کد خبر: ۷۴۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲
اکرمی در گفت‌وگو با آفتاب مطرح کرد:

کارنامه افراد ملاک پایبندی آنها به مصالح کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدرضا اکرمی در مورد خصوصیات افرادی که با اختلاف‌افکنی به مصالح نظام و کشور ضربه می‌زنند، گفت: «از روی کارنامه افراد می‌شود فهمید که آیا عمل آن‌ها در جهت اتحاد کشور است یا اینکه برخلاف مصلحت کشور و بر مسیر جدایی و تفرقه حرکت می‌کنند».

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاسی آفتاب مبنی بر اظهارنظر در مورد سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد اینکه افرادی که به اختلافات دامن می‌زنند برخلاف مصالح کشور عمل می‌کنند،‌گفت:‌ «ما نظامی تاسیس کردیم با آرای مردم که از یک مثلث حول سه محور" مکتب "و" ولایت" و "امت "تشکیل شده است یا به عبارت بهتر مثلث مردم، رهبری و اسلام و هر کس این مثلث را تبلیغ و ترویج و به آن عمل کند طبیعتا انقلاب و نظام و مدیریت را قبول دارد».

وی سپس ادامه داد:‌ «هر کس بین این سه محور، یکی را نپذیرد، مثلا اسلام را نپذیرد و یا ولایت و رهبری یا مردم را منکر شود، معلوم است که بر طبل مخالفت می‌کوبد و یا یکی را پررنگ و بقیه را کم‌رنگ کند مانند مساله جمهوری اسلامی که عده‌ای فقط جمهوری و عده‌ای فقط اسلام را قبول دارند».

وی ادامه داد:« در حالیکه هر دو جایگاه خود را دارند و در تعامل و تعاون و همکاری با یکدیگرند و هر کس مردم را قبول دارد، اسلام را هم قبول دارد و قرآن با نام خدا آغاز و با کلمه مردم ختم می‌شود».

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در مورد تشخیص اینگونه افراد گفت:‌ «شما از روی قلم و بیان افراد می‌توانید تشخیص دهید که آیا آن فرد در مسیر اتحاد و وحدت است یا در مسیر تفرقه و جدایی. حتی از روی یک مقاله نیز می‌توان به این موضوع پی برد، اگر آن نقد و بررسی در مقاله مذکور خالصانه و مصلحانه وارد شود بر طریق وحدت است و کسی که به دنبال مچ‌ گیری و انتقاد کردن و ایراد گرفتن و ... است که بر طبل مخالفت و در راه تفرقه و جدایی می‌ کوبد و البته شناسایی این گونه افراد کار ساده‌ای است و البته قدری هشیاری و دقت هم لازم دارد، کسی که بین حرف  و عملش فاصله باشد، عمل او نفی کننده سرمایه‌گذاری‌هایش در این زمینه است و از روی اعمال افراد می‌شود به این نکته پی برد و کارنامه هر کس در این زمینه مشخص می‌کند تا چه از این قاعده پیروی کرده است».

سیدرضا اکرمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ذکر مصادیق این گونه افراد و جریانات، گفت: «ضرورتی ندارد که مارکی را برای این قبیل افراد قائل باشیم و ممکن است در بین اصناف و طبقات مختلف و در بین نخبگان و تحصیل‌کرده‌ها و یا هر قشر دیگری باشند».

وی ادامه داد: «این قبیل افراد یا نظام را قبول ندارند، یا مدیریت را قبول ندارند یا اینکه بیش از حد مدعی‌اند و فقط خودشان را قبول دارند و لاغیر و در هر صورت روحیه همکاری و همدلی ندارند و البته افرادی هم هستند که همه چیز خود را از بیگانه الهام می‌گیرند و حتی طرز خرید اجناس آن‌ها به گونه‌ای است که از اجناس ایرانی هم استفاده نمی‌کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین