کد خبر: ۷۵۸۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴
یک نماینده:

تورم ایران از جهان عبور کرده است!

کاش تورم در داخل کشور به میزان تورم جهانی بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رئیس فراکسیون اقلیت مجلس هفتم با اشاره به اینکه اظهارنظر درباره عوامل موثر در تورم باید فارغ از هرگونه موضع‌گیری سیاسی یا صنفی باشد، گفت: «به نظر می‌رسد معاونان وزیر بازرگانی بیشتر موضع‌گیری صنفی دارند تا موضع‌گیری سیاسی».

اسماعیل گرامی‌مقدم در‌ گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب در این‌باره افزود: «نمایندگان مجلس به ویژه جریان اقلیت در بیش از ده نطق پیش از دستور هشدار دادند که سیاست‌های دوساله غیرکارشناسی و آنی رئیس جمهور در خصوص افزایش حجم نقدینگی، کاهش نرخ سود بانکی، تبدیل فراوان دلار‌های نفتی به ریال و عقب‌افتادگی طرح‌های اقتصادی که منجر به کاهش تولید شد، تبعاتی چون تورم‌ سنگین را برای مردم در پیش خواهد داشت». 

وی تصریح کرد:‌ «در همه جای دنیا، تورم تعریف شده و غیربحرانی، حدود 3 درصد است. این تورم در شرایط بحرانی مثل امسال با توجه به عواملی مانند افزایش قیمت نفت، مسائل آب و هوایی و کاهش نرخ تولید که منجر به دو رقمی شدن نرخ تورم شده، در حدود 11 تا 12 درصد است. بنابراین نرخ تورم داخل کشور هیچ ارتباطی با تورم جهانی ندارد».

نماینده بجنورد در مجلس هفتم در ادامه یادآور شد: «تورم در بخش کالا، مسکن و مواد غذایی جمعا به بیش از 400 درصد رسیده است، یعنی در دو سال گذشته تورم 100 درصدی داشتیم. بنابراین چه رابطه‌ای میان تورم بالای 100 درصد در دولت نهم و تورم 11 تا 12 درصدی جهانی می‌توان یافت؟».

وی با بیان اینکه تورم لجام گسیخته امروز ناشی از «تصمیمات غیرکارشناسی رئیس جمهور» است، گفت:‌ «ای کاش تورم در داخل کشور به میزان تورم جهانی بود و تنها از همان تبعیت می‌کرد».

گرامی‌مقدم افزود:‌ «تمامی مدیران و وزرایی که یکی پس از دیگری عزل می‌شوند و یا توان ادامه کار در دولت غیرپاسخگو و خودمختار نهم را ندارند، بر این عقیده هستند که تصمیمات را در دولت نهم یک نفر می‌گیرد نه عقل جمعی».

نایب رئیس فراکسیون اقلیت با دفاع از عملکرد وزیر بازرگانی اظهار داشت: «دفاع ما باید منطقی باشد و من طرفدار استیضاح نیستم».

وی افزود: «دفاع ما نباید به شیوه‌ دولت که تمامی اشتباهات و خسارات وارده را به گذشتگان و باندهای مافیایی نامرئی نسبت می‌دهد و امروز هم آن را ناشی از تورم جهانی می‌داند باشد».

گرامی‌مقدم تاکید کرد: «تورم جهانی نرخ ثابت و مشخص و شرایط بحرانی دارد و ما امروز از شرایط بحرانی تورم جهانی هم عبور کردیم».

وی در مورد سخنان مفتح معاون وزیر بازرگانی مبنی بر اینکه تورم در ایران پایین‌تر از سایر کشورهای منطقه است، گفت: «تورم در ایران و در برخی موارد بالای 100 درصد است. در بخش‌هایی مثل مسکن نیز که تاثیر مستقیم بر خط فقر و سطح زندگی افراد دارد، شاهد تورم بیش از 300 درصدی به خصوص در شهرهای بزرگ مانند تهران هستیم. بنابراین اکنون بالا بودن تورم در داخل کشور نسبت به کشورهای دیگر منطقه کاملا مشخص و حتی برای افراد عادی قابل لمس است».

وی اظهار داشت: «از دولت نهم باید پرسید آیا با نفت بشکه‌ای 115 دلار نمی‌توان تورم 10 درصدی را برای مردم به ارمغان آورد؟ در این شرایط چگونه می‌توان تورم 100 درصدی را توجیه کرد؟»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۳/۰۲
0
0
كدام تورم ؟! براي دولتيان اين كلمه نا آشنا است ! و اگر هم مختصر گراني باشد تاثيري بر مردم ندارد . خود رپيس دولت گفته است كه مردم وضعشان بهتر شده است !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین