کد خبر: ۷۵۶۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۰
ثمره هاشمی:

کجا قول داده شد که پول نفت راسر سفره مردم می‌آوریم؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مشاور ارشد رییس‌جمهور خطاب به مسوولان روابط عمومی‌ها گفت: «سعی کنید در همکاری‌هایتان با رسانه‌ها، آن‌هایی را که صادق و پاک هستند، خدمت می‌کنند و خوشنام و پرمخاطب‌اند، انتخاب کنید».

به گزارش ایسنا، سیدمجتبی ثمره هاشمی که عصر روز شنبه در دومین همایش ملی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی با عنوان «خدمات دولت مردمی، چالش‌های اطلاع‌رسانی» سخنرانی کرد، در ابتدا سلام گرم  احمدی‌نژاد را خطاب به حضار ابلاغ کرد و افزود: «رییس‌جمهور مایل بودند در این مراسم حضور پیدا کنند ولی گرفتاری‌ها اجازه نداد».

وی با بیان این ‌که روابط عمومی‌ها باید اطلاع‌رسانی واقعی کنند و در حفظ امانت بکوشند، گفت:« ظرفیت روابط عمومی‌ها و وظایفشان یک ودیعه است که باید حفظ شود».

مشاور رییس‌جمهور هم‌چنین با بیان این ‌که ادارات و سازمان‌ها همه خدمتگزار مردم هستند، اظهار کرد: «اما خیلی از گرفتاری‌های مردم مربوط به این می‌شود که از وظایف وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های دولتی به طور کامل اطلاع ندارند که این امر باعث سردرگمی می‌شود؛ در حالی که جزو حقوق مسلم مردم است که بدانند خدمتگزارانشان چه وظایفی دارند و در واقع یکی از کارهای مهم در این عرصه، تشریح وظایف سازمان‌ها و ادارات دولتی برای مردم است».

وی با بیان این ‌که مردم حقوقی دارند که باید پرداخت شود اظهار کرد:« ادای وظیفه از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در واقع استیفای حقوق مردم است».

ثمره هاشمی در ادامه یکی دیگر از مسائل مهم در این عرصه را آموزش دانست و گفت: «باید مردم را آموزش داد و آنها را با امور آشنا کرد».

وی تصحیح اطلاعات غلط و کامل‌کردن اطلاعات ناقص را یکی دیگر از وظایف روابط عمومی‌ها دانست و گفت: «مساله‌ مهم دیگر این است که از ابزار تبلیغاتی مناسب با توجه به موضوع تبلیغ استفاده کنیم، مثلا در اطلاع‌رسانی درباره یک مساله مهم نباید از رسانه‌ای استفاده کرد که مخاطبش محدود است و یا این‌که محدود منتشر می‌شود؛ باید رسانه‌ای قوی‌تر را انتخاب کرد؛ یعنی انتخاب نوع رسانه با محتوایی که می‌خواهیم تبلیغ کنیم دارای اهمیت زیادی است و این دو رابطه‌ مستقیم با هم دارند».

ثمره هاشمی با بیان این‌ که باید توجه کنیم اطلاعات و اطلاع‌رسانی یک امر مستمر است و در امر اطلاع‌رسانی نباید فقط به یک رسانه محدود بود، بلکه باید از رسانه‌های مختلف استفاده کرد، گفت: «فکر نکنیم مثلا اگر اطلاعات را به یک رسانه دادیم، دیگر آن اطلاعات به صورت گسترده منتشر شده است، بلکه باید از رسانه‌های مختلف و از اطلاع‌رسانی مستمر استفاده کرد».

مشاور ارشد رییس‌جمهور، بر اهمیت ارتباط کلامی با مردم نیز تاکید کرد و گفت: «گاهی اوقات مردم نمی‌دانند چه می‌گذرد؛ در صورتی که خیلی از اتفاقات و کارها صورت گرفته و مردم اطلاعی ندارند و این شرایط فرصت را برای ترویج شایعات فراهم می‌کند».

وی همچنین اظهار کرد: «وقتی اطلاعات ناقصی داریم یا اشراف کامل به موضوع نداریم، چه لزوم و اجباری وجود دارد که مصاحبه کنیم، می‌توانیم بگوییم «اطلاعات کامل ندارم» و در واقع باید از مصاحبه و اطلاع‌رسانی‌ای که مبتنی بر اطلاعات کامل نیست پرهیز کنیم و بگوییم وقتی اطلاعاتمان کامل شد، مصاحبه می‌کنیم».

مشاور رییس‌جمهور هم‌چنین گفت: «ممکن است یک رسانه موضوعی را ناقص مطرح کند و دیگر رسانه‌ها نیز به دنبال آن، آن را منتشر کنند که این امر بستر شایعه‌سازی را فراهم می‌کند، روابط عمومی‌ها باید در این موقع وارد کار شوند و با اطلاع‌رسانی شفاف مانع ایجاد شایعه شوند».

وی هم‌چنین گفت: «برخی اطلاع‌رسانی‌ها نیز خلط مبحث است؛ مثلا می‌گویند پول نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم. اول این‌که کجا چنین قولی داده شد و بعد این‌ که دولت درآمدی را که از نفت به دست می‌آید بر اساس قانون مصرف می‌کند، یکی از منابع دولت نفت است و مشخص است کجاها مصرف می‌شود و یک چیز نامعین نیست و بخش مهمی از درآمدهای نفتی صرف کارهای عمرانی و یا واردات مواد ضروری، یا دیگر هزینه‌ها می‌شود».

ثمره هاشمی هم‌چنین گفت:« بعضا به خاطر خلا اطلاعاتی مساله‌ای مطرح می‌شود، در صورتی که اطلاع‌رسانی باید شفاف باشد، گاهی اطلاع‌رسانی شفافیت لازم را ندارد و این امر باعث رواج شایعه می‌شود و برخی هم از این فضا برای ایجاد شائبه در ذهن مردم استفاده می‌کنند».

مشاور ارشد رییس‌جمهور در ادامه با بیان این ‌که در استان‌ها کارهای بزرگی شده و سفرهای استانی یک نعمت بزرگ برای ملت و دولت است، گفت: «هر جا می‌رویم می‌بینیم کارهای عمرانی انجام شده و مردم خود در جریان امور هستند و در واقع خود مردم درگیر ماجرا شده‌اند، حتی در روستاها و بعضی اوقات نیز نظراتی در جهت تسریع کارها ارائه می‌دهند».

وی افزود: «در واقع مردم دولت را از خود می‌دانند و در کارها احساس مشارکت می‌کنند و این از مصادیق عدالت است؛ چرا که دولت برای همه و در خدمت همه است».

ثمره هاشمی با بیان این که معتقدیم گرفتاری‌ها و مشکلات کشور باید مورد توجه قرار گیرد و رفع شود، افزود: «همان‌طور که گفتم اکنون مردم شهرهای مختلف حساس شده‌اند و در جاهای مختلف دیدگاههای اصلاحی‌شان را برای حل امور می‌دهند؛ یعنی در واقع ذهن مردم فعال شده و طرح و پیشنهاد می‌دهند؛ ولی بعضا می‌بینیم که کارهایی که انجام شده آن طور که شایسته است برای مردم تشریح نمی‌شود. چه اشکالی دارد بخشی از هر وزارتخانه کارهایی را که در استان‌ها کرده رصد کند و به اطلاع مردم برساند».

وی گفت:« وقتی مردم از کارهایی که صورت گرفته مطلع می‌شوند و به آنها اطلاع می‌رسد خوشحال و به آینده امیدوار می‌شوند».

مشاور رییس‌جمهور ادامه داد:« بعضی از روابط عمومی‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها بضاعت محدودی دارند و برخی از روابط عمومی وسعت امکانات دارند که آنها باید حواسشان باشد که عدالت را اجرا کنند».

وی خطاب به روابط عمومی‌ها گفت: «رسانه‌هایی را که صادق و پاک هستند، خدمت می‌کنند و خوش‌نام و پرمخاطب‌اند، انتخاب کنید».

ثمره هاشمی افزود: «برخی وزارتخانه‌ها و روابط عمومی‌ها حجم عظیمی از اعتبارات را دارند و باید در مصرف آن مراقبت کنند؛ به نحوی که عدالت، صداقت و امانت رعایت شود».

بر اساس این گزارش صبح روز شنبه دومین همایش ملی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی با سخنرانی برخی از وزرا و اعضای شورای اطلاع‌رسانی دولت از جمله غلامحسین الهام، صفار هرندی، متکی، جهرمی، مشایی و ... برگزار شد.

طبق اعلام قبلی قرار بود رییس‌جمهور بعد از ظهر در این مراسم سخنرانی کند که به جای وی ثمره هاشمی حضور یافت.




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۹
0
0
اثبات اين موضوع كه خيلي كار ساده اي است. به متن سخنراني هاي احمدي نژاد مراجعه كنيد
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۹
0
0
اينكه پول نفت را بر سرسفره مردم ايران خواهيم آورد هرچند ممكن است به صورت استعاره گفته شده باشد لكن بسياري از بينندگان در برنامه انتخاباتي تلويزيوني در شبكه 2 شاهد بودند! به هرحال به نظر مي رسد آن نان و پنيري هم كه ميخورديم به نان خالي كاهش يافته ويا در حال شدن است .!؟!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۲/۲۹
0
0
جناب اقاي ثمره هاشمي بنده با اين گوشهايم كه به ان شك ندارم شنيدم كه احمدي نژاد در برنامه تبليغي تلويزيوني گفتند بايد نفت به سرسفره مردم اورده شود يا جمله ديگري با اين مضمون در هر حال اين وعده را رپيس جمهور به مردم ايران داده اند ومردم هم براين اساس به ايشان راي دادند حالا اگر زير قول خود مي زنيد ما هم بايد به زير قول خود بزنيم واگر نمي توانستيد چرا وعده داديد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین