کد خبر: ۷۵۰۸۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

احمدی‌نژاد: روسیه و آمریکا روی ایران معامله کرده‌اند/ مگر در دوره قاجار هستیم؟

احمدی نژاد خطاب به قدرت های شرق و غرب گفت: من هشدار می دهم که شما با یک ملت بزرگ مواجه هستید. چه کسی به شما اجازه داده است در پشت صحنه، با یکدیگر قرار و مدار بگذارید و روی ایران معامله کنید.
احمدی‌نژاد: روسیه و آمریکا روی ایران معامله کرده‌اند/ مگر در دوره قاجار هستیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

 احمدی نژاد به کشورهای به ظاهر قدرتمند شرق و غرب و اروپا نسبت به انجام هرگونه معامله کثیف بر سر ایران با اوکراین هشدار داد و گفت: خیال نکنید که دولت و حاکمیت ایران ضعیف شده است و هر کاری دلتان بخواهد می توانید انجام دهید!

وی که پنجشنبه با جمعی از فرهنگیان کشور دیدار و گفت و گو می کرد، افزود: در این سرزمین از هزاران سال قبل یک ملت بزرگ و ریشه دار در تاریخ زندگی می کند در حالی که شما هیچکدام وجود نداشتید.

نارضایتی، فقر، تبعیض و بی عدالتی و غصه های تاریخی ملت ایران نباید شما را به اشتباه بیندازد و خیال کنید که این ملت، روی ایران کوتاه خواهد آمد. توجه داشته باشید که اینجا ایران، سرزمین شیران است.

احمدی نژاد خطاب به قدرت های شرق و غرب گفت: من هشدار می دهم که شما با یک ملت بزرگ مواجه هستید. چه کسی به شما اجازه داده است در پشت صحنه، با یکدیگر قرار و مدار بگذارید و روی ایران معامله کنید. مواجهه با یک عده مدیران ساده لوح، نباید شما را دچار این توهم کند که همه مردم ایران همینطور هستند!

وی تلاش روسیه برای تصرف اوکراین را بازی مستکبران توصیف کرد و افزود: نفس این کار بسیار غلط است. به چه حقی می خواهید دست به چنین اقدامی بزنید؟ مردم اوکراین، ملتی محترم در یک سرزمین مستقل هستند. و خودشان باید در باره سرنوشت شان تصمیم بگیرند. چطور یک کشور به ظاهر قدرتمند به خودش اجازه می دهد که کشور دیگری را تهدید به تصرف، اعزام نیروی نظامی و سرکوب مردم نماید؟

دکتر احمدی نژاد تاکید کرد که روسیه با آمریکا روی ایران و اوکراین با هم معامله کرده اند. به این معنا که روسیه، اوکراین را مورد حمله قرار دهد و آن طرف هم اجازه داشته باشد به سمت ایران بیاید اما از این کار پشیمان خواهند شد.

وی با انتقاد شدید از کسانیکه به چند کشور شرق وغرب امتیاز داده اندگفت: متاسفانه بعضی وقت ها رفتاری را نشان می دهند که گویی دوره قاجار است؟ می گوییم چرا این امتیازات را به اروپایی ها و امریکایی ها داده اید در حالی که آنها به تعهدات خود عمل نکردند و کشور را خاک سیاه نشاندند؟ اتهام می زنند که شما به شرق و روسیه و چین گرایش دارید! می گوییم چرا به اینها (روسیه و چین) امتیاز می دهید؟ باز اتهام می زنند که شما به آمریکا و اسرائیل گرایش دارید! از نظر ما هر دو کار غلط است. ما می گوییم چرا باید امتیاز داد اما متاسفانه یک عده دور افتاده اند و دارند تطهیر می کنند. ما نه شرقی و نه غربی هستیم. با همه دوست هستیم اما به هیچ کسی باج نمی دهیم. اصلا چرا باید به جایی باج داده شود؟ مگر ما مستعمره جایی هستیم؟

خادم ملت ایران با استناد به تحولات تاریخی در مناسبات میان ایران و روسیه گفت: تاریخ به ما نشان می دهد که مواضع روسیه مستمرا علیه ایران بوده و همیشه ملت ایران را فروخته است. تاریخ را نمی شود دست کاری کرد. حالا یک عده پیدا شده اند و می گویند روسیه تغییر کرده است. می گوییم بسیار خوب اگر تغییر کرده است باید یک نشانه هایی را ببینیم.

وی به امضای روسیه در پای برجام اشاره کرد و گفت: برجام یک بند محوری دارد که اگر در اجرای آن اختلاف شد، مرجع رسیدگی شامل 5 عضو دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان و ایران است که به اتفاق آراء تصمیم می گیرند. من گفتم که مقامات ایران برجام را نخوانده امضاء کردند اما پاسخ دادند که اینطور نیست و ما آن را خوانده ایم. گفتم اگر خوانده اید و امضا کرده اید حتما خائن هستید. زیرا اگر آن را به یک بچه دبستانی هم می دادید، محاسبه می کرد و متوجه می شد که ایران در برابر شش رای طرف مقابل، همیشه بازنده است. روس ها مگر برجام و تمام قطعنامه های صادره علیه ما را امضاء نکرده اند. حالا چطور می گویند که تغییر کرده و خیلی خوب شده است؟!

وی همچنین اقتدار واقعی هر کشوری را برآمده از خواست و اراده ملت دانست و افزود: شما باید به مردم تان متکی باشید. تا وقتی حرف می زنید هشتاد میلیون نفر پشت شما باشند. آنوقت خواهید دید که همه این هایی که برای یک ملاقات، طاقچه بالا می گذارند، برای ملاقات با شما صف می بندند. چرا به جای اتحاد با ملت، پیوسته ملت را کنار می زنید؟!

منبع: دولت بهار

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین