کد خبر: ۷۵۹۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
تبلیغات

پاکسازی صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

شاید جالب باشد که بدانید بزرگ‌ترین و خارجی‌ترین اندام بدن هر انسان پوست او است. همه ما برای داشتن ظاهری جوان و با نشاط، از محصولات مراقبتی بسیاری به خصوص برای پوست، استفاده می‌کنیم. پوست صورت نسبت به سایر بخش‌های پوست، بیشتر در معرض آلودگی‌ها است و به همین خاطر است که بیشتر و زودتر دچار مشکلاتی نظیر چروک شدن، لکه آوردن و یا جوش زدن می‌شود.
پاکسازی صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟
آفتاب‌‌نیوز :

واقعیت این است که شما هر چقدر هم به پوست صورت خود رسیدگی کنید، باز همچنان مشکلات گفته شده ممکن است ظاهر شوند. این مسأله می‌تواند به دلیل انباشته شدن سلول‌های مرده پوست یا آلودگی‌هایی باشد که به طور مرتب روی لایه اپیدرم می‌نشیند. البته در مواردی، بیماری‌ها و یا اختلال در ترشح هورمون‌ها است که دلیل این مسأله می‌شود. اگر شما از سلامت کامل خود مطمئن هستید، اما همچنان با مشکلات مختلف پوستی دست و پنجه نرم می‌کنید، احتمالاً پاکسازی صورت همان چیزی است که به آن نیاز دارید. پاکسازی پوست یکی از اثرگذارترین روش‌ها در حل مشکلات پوستی است که انجام مرتب آن در دوره‌های زمانی مشخص، می‌تواند ریشه تمامی مشکلات پوستی شما را از بین ببرد.

پاکسازی صورت چیست؟

آلودگی‌ها تنها عوامل آسیب‌رسان به پوست نیستند؛ استرس و تنش‌های روانی، مواد آرایشی، عدم استفاده از ضد آفتاب یا آبرسان به طور منظم و... همه این‌ها به مرور زمان می‌توانند تأثیرات به شدت مخربی بر روی پوست شما داشته باشند. علاوه بر این، سلول‌های پوستی شما به طور ماهانه با سلول‌هایی جدید جایگزین می‌شوند و در اثر این موضوع، سلول‌های مرده بر روی آن تجمع می‌یابند. از طرفی دیگر با بالا رفتن سن، میزان کلاژن موجود در پوست افراد کاهش می‌یابد که در نتیجه آن پوست شل و چروکیده می‌شود. همچنین ترشح چربی‌های سطح پوست که به خودی خود بد نیستند و مزایایی نظیر حفظ رطوبت پوست و خواص آنتی باکتریالی دارند، در صورت تجاوز از حد طبیعی می‌توانند مسبب ایجاد جوش و آکنه شوند که غالب افراد دارای پوست چرب با آن درگیرند. همه این‌ها خلاصه‌ای از مشکلاتی هستند که می‌توانند سبب آسیب به زیبایی، سلامت و جوانی پوست شوند. آسیب‌هایی که گا‌هاً حتی با میکاپ نیز قابل پوشاندن نیستند و باعث ایجاد جلوه بد به میکاپ و لوازم آرایش بر روی صورت خواهند شد و در نتیجه اعتماد به نفس فرد را مورد هدف قرار می‌دهند.

خوشبختانه امروزه این قبیل مشکلات با مقوله‌ای پرطرفدار به نام پاکسازی صورت قابل حل است. پاکسازی پوست به مجموعه روش‌ها و اقداماتی گفته می‌شود که جهت رفع مشکلات گفته شده به کار گرفته می‌شوند که معمولاً شامل مراحلی نظیر لایه‌برداری، بهبود خونرسانی، آبرسانی، ویتامینه‌رسانی، میکرونیدلینگ و... است. با پاکسازی پوست، منافذ بسته شده پوستی شما با رفع عامل مسدود شدن باز می‌شوند؛ پوست شما مواد مغذی و مورد نیاز خود را دریافت کرده و ظاهری با نشاط و جوان‌تر به خود می‌گیرد. همچنین رنگ پوست شما روشن‌تر خواهد شد. پاکسازی پوست که می‌توان به عنوان فیشال پوست نیز از آن یاد کرد با بهبود خونرسانی و تحریک کلاژن‌سازی، چروک‌های سطحی و حتی عمیق‌تر پوست صورت شما را از بین برده و پوست شما را کشیده‌تر و محکم‌تر نشان می‌دهد. همانطور که خواندید پاکسازی پوست یک امر پرسود است که امروزه بیشتر افراد به آن علاقه‌مند هستند. در ادامه با چگونگی انجام پاکسازی پوست آشنا خواهید شد.

پاکسازی صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پاکسازی پوست چگونه انجام می‌شود؟

در حقیقت باید گفت که این یک سؤال کلی است و برای جواب دادن به آن باید مسأله را بازتر کنیم. در واقع پاکسازی پوست یک روش واحد ندارد و به صورت‌ها، در مراکز و توسط افراد مختلفی انجام می‌شود. در ادامه ما در مورد سه نوع انجام پاکسازی پوست صحبت خواهیم کرد و شما خواهید دانست که کدام روش، بهترین روش است.

  • پاکسازی صورت خانگی

ساده‌ترین روش انجام پاکسازی صورت، روش خانگی است. در این روش خود فرد با استفاده از لایه بردار‌های ضعیف و انواع روغن‌های طبیعی، ماسک‌های ورقه‌ای و... اقدام به انجام پاکسازی می‌کند. این روش سطحی عمل کرده و در آن، آلودگی‌ها و موارد آسیب‌رسان به صورت عمقی از بین نمی‌روند در نتیجه سرانجام چندان حیرت‌انگیزی نخواهند داشت. حتی ممکن است به دلیل عدم آگاهی و استفاده از مواد نامناسب با توجه به نوع و مشکلات پوست فرد، فرآیند پاکسازی صورت او با نتایج بدی به پایان برسد و تنها باعث تشدید مشکلات او شود. اگر قصد انجام این‌کار را دارید حتماً در این زمینه تحقیقات کافی انجام داده و از افراد متخصص مشاوره بگیرید.

  • پاکسازی صورت در مراکز زیبایی و آرایشگری

همان‌طور که از نام آن پیداست، این روش در آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی صورت می‌گیرد. فردی که این‌کار را انجام می‌دهد دوره‌ای برای آن گذرانده و اطلاعات خوبی در این زمینه دارد. در این روش فرد آرایشگر در طی جلساتی، ابتدا با بخور دادن، منافذ پوستی را باز کرده و خونرسانی و گردش خون در صورت را افرایش می‌دهد. سپس با استفاده از اسکراب‌ها و مواد شیمیایی، پوست را لایه‌برداری و عاری از آلودگی می‌کند. به عنوان اقدام بعدی با استفاده از انواع ماسک‌ها، سرم‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌ها پوست را آبرسانی کرده و سپس ماساژ می‌دهد. پاکسازی صورت انجام شده در این روش عمیق بوده و نتایج قابل توجهی خواهد داشت، البته در صورت مراجعه به فردی متخصص.

پاکسازی صورت چیست و چگونه انجام می‌شود؟

  • پاکسازی صورت کلینیکی

این روش در کلینیک‌های پزشکی و زیر نظر افراد متخصص نظیر متخصصین پوست و زیبایی تحت مدرک وزارت بهداشت انجام می‌شود. این روش توسط انواع مواد و دستگاه‌های پزشکی پیشرفته و بسیار اثرگذار انجام می‌شود. در این روش، اولین جلسه جهت معاینه پوست شما و تشخیص نوع آن است تا پزشک شما بتواند بهترین و مناسب‌ترین مواد و شیو‌ه‌ها را برای شما در نظر بگیرد. در جلسات بعدی با استفاده از اثرگذارترین مواد و دستگاه‌ها، پوست صورت شما به طور کامل و به بهترین شکل ممکن با استفاده از قوی‌ترین شوینده‌ها، جدیدترین دستگاه‌ها، با استفاده از مؤثرترین ماسک‌ها و اصولی‌ترین ماساژ‌ها و... پاکسازی می‌شود. در این روش به دلیل انجام فرآیند‌ها تحت نظر پزشک، عوارضی نظیر التهاب یا حتی سوختگی پوست دامن‌گیر شما نخواهند شد و نتیجه نیز ماندگارتر خواهد بود. با انجام پاکسازی صورت کلینیکی، شما دیگر از کیفیت بالا و مناسب بودن مواد مورد استفاده مطمئن خواهید بود. گرچه این روش نسبت به دو روش پیشین، قیمت بالاتری دارد، اما به طبع، کیفیت و تأثیر بیشتری نیز دارد. تحت یک نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت که پاکسازی صورت در کلینیک بهترین روش است.

گرچه پاکسازی صورت کلینیکی بهترین روش است، اما خوب است بدانید که کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید تأثیر بسزایی در نتیجه کار خواهد داشت. در ادامه با یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی جهت پاکسازی پوست را به شما معرفی خواهیم کرد.

کلینیک آذین، تخصصی‌ترین کلینیک پاکسازی صورت

کلینیک زیبایی پوست و موی آذین، با داشتن کادر پزشکی متشکل از پزشکان با تجربه و متخصص در زمینه زیبایی، برخورداری از پیشرفته‌ترین و بروزترین تجهیزات پزشکی و دارا بودن کادری حرفه‌ای و خوش اخلاق، یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی حال حاضر به شمار می‌آید. شما می‌توانید برای داشتن پوستی زیبا، درخشان، با نشاط و جذاب به کلینیک آذین به نشانی اینترنتی https://azin. clinic مراجعه نمایید. از دیگر خدمات این کلینیک می‌توان به انواع خدمات تخصصی مو، لیزر مو‌های زائد، جوانسازی پوست، جراحی زیبایی و... اشاره کرد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، برخورداری از خدمات مشاوره رایگان و بهره بردن از مطالب آموزنده این سایت، به کلینیک آذین مراجعه نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین