کد خبر: ۷۴۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۳
مصباحی‌مقدم:‌

دولت نهم مصوبات مجلس را اجرا نمی کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده تهران گفت: ‌«مهمترین ضعف مجلس هفتم منفعل شدن هیات رئیسه مجلس در برابر تصمیمات خارج از ضوابط و قوانین دولت نهم و همچنین کوتاه آمدن هیات رئیسه در برابر تغییر و تحول در قوانین موجود وحتی در مورادی هیات رئیسه از انجام این تغییرات با دولت همراهی می‌کرد». 

غلامرضا مصباحی‌مقدم،‌ نماینده تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب با اشاره به ویژگی‌های رئیس مجلس هشتم گفت: «رئیس‌مجلس به عنوان سخنگوی مجلس مطرح است بنابراین باید شخصیتی باشد که سخنگویی مجلس را به عهده بگیرد و دیدگاههای مجلس را منعکس کند».

وی افزود: «مجلس هشتم نیازمند یک مدیریت قوی است تا جایگاه واقعی مجلس که امام فرمودند مجلس در راس امور است محقق شود».

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: «سوابق مدیریتی افراد می‌تواند برای انتخاب آنها جهت ریاست مبنا قرار گیرد. البته با توجه به ضرورت تعامل دولت و مجلس رئیس‌مجلس باید از موقعیتی برخوردار باشد که دولت روی تعامل با او حساب باز کند و به تعبیری لبخند و خشم رئیس‌مجلس باید دولت را تحت تاثیر قرار دهد».

وی ادامه داد: «تعامل مجلس و دولت باید از روی اعتدال باشد واگر مجلس خوب اداره شود ظرفیت بالایی برای خدمت رسانی دارد».

مصباحی‌مقدم اظهار داشت: «اولویت‌های موردنظر مردم باید توسط هیات رئیسه مجلس هشتم شناسایی شود و این کار نیاز به یک قدرت سازماندهی بالا دارد».

وی با اشاره به عملکرد هیات رئیسه مجلس هفتم خاطرنشان کرد: «عملکرد هیات رئیسه مجلس هفتم در 2 سال نخست خوب بود اما در 2 سال پایانی بسیار ضعیف بود».

نماینده تهران گفت: ‌«مهمترین ضعف مجلس هفتم منفعل شدن هیات رئیسه مجلس در برابر تصمیمات خارج از ضوابط و قوانین دولت نهم و همچنین کوتاه آمدن هیات رئیسه در برابر تغییر و تحول در قوانین موجود وحتی در مورادی هیات رئیسه از انجام این تغییرات با دولت همراهی می‌کرد».

وی افزود: «دولت نهم بسیاری از قوانین مصوب مجلس را انجام نمی‌دهد و خلاف آن عمل می‌کند به طور مثال در سهمیه‌بندی بنزین که دولت نرخ آزاد را اعلام نکرد و وقتی هم که نمایندگان به این اقدام دولت اعتراض کردند دولت هیچ اقدامی انجام نداد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین