کد خبر: ۷۵۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳

رویال داچ شل از پارس جنوبی کنار رفت

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: شرکت نفتی «رویال داچ شل» پس از اعمال فشار از سوی آمریکا درباره پرونده هسته‌ای ایران از پروژه گاز پارس جنوبی کناره‌گیری کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، سخنگوی این شرکت یکشنبه اظهار داشت رویال داچ شل از مرحله 13 سرمایه‌گذاری در میدان نفتی پارس جنوبی جدا شده است. در عین حال در مراحل بعدی تکمیلی این پروژه خواهد پیوست.

بخش اسپانیایی شل و شرکت ملی نفت ایران در سال 2002 قراردادی مبنی بر توسعه مرحله 13 این پروژه منعقد کردند و شرکت شل متعهد شد گاز مایع را در سال 2007 تحویل دهد.

در این میان تحریم‌های ایران از سوی شورای امنیت و فشارهای آمریکا نیز افزایش یافته و خواستار توقف غنی سازی اورانیوم شد. با وقت‌کشیهای شرکت شل، ایران صبر خود را از دست داد و اعلام کرد در صورت عدم همکاری این شرکت، شل را از پروژه کنار خواهد گذاشت.

سخنگوی این شرکت انگلیسی هلندی در ادامه افزود: «به توافق رسیدیم در مراحل بعدی پروژه پارس جنوبی با شرکت ملی نفت همکاری کنیم». 

انتظار می‌رود شرکت ملی نفت وگاز ایران در حال یافتن شریک تازه‌ای برای پروژه پارس جنوبی باشد. شرکت گاز پروم یا شرکت نفتی هند یا شرکت‌های چینی‌کاندیداهای احتمالی خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین