کد خبر: ۷۶۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۱
در قطعنامه پایانی نشست دانشجویان داروسازی عنوان شد:

وزارت بهداشت مسئول خدشه به رشته داروسازی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نشست نمایندگان صنفی دانشجویان داروسازی سراسر کشور به میزبانی دانشجویان دانشکده داروسازی شیراز برگزار شد. 

به گزارش خبر نگار سیاسی آفتاب ،در این نشست که با هدف بررسی مشکلات صنفی داروسازی برگزار شد نمایندگان دانشجویان ضمن تأکید بر لزوم همراهی و همکاری بیشتر دانشجویان جهت حل مشکلات به وجود آمده برای داروسازی،خواستار توجه مسوولان وزارت بهداشت به خواسته های دانشجویان داروسازی شدند. 

در این جلسه دانشجویان همچون گذشته احکام صادر شده توسط دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام معاونت های دارو و غذای دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت صدور مجوز تأسیس داروخانه به افراد غیر داروساز را ناعادلانه و به زیان سلامت جامعه و بیماران دانستند و خواستار لغو هرچه سریعتر این احکام و توقف این روند شدند. 

همچنین دانشجویان داروسازی خواستار همراهی وحمایت اساتید، رؤسای دانشکدهها ومسوولان آموزش داروسازی جهت حل معضلات داروسازی شدند. 

دانشجویان بخشی از مشکلات داروسازی را ناشی از تصمیمات اشتباه  وزارت بهداشت و مسوولان ارشد آموزش داروسازی کشور دانستند و خواستار توجه به خواستههای دانشجویان دراین زمینه شدند. 

در پایان این نشست نمایندگان دانشجویان ضمن تأکید بر پیگیری قاطعانه خود تا حصول نتیجه مطلوب با صدور قطعنامه‌ای مواضع دانشجویان داروسازی سراسر کشور در قبال مشکلات صنفی به وجود آمده برای داروسازی را اعلام داشتند:

در بخشی از این قطعنامه آمده است: «امروزه در دنیا،روز به روز بر اهمیت نقش داروخانه و دکتر داروساز به عنوان حلقه مهمی در زنجیره درمان وسلامت مردم افزوده می گردد به نحوی که کارآمدی سیستم درمانی بهداشتی به طور چشمگیری وابسته به عملکرد و جایگاه دکتر داروساز و داروخانه می‌باشد.

قاطعانه اعلام می داریم که تأسیس داروخانه توسط افراد فاقد صلاحیت علمی لازم نتیجه‌ای جز وارد شدن خدشه‌های جبران ناپذیر به سلامت جامعه، بیماران و رنجوران نخواهد داشت که این امر نتیجه حتمی تقابل منافع مالی فرد مؤسس غیر داروساز با دیدگاه‌های علمی و به حق دکتر داروساز به عنوان مسُـول فنی می‌باشد. بی‌شک از دیگر عواقب صدور چنین احکام ناعادلانه و نابخردانه‌ای بی اعتباری حرفه داروسازی و بی انگیزگی و سرخوردگی دانشجویان این رشته می‌باشد».

در بخش دیگری از قطعنامه مزبور آمده است: «تأسیس دانشکده‌های جدید، افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده‌های موجود، تأسیس شعب بین‌المللی بدون در نظر گرفتن ملاک‌های علمی و منطقی، تصمیم به ایجاد مقطع لیسانس و ایجاد آموزشکده داروسازی در دهلران از جمله جفاهایی است که توسط وزارت بهداشت بر داروسازی رفته و می‌رود».

در بخش پایانی قطعنامه نمایندگان دانشجویان داروسازی آمده است: «از دیگر سو زیاده خواهی‌های جمعی از افراد منفعت طلب تحت نام انجمن داروخانه داران! مبنی بر دریافت مدرک مسوولیت فنی داروخانه نشان از ضعف و بی‌لیاقتی مدیران ارشد داروسازی کشور در صیانت از کیان داروسازی می باشد. تصمیم دانشگاه آزاد برای تأسیس رشته داروسازی در شعبه بین‌المللی قشم و داشکده داروسازی در تاکستان زنگ خطری برای اعتبار علمی و آینده شغلی دانشجویان داروسازی می‌باشد. 

ما نمایندگان صنفی دانشجویان داروسازی کشور ضمن اعلام نگرانی شدید دانشجویان داروسازی نسبت به مسایل فوق‌الذکر خواهان لغو هرچه سریعتر احکام دیوان عدالت اداری و توجه بیشتر به اهمیت سلامت جامعه و بیماران می‌باشیم.

همچنین خواستار توقف هرچه سریعتر تصمیمات ناصواب وزارت بهداشت و پایان دادن به بی‌توجهی توهین آمیز مسـؤلین این وزارت‌خانه به خواسته‌های به حق دانشجویان داروسازی می‌باشیم و مسـؤلیت به خطر افتادن سلامت بیماران و آسیب های وارده به جایگاه و اعتبار رشته داروسازی و اقدامات بعدی دانشجویان را متوجه این مسـوولین می‌دانیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین