کد خبر: ۷۵۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۲:۱۰

انتقاد کیهان از سردار صفوی و دریابان شمخانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه کیهان در شماره روز شنبه، (4 خردادماه 87)، خود در خبری ویژه مدعی شد: «دو تن از فرماندهان دفاع مقدس در برنامه های تلویزیونی جداگانه ای در اظهاراتی تعجب برانگیز بنی صدر را از اتهام خیانت در جنگ تبرئه کردند»! 

به نوشته روزنامه کیهان، «سردار رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسداران در برنامه محرمانه که پنج شنبه شب از شبکه 3 سیما پخش می شد، در پاسخ به سوال مجری جوان برنامه مبنی بر اینکه «می گویند بنی صدر در جنگ و دفاع خیلی به ما خیانت کرد ولی هیچ کس نگفته خیانت او چه بود»، با کمال تعجب اظهار داشت: «من هم نمی توانم کلمه خیانت را به کار ببرم. بلکه نفهمی او را نسبت به موضع خودش که رئیس جمهور بود و فرمانده کل قوا بود اما انقلاب اسلامی را درک نکرده بود و عظمت امام را و اینکه بالاخره باید تابع امام باشد. البته نسبت به مسئله جنگ هم چیزی نمی فهمید»». 

این روزنامه در ادامه خبر از آن داده است که «دریابان علی شمخانی وزیر سابق دفاع نیز در برنامه مثلث شیشه ای که به صورت زنده از شبکه تهران پخش می شد، پس از آنکه مجری برنامه با طرح سوالی که ظاهرا ناشی از ضعف اطلاعاتش بود، مبنی بر اینکه «جریان نامه ای که بعد از فتح خرمشهر برخی فرماندهان نظامی به بنی صدر نوشتند و دستور عقب نشینی ایشان را تقبیح کردند، چه بود»، پرسید، خطاب به وی گفت: «بنی صدر اصلا آن موقع نبود. بنی صدر تا زمانی که در خاک ایران بود و فرمانده کل قوا بود، هیچ عملیات موفقی انجام نداد بنی صدر در عملیات سال 59 که می خواست خرمشهر را آزاد کند و شکست خورد و فاجعه هویزه رخ داد، قصد خیانت نداشت! بنی صدر دنبال پیروزی بود و اگر پیروز می شد، تانکهایی که به سمت بصره می رفتند تانکهایی در تهران به سمت کرسی های قدرت می رفتند و می گفت من عامل پیروزی ام. لذا بنی صدر خیانت نکرد»!». 

کیهان ضمن متهم کردن این دو سردار بزرگ دوران دفاع مقدس به «تبرئه بنی صدر از خیانت و تقلیل اتهام وی به «نفهمی»، «عدم درک صحیح از انقلاب، امام و جنگ» و «ناتوانی در کسب پیروزی به رغم میلش»»، خاطرنشان کرده است: «اسناد منتشر شده از لانه جاسوسی از بنی صدر به عنوان یک منبع اطلاعاتی «سیا» با اسم رمز SD LURE نام می برد». 

روزنامه کیهان در پایان مدعی شده است: «اظهارات صفوی و شمخانی مبنی بر خائن نبودن بنی صدر تعجب افکار عمومی را برانگیخته است و اغلب افراد فعال در محافل رسانه ای این ادعای جدید را برای یکدیگر پیامک می کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین