کد خبر: ۷۵۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۵
شاهرودی با اشاره به انفجار شیراز:

تروریست‌ها وابسته به آمریکا و سلطنت طلب‌ها بودند

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت الله هاشمی شاهرودی صبح امروز در جلسه مسئولان عالی قضایی با اشاره به آشکار شدن وابستگی این گروه تروریستی با آمریکا و سلطنت طلبان خارج از کشور افزود:« این اقدام مذبوحانه بار دیگر دشمنی و کینه آمریکا و سرسپردگانش با نظام جمهوری اسلامی ایران و حمایت رژیم آمریکا از تروریسم را برای مردم جهان آشکار کرد».

به گزارش آفتاب رئیس قوه قضائیه از تلاش مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی کشور در شناسایی و دستگیری عوامل انفجار در شیراز تشکر و قدردانی کرد و گفت:« این پرونده با سرعت و دقت در حال رسیدگی است و عوامل وابسته به استکبار که در این جریان علیه مردم بی دفاع اقدام کرده بودند، مجازات خواهند شد». 

وی افزود:« این لطف الهی و هوشیاری دستگاههای امنیتی کشور بود که عوامل این گروه تروریستی در سریع ترین زمان شناسایی و رسوا شوند تا از این طریق بار دیگر چهره واقعی متظاهران به دفاع از حقوق بشر که حمایت از تروریسم را بر خلاف شعارهای فریبنده و کاذب ، سرلوحه کار خود قرار داده اند، بر همگان آشکار شود».

رئیس قوه قضائیه بر رسیدگی قضائی سریع به این پرونده و کشف نقش و دخالت سازمانهای جاسوسی و امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ارائه به جهانیان تأکید کرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی همچنین در این جلسه با تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار خواستار توجه بیشتر به پرستاران و تلاش برای برطرف کردن مشکلات آنان شد.

همچنین در این جلسه، مسئولان عالی قضایی در ادامه بررسی قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات، جرایم علیه امنیت ملی) مواد دیگری از این قانون را تصویب کردند.

ماده 8 : چنانچه مأموران دولتی که مسئول امور حفاظتی و اطلاعاتی سری هستند و به آنان آموزش لازم داده شده است در اثر بی مبادلاتی یا بی احتیاطی یا رعایت نکردن نظامات مربوط موجب افشاء یا فقدان یا از بین رفتن اطلاعات شوند یا عوامل دشمن یا بیگانه آنان را تخلیه اطلاعاتی کنند به جزای نقدی از ده میلیون تا پنجاه میلیون ریال و انفصال موقت از شش ماه تا دو سال از خدمات دولتی محکوم می شوند.

ماده 9 : هر یک از کارکنان دستگاه های اجرایی یا وابسته به آن که حسب وظیفه، مأمور حفظ اطلاعات سری یا محرمانه باشد یا حسب وظیفه، اطلاعات مزبور در اختیارش باشد و این اطلاعات را با علم و عمد و برخلاف مقررات انتشار دهد یا افشاء کند یا خارج از حدود وظایف در اختیار دیگران قرار دهد یا به هر نحوی دیگران را به مفاد آنها آگاه کند، درباره اطلاعات سری به حبس از یک تا پنج سال و انفصال دائم از خدمات دولتی و درباره اطلاعات محرمانه به حبس از سه ماه و یک روز تا یک سال و انفصال موقت از یک تا پنج سال از خدمات دولتی محکوم خواهد شد.

ماده 10 : هر کس اطلاعات طبقه بندی شده را به غیر از مواردی که از جاسوس دریافت یا از طریق جاسوسی تحصیل کرده باشد، با علم به سری یا محرمانه بودن آن ها انتشار دهد یا افشا کند، به نحوی که به امنیت ملی آسیب وارد کند، به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

تبصره: تعقیب کیفری جرایم موضوع این ماده و ماده قبل منوط به نظر وزارتخانه یا موسسه یا سازمانی است که اسناد آن منتشر یا افشا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین