کد خبر: ۷۵۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۵

وزیر بازرگانی: مافیا وجود ندارد ولی سکوت می‌کنم

علت واقعی تورم را اعلام می‌کنم
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بازرگانی می‌گوید باتوجه به اینکه رهبر معظم انقلاب بر کاهش اختلافات تاکید دارند ولی اگر لازم باشد در خصوص مسائل مطرح شده و گرانی توضیح و سخنان فراوانی دارم و در صورت استیضاح از عملکرد خود و همکارانم در وزارتخانه دفاع خواهم کرد. 

مسعود میرکاظمی در حاشیه چهارمین اجلاس مشترک اقتصادی ایران و ترکیه در جمع خبرنگاران وی تکلیف خود را در انجام شدن وظایفش دانست و تاکید کرد: «در هفته‌های آینده ریشه‌های واقعی تورم و علل آن را به شکل واقعی بیان خواهم کرد». 

وزیر بازرگانی وجود مافیا و تاثیر آن در افزایش ناگهانی قیمت‌ها را منتفی دانست و گفت: «توانمندی کشور بالا است و برخی افراد بدون توجه به مصالح کشور بحث‌هایی را مطرح می‌کنند ولی بهترین کار در این مورد سکوت است». 

وی وظیفه خود را حمایت از سیاستهای دولت و تحقق اهداف وزارتخانه متبوعش اعلام و تصریح کرد: «من و همکارانم در حوزه داخلی و خارجی با عدد و رقم و استدلال از عملکرد خود دفاع می‌کنیم». 

میرکاظمی دلایل افزایش ناگهانی قیمتها را فراوان دانست و افزود: «افزایش قیمتها فقط مربوط به شبکه‌های توزیع نیست و عوامل تولید نیز در آن دخیل هستند». 

وزیر بازرگانی همچنین با تایید گران شدن برنج دلیل این گرانی را درج اخبار مربوط به قیمت برنج در رسانه‌ها دانست و گفت:« انعکاس اخبار گران شدن قیمت برنج از طریق رسانه‌ها موجب افزایش تقاضا در سطح کشور و گرانی شد». 

وی اظهار داشت: «موجی از افزایش قیمت از یک سال گذشته در جهان به وجود آمده که قیمت برنج را نیز شامل می‌شود ولی ما با برنامه ریزی تا کنون آن را مهار کرده بودیم».
 
میرکاظمی افزود: «در حال حاضر به دلیل شروع نشدن فصل برداشت برنج برای بخشهای کارمندی و افراد ضعیف تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهمیه در نظر گرفته شده که در روزهای آینده توزیع می‌شود». 

وزیر بازرگانی ذخیره برنج کشور را کافی دانست و تصریح کرد:«سالانه دو میلیون تن در کشور تولید و یک میلیون تن دیگر نیز واردات داریم که پاسخگوی نیاز داخلی است». 

وی گفت: «از ابتدای سال جاری واردات برنج را بر عهده بخش خصوصی قرار دادیم ولی درسال گذشته 600 میلیون دلار هزینه صرف واردات برنج شده است». 

میرکاظمی بحث موضوع احتکار برنج را منتفی دانست و افزود: «سازمان حمایت از مصرف کنندگان در این خصوص به فروشندگان برنج هشدار داده و بازرسین آنها نیز در صورت مشاهده برخورد می‌کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین