کد خبر: ۷۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۶

حاج بابائی: بیش از 70 درصد استیضاح را قطعی می‌دانم

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: حاجی بابایی گفت:« با شتاب و جمع بندی‌ای كه شاهدیم، بیش از 70 درصد استیضاح را قطعی می‌دانم».

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب ،حمیدرضا حاجی‌بابایی با تشریح دستور كار مربوط به اختتامیه مجلس هفتم و افتتاحیه مجلس هشتم در جمع خبرنگاران گفت: «در نشست آخر مجلس هفتم پس از سخنرانی حداد عادل جمعی از مسوولان نیز سخنرانی خواهند داشت و در پایان عكس یادگاری در جایگاه هیات رئیسه با حضور همه نمایندگان گرفته می‌شود». 

این عضو هیات رئیسه مجلس  تصریح کرد: «افتتاحیه مجلس هشتم در روز 7 خرداد با حضور روسای سه قوه و مسوول دفتر مقام معظم رهبری و برخی مسوولان لشگری و كشوری برگزار شده و در ابتدای این نشست پیام مقام معظم رهبری به مجلس هشتم قرائت می‌شود و وزیر كشور گزارشی از برگزاری انتخابات ارایه خواهد داد». 

وی ‌افزود: «سپس انتخابات هیات رئیسه سنی صورت می‌گیرد كه محمدتقی رهبر به عنوان رئیس سنی و سیدحسین هاشمیان نایب رئیس، پیمان فروزش و احمدرضا دستغیب به عنوان منشیان انتخاب می‌شوند».

حاجی بابایی اظهار داشت:« وظیفه اول هیات رئیسه سنی قرعه كشی برای شعب به منظور بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان است و پس از انتخاب اعضای 15 شعبه، نشست مجلس به پایان رسیده و منتخبان مجلس هشتم برای تجدید پیمان به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی می‌روند».

وی ادامه داد:«روز 8 خردادماه مجلس جلسه خواهد داشت و در آن ابتدا هیات رئیسه موقت انتخاب می‌شود كه هیات رئیسه موقت باید در 2 روز كار تصویب اعتبارنامه منتخبان را انجام دهد». 

حاجی بابایی در ادامه با اشاره به روند طی شده در خصوص اعلام وصول طرح استیضاح گفت:« چهارشنبه زمان مناسبی برای استیضاح وزیر بازرگانی است اما اگر دولت شنبه را مناسب بداند می‌توانیم جلسه فوق‌العاده برای آن داشته باشیم». 

وی اضافه کرد:« با شتاب و جمع بندی‌ای كه شاهدیم، بیش از 70 درصد استیضاح را قطعی می‌دانم».

حاجی‌بابایی در پایان گفت:« این طرح استیضاح را به هیچ وجه برخورد با دولت نباید دانست».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین