کد خبر: ۷۵۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۳
شجاع‌پوریان در پاسخ به ادعای حمایت دولت از آزادی بیان :

دولت از مناظره همیشه هراسان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ولی‌ا...شجاع‌پوریان با اشاره به سخنان دولت در ارتباط با مخالفت دولت با سانسور گفت: «عملکردها با گفتار در مدت سه سال دولت نهم نسبت به گفتار سخنگوی دولت متفاوت است». 

نماینده بهبهان در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی آفتاب افزود: «اعطای مجوز به روزنامه‌ها که یک منبع جدی برای اطلاع‌رسانی و یک گام عملی برای نشان دادن مخالفت با سانسور است در دولت نهم به شدت کاهش پیدا کرده است و جز تعدادی قلیل روزنامه‌هایی که همراه با دولت بودند به روزنامه‌های دیگر مجوز داده نشد».

عضو فراکسیون اقلیت مجلس تصریح کرد: «هیات نظارت دولت نهم که در راس آن وزیر ارشاد است مجوزی به روزنامه‌های اصلاح‌طلب و منتقد تاکنون نداده است و برخی روزنامه‌های منتقد هم در این 3 سال توقیف شدند و به‌رغم گسترش سایت‌ها و منابع اطلاع‌رسانی دولتی و چاپ انواع و اقسام سفرنامه‌های ریاست‌جمهوری به استان‌ها که یکبار توسط نهاد ریاست‌جمهوری و یکبار هم توسط استانداری‌ها و همچنین تهیه مستندهای سفرهای استانی دولت که توسط صدا و سیما صورت می‌گیرد باز هم نشان می‌دهد که امکان رسانه‌ای برای منتقدان دولت بسیار کم است».

وی ادامه داد: «این دولت از مواجه شدن با صاحب‌نظران و پذیرش مناظره‌های مختلف درباره عملکرد دولت روی خوش نشان نداده است و همیشه هراسان است».

شجاع‌پوریان اظهار داشت: «در جلسات مطبوعاتی که رئیس‌جمهور تاکنون داشته تبعیض آشکار نسبت به منتقدین دولت وجود داشته در حالیکه به ده‌ها رسانه حامی دولت اجازه طرح سوال داده می‌شود بعضاً به یک روزنامه اصلاح‌طلب اجازه طرح سوال داده می‌شود آنهم به صورت گزینشی».

وی اضافه کرد: «اخبار غیر رسمی هم حاکی از آن است که دولت در توزیع یارانه‌های فرهنگی با یک تقسیم‌بندی خودی و غیرخودی عمل می‌کند».

نماینده بهبهان خاطرنشان کرد: «برخلاف ادعای الهام، دولت تاکنون نشان داده است که خیلی نسبت به جامعه مطبوعاتی نمی‌تواند تعامل خوبی برقرار کند».

وی در پایان گفت: « بی‌تابی و بی‌حوصلگی دولت در مقابل منتقدان کاملاً روشن است که رئیس‌جمهور در سخنرانی‌هایش یک‌طرفه منتقدین را با انواع اتهامها زیر سوال می‌برد و این برخوردها در عمل نشان می‌دهد که دولت نمی‌خواهد که اطلاع‌رسانی شفافی از عملکردش ارائه دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین