کد خبر: ۷۵۰۸۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
در دیدار با قضات خراسان رضوی

رئیس قوه قضاییه: احکام قضایی را از زندان به جزای نقدی و ارائه خدمات تبدیل کنید

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر ضرورتی برای حبس ابد نیست، آن را به ۱۰ یا ۲۰ سال تقلیل دهید، یا به جزای نقدی و خدمت مبدل سازید؛ اینکه مجازات سنگین باشد و پس از آن عفو کنیم، حرکت درستی نیست.
رئیس قوه قضاییه: احکام قضایی را از زندان به جزای نقدی و ارائه خدمات تبدیل کنید
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان خراسان رضوی اظهارداشت: شهید قاسم سلیمانی حیات و شهادتش در دنیا بی نظیر بود، این شهید افراد بسیاری را از تاریکی به روشنایی آورد و داعشی‌ها را به مجاهد تبدیل کرد. امروز فرماندهی کشور به دست فرد فرهیخته‌ای است که در زمان فعلی بی‌نظیر است؛ می‌توانیم در جایگاه حقوقی خود به مردم خدمت کرده و به آن‌ها یاری رسانیم.

حجت الاسلام اژه‌ای با اشاره به حجم کاری کارمندان دستگاه قضایی گفت: یکی از راه‌ها برای حل این مسئله افزایش نیرو و راه دیگر انجام اقدامات برای کم کردن کار است؛ در این راستا بخشی از کار دست به عهده ماست، بررسی کنید که چگونه می‌توان حجم فرآیند در انجام امور را کمتر کرد. دستگاه قضایی نباید وامدار هیچ فرد و نهادی باشد، اگر قاضی و کارمند به جایی وامدار شود، با مشکل مواجه می‌شویم.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه ما به خاطر استقلال در حوزه کاری خود با کسری‌های فراوان مواجهیم، گفت: از شهردار، استاندار و فرماندار بخواهید که از زندان، دادسرا‌ها و مراکز اجرای احکام را ببینند، وقتی تجهیزات و امکانات نباشد به ضرر شهر تمام می‌شود.

حجت الاسلام اژه‌ای با اعلام اینکه ما از امکانات حکومت کم استفاده کردیم، ولی می‌شود با حفظ حرمت، از آن بیشتر استفاده کرد، خاطرنشان‌کرد: میزان نقض احکام را بررسی کنید، اینکه چند درصد از پرونده‌های تجدید نظر و فرجام خواهی، نقص و یا نقض می‌شود باید مورد دقت نظر قرار گیرد، اگر این آمار بالاست باید فکری برای آن اندیشیده شود.

وی درباره صدور احکام سنگین و سپس اعطای آزادی مشروط و عفو گفت: اگر ضرورتی برای حبس ابد نیست، آن را به ۱۰ یا ۲۰ سال تقلیل دهید، یا به جزای نقدی و خدمت مبدل سازید؛ اینکه مجازات سنگین باشد و پس از آن عفو کنیم، حرکت درستی نیست.

حجت الاسلام اژه‌ای بیان کرد: اگر اموال مازاد یا تبدیلی دارید، زندان یا ساختمانی بسازید چرا که در دولت این آمادگی وجود دارد تا بتوانیم کسر‌ی‌ها را با اموال مازاد تعیین تکلیف کنیم.

وی اذعان کرد: جلسات بسیاری با نمایندگان مجلس برگزار شده است، در تلاشیم با کمک مجلس و دولت مشکلات را رفع کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین