کد خبر: ۷۶۵۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
تبلیغات

قبل از انجام تست کرونا چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

برای کمک به محافظت از خود و افراد نزدیک شما در برابر ویروس کرونا، مطمئن شوید که در زمان مناسبی آزمایش کرونا را انجام می‌دهید. بهترین زمان برای انجام آزمایش کرونا دو تا سه روز بعد از شروع علائم است.
قبل از انجام تست کرونا چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

تست کرونا در یک سال گذشته پیشرفت زیادی کرده‌است. تنها در عرض چند ماه، کارشناسان توانسته‌اند آنقدر این ویروس را بشناسند که بتوانند با یک آزمایش ساده وجود آن را تشخیص دهند. با انواع مختلف تست‌های موجود، سوالات زیادی در مورد صحت تست و زمان و شرایطی که انجام تست کووید ضروری است مطرح شده است و لازم است تا در ارتباط با نکات مهم قبل از تست، اگاهی پیدا کنید.

نکاتی که قبل از انجام تست کرونا باید بدانید

باید بدانید که انجام آزمایش زودهنگام می‌تواند منجر به منفی شدن آزمایش شود، زیرا ممکن است ویروس کووید هنوز در بدن شما به اندازه‌ای وجود نداشته باشد که برای تشخیص کافی باشد. برای کمک به محافظت از خود و افراد نزدیک شما در برابر ویروس کرونا، مطمئن شوید که در زمان مناسبی آزمایش کرونا را انجام می‌دهید. بهترین زمان برای انجام آزمایش کرونا دو تا سه روز بعد از شروع علائم است.

اگر متوجه شدید که در معرض فردی که آزمایشش مثبت بوده است قرار گرفته‌اید، باید کار‌های زیر را انجام دهید:

● قرنطینه: به گونه‌ای رفتار کنید که گویی شما نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اید. به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز در اماکن عمومی حاضر نشوید. مدت زمان قرنطینه بستگی به زمان انجام آزمایش و دستورالعمل‌های بهداشتی محلی دارد.

● علائم خود را کنترل کنید: علائم کرونا بلافاصله پس از تماس شما با یک فرد آلوده ظاهر نمی‌شود. ممکن است چند روز طول بکشد تا علائم ایجاد شود. اگر بعد از قرار گرفتن در معرض فردی که آزمایش او مثبت شده، علائم ویروس کرونا در شما ظاهر شد، آزمایش کووید را انجام دهید. اگر علائمی در شما ایجاد شد، اما نمی‌دانید که با افراد مبتلا تماس گرفته‌اید یا نه، علائم خود را با پزشک خود در میان بگذارید تا آزمایش لازم را انجام دهد.

آزمایش کووید برای بیماران بیمارستانی قبل از عمل‌های جراحی نیز لازم است. این برای اطمینان از اینکه کارکنان بیمارستان اقدامات مناسب را قبل، در حین و بعد از عمل جراحی انجام می‌دهند تا شما و دیگران را ایمن نگه دارند، ضروری است.

تست کرونا منفی چقدر قابل اعتماد است؟

ممکن است منفی کاذب وجود داشته باشد، به خصوص بلافاصله پس از قرار گرفتن در معرض فرد آلوده، یعنی زمانی که ویروس زیادی در بدن شما وجود ندارد منفی کاذب ممکن است رخ دهد یا اگر ویروس در جایی غیر از جایی که مخاط گرفته شده، تجمع کرده باشد (به عنوان مثال، در گلو به جای بینی) نتیجه به اشتباه منفی می‌شود. به همین دلیل حتی تست PCR کرونا هم که دقت بالاتری دارد ممکن است نتیجه منفی کاذب داشته باشد. هر آزمایش در واقع تصویری است از آنچه در بخشی از بدن شما اتفاق می‌افتد که در آن لحظه نمونه‌برداری شده است. این تنها چیزی است که آزمایش به شما می‌گوید. بنابراین، اگرچه آزمایش PCR از این نظر حساس‌تر است و می‌تواند مقادیر کمتری از ویروس را هم شناسایی کند. اما اگر در مراحل اولیه رشد عفونت هستید و به چیزی که به آن "حد تشخیص" می‌گویند نرسیده باشید، ممکن است نتیجه آزمایش به اشتباه منفی باشد.

علائم کرونا

آیا احتمال مثبت کاذب وجود دارد؟

تحقیقات نشان داده است که نتایج مثبت کاذب در آزمایش‌های PCR نادر است و معمولا به دلیل نمونه‌های آلوده اتفاق می‌افتد. مثبت کاذب در آزمایش آنتی‌ژن ممکن است، اما اگر آزمایش به درستی انجام شود، بعید به نظر می‌رسد، به‌ویژه اگر علائمی در شما ایجاد شده و بدانید که در معرض فردی مبتلا به کووید ۱۹ قرار گرفته‌اید.

اگر آزمایش کرونا مثبت باشد باید چه کاری انجام دهم؟

هنگامی که آزمایش مثبت می‌شود، باید حداقل پنج روز خود را قرنطینه کنید و پس از آن پنج روز هم از ماسک استفاده کنید. اگر به آزمایش سریع کرونا دسترسی دارید، می‌توانید بعد از پنج روز دوباره آزمایش دهید تا ببینید آیا هنوز مثبت است یا خیر، که در صورت مثبت بودن باید به قرنطینه ادامه دهید.

در طول دوره بیماری هر روز ترکیبی از غلات کامل مانند گندم، ذرت و برنج، حبوبات مانند عدس و لوبیا، مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه، همراه با برخی از مواد غذایی از منابع حیوانی (مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ و شیر) مصرف کنید. در صورت امکان از غذا‌های سبوس دار مانند ذرت فرآوری نشده، ارزن، جو، گندم و برنج قهوه‌ای استفاده کنید. آن‌ها سرشار از فیبر ارزشمند هستند و می‌توانند به شما کمک کنند زودتر سلامتی خود را به دست آورید. آب فراوانی بنوشید و برای میان وعده، سبزیجات خام، میوه‌های تازه و آجیل‌های بدون نمک را انتخاب کنید.

تست کرونا در منزل

انجام تست کرونا در منزل با هومکا

اگر در معرض تماس با فرد آلوده به کرونا بوده‌اید یا علائمی دارید که شما را در مورد ابتلا به کرونا نگران کرده است، کافی است از امکانات تست کرونا در منزل هومکا استفاده کنید. مجموعه درمانی و بهداشتی هومکا این امکان را فراهم آورده است که در منزل خود با قیمت بسیار مناسب آزمایش کرونا را انجام دهید. هومکا این آمادگی را دارد که انواع آزمایش کرونا شامل تست سریع کرونا، تست PCR و تست آنتی‌بادی را در منزل شما انجام دهد و نتیجه و تفسیر آن را به صورت آنلاین در اختیار شما بگذارد. همچنین می‌توانید برای انجام و تفسیر تمام آزمایش‌های خون از خدمات هومکا استفاده کنید. اگر در تهران، کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز و رشت زندگی می‌کنید، برای درخواست انجام خدمات آزمایش در منزل، می‌توانید به سایت هومکا به نشانی www.homeca.ir مراجعه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین