نژاد در دیدار با اساتید نمونه

باید به دنبال بر هم زدن نظم فعلی جهان رفت

عده‌ای هستند که از بیرون دستور می‌گیرند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور با بیان اینکه باید به دنبال تنظیم مناسبات جدید و بر هم زدن نظم فعلی جهان رفت، گفت: «اینکه می بینید ملت ایران در پرونده هسته ای پیروز شد به این علت بود که از نظم موجود سیاسی دنیا خارج شد». 

به گزارش گروه دریافت خبر آفتاب، محمود احمدی نژاد که در مراسم تجلیل از اساتید نمونه وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در سال 86 سخن می‌گفت، با بیان اینکه ما دو ماموریت برای دانشگاه‌ها قائل بودیم که اولین ماموریت تولید علم و دومین ماموریت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز کشور بود، گفت: «من می‌خواهم تغییراتی در این ماموریت ها بدهم».

وی افزود: «امروز تولید علم در نوار خوبی قرار گرفته و به خوبی حرکت می‌کند انتظار ما این است که نهضت تولید علم به سرعت پیش رود و رتبه ایران در تولید علم نه تنها در سطح منطقه بلکه فراتر از آن ارتقاء یابد، ما این اعتماد و اطمینان را نسبت به جامعه دانشگاهی خود داریم».

احمدی نژاد با بیان اینکه هنوز ظرفیت ها و استعدادهای جامعه دانشگاهی کاربردی نشده‌است، گفت: «ما در تربیت نیروی انسانی باید یک گام به جلو برداریم تا به سمت تربیت انسان برویم، انسانی که ما دنبال آن هستیم، انسانی عالم، مومن، خلاق و آرمانی است».

رئیس جمهور با بیان اینکه انسان در مراکز آموزشی تربیت می شود، تصریح کرد: «ما انتظار نداریم که رسانه ها انسان تربیت کنند، البته باید کمک رسان باشند اما تربیت انسان باید به مراکز علمی پایدار از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه ها سپرده شود».

وی با بیان اینکه نظریه پردازی ضرورت امروز جامعه بشری است، خاطر نشان کرد: «امروز ادبیات و نظریات توسعه که دنیا 50 سال بر اساس آن اداره می‌شود در بخش های مختلف به بن بست رسیده‌است».

احمدی نژاد افزود: «به طور مثال در بخش اقتصادی دره عمیقی بین ثروتمندان و فقرا ایجاد شده و نظامی شکل گرفته‌است که در آن پول‌ها به جیب ثروتمندان جهانی واریز می‌شود».

وی با اشاره به رکود اقتصادی آمریکا گفت: «رکود اقتصادی آمریکا آغازی بر پایان مناسبات امروز جهانی است، ما امروز نیازمند نظریه جدید بر باب مسائل اقتصادی هستیم و تدوین این نظریه بر عهده دانشگاهیان است».

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: «اگر ما برمبنای همان ادبیات و نظام کار کنیم بعید است بتوانیم خود را از الزامات آن برهانیم».

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه در عرصه سیاسی، تئوری انقلاب و نظریه آرمانی اسلام باید برای مدیریت سیاسی جهان تدوین شود، گفت: «دموکراسی و حقوق بشر غربی امروز به بن رسیده است ، آیا امروز شورای امنیت قادر به حل بحران های عراق، افغانستان و لبنان هست؟ آیا این شورا قادر است اختلافات مرزی بین دو کشور را حل کند؟ خیر، چون سوختش به پایان رسیده و از همان ابتدا بزرگش کرده‌بودند».

وی در ادامه با تاکید بر اینکه امروز نظم موجود جهانی به فضل الهی رو به اضمحلال است، گفت: «کار قدرتهای جهانی تمام است و سرنوشت آنها گرفتاری در مرزهای خودشان است».

رئیس جمهور با بیان اینکه ما باید به دنبال تنظیم مناسبات جدید در جهان باشیم، گفت: «پیروزی ملت ایران در موضوع هسته‌ای به خاطر خروج از نظم موجود جهان است در غیر این صورت ما تا صد سال دیگر نیز نمی‌توانستیم بر این قضیه پیروز شویم».

احمدی نژاد با بیان اینکه نظم موجود در دنیا باید برپایه عدالت، صلح، دوستی و برادری تبیین شود، خاطر نشان کرد: «نظریه تولید علم برای سلطه باید به نظریه تولید علم برای خدمت، صلح و برادری تبدیل شود».

وی افزود: «امروز قدرتهای جهانی دنیا را به دو قسمت تبدیل کرده‌اند، یک اقلیت چهار هزار نفره و بخش دیگر که باید بردگی آنها را کنند. اینها بر پایه نظرات فرهنگی، دنیا را به اینجا رسانده‌اند».

رئیس جمهور با بیان اینکه فرهنگ ایرانی یک فرهنگ انسانی و الهی است، گفت: «در هر جای دنیا انجام عمل صالح همراه با موانع است چون شیاطین وجود دارند».

احمدی نژاد در ادامه تاکید کرد: «باور من این است که ما مرزهای منطقه را در تولید علم زودتر از برنامه پنجم توسعه رد خواهیم‌کرد و نمونه آن این است که تعداد اختراعات در سال 86 بیش از کل برنامه سوم توسعه است».

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه نگاه دولت به جوان همان نگاه به ملت است، تصریح کرد: «آینده و خلاصه یک ملت عبارت است از جوان. البته عده‌ای هستند که از بیرون دستور می‌گیرند اما باید آنها را هدایت کرد و بنده نیز موافق تنبیه و برخورد با آنها نیستم».

وی خاطر نشان کرد: «ما به عملکرد اساتید و جامعه دانشگاهی خود می بالیم و این موضوع را با افتخار در مجامع بین المللی اعلام خواهیم کرد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین