کد خبر: ۷۵۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۳
در دیدار معاون سینمایی ارشاد با مدیر کل ارشاد همدان عنوان شد

جای خالی سینمای کودک در سند چشم‌انداز 20 ساله

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و اعضای ستاد اجرایی بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، سینما را فرصت ارزشمندی برای نگاه به معصومیت کودکان و نوجوانان دانست.

به گزارش سرویس هنر آفتاب و به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، محمد رضا جعفری جلوه، رفتار امروز با کودکان و نوجوانان را سرنوشت ساز خواند و افزود: «سینما می‌تواند بزرگسالان را در تربیت کودکان یاری دهد».

جعفری جلوه اظهار داشت: «در بخش جنبی جشنواره بیست و دوم و در آستانه سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سینمای انقلاب،نسبت سینما و انقلاب و جایگاه انقلاب در سینما و ظرفیت سینمای کودک و نوجوان مورد توجه قرار می گیرد».

وی با اشاره به شصتمین سال اشغال فلسطین، تاکید کرد: «جشنواره امسال باید توجه جدی تری به این اشغالگری داشته باشد و وضعیت و حقوق کودکان فلسطینی را به تصویر کشد».

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این نشست، جوهره بالندگی خانواده را کودکان خواند و تصریح کرد: «همدان توانایی محوریت تدوین چشم انداز 10 ساله سینمای کشوری را داراست».

حجه الاسلام والمسلمین سید آقا حسینی همچنین جای سینمای کودک و ادبیات ایران زمین را در سند چشم انداز 20 ساله توسعه کشور خالی دانست.
 
وی با بیان روایتی از حضرت امیر (ع) که می فرماید: «کودکان را برای دهه آینده و نسل های آتی تربیت کنید» گفت: «تمرکز بر روی کودک در سینما ، اثر بخشی بیشتری به دنبال خواهد داشت.»

وی پیشنهاد کرد جشنواره کودکان کشورهای اسلامی نیز به میزبانی همدان برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین