کد خبر: ۷۶۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۵
امام جمعه مشهد:

آمریکا با شایعه دروغین چای و نمک وارد جنگ شده است

از مسوولان ما بهتر پیدا نمی‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام‌جمعه مشهد در خطبه‌های امروز نماز جمعه گفت: «آمریکا دیگر با سلاح و دستگاه‌های مجهز الکترونیکی به جنگ ما نمی‌آید، بلکه با شایعه دروغین در مورد چای و نمک وارد جنگ شده است».

به گزارش آفتاب، به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی، ادامه داد: «یک عده از مزدوران آمریکا با به راه انداختن شایعه می‌خواهند ما را دچار مشکل کنند و به دنبال آن‌ها یک عده افراد ناآگاه و فرصت‌طلب به دنبال سودجویی هستند».

وی تصریح کرد: «این افراد سودجو با کار خود یک غذای ناپاک و نجس وارد زندگی‌شان می‌کنند و به خاطر مقداری پول، زندگی خود را به یک زندگی جهنمی تبدیل می‌کنند».

حجت‌الاسلام علم‌الهدی تاکید کرد: «مسوولان مملکت در مجلس و دولت باید با کمال قدرت مشکل گرانی را حل کنند و مردم نباید در مضیقه باشند».

وی ادامه داد: «امروز در کشور ما حدود 5 میلیون تن قند و شکر وجود دارد، وضع ما این است، قند و شکر نیست. تنها در انبارهای تعاونی کشاورزی 100 هزار تن چای موجود است. پس چرا ما در این شرایط به سر می‌بریم»؟

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه مشکل مدیریتی کشور، نگاه بخشی است، گفت: «کسی که برق کشور را باید اداره کند، می‌گوید به دلیل اینکه برق گران تولید می‌شود، بنابراین قیمت برق را برای مصرف کننده بالا می‌بریم».

وی ادامه داد: «وقتی قیمت برق را زیاد کردید، این وارد سبد زندگی مردم می‌شود؛ آقای فروشنده، با مصرف برق گران، پول آن را از کجا می‌آورد، از فروش گران‌تر؛ و به همین نسبت، کالاهای دیگر گران می‌شود. علم‌الهدی تصریح کرد: «مگر با گرفتن پول زیاد از مردم مشکلات حل می‌شود»؟

وی ادامه داد: «چه کسی آب مصرف می‌کند؟ کسی که صد متر چمن آفریقایی را با شلنگ آبیاری می‌کند یا فقیری که با هشت سر عائله در یک خانه 80 متری زندگی می‌کند»؟

علم‌الهدی ادامه داد: «شما برای اینکه مبادا این فرد فقیر یک سطل اضافه آب مصرف کند، آب را گران می‌کنید؟ پول آب چمن آفریقایی را از خانواده‌های فقیر می‌گیرید؟ چه کار می‌کنید؟ بخشی نگاه نکنید، قسمت خود را نگاه نکنید، به بالا نگاه کنید».

خطیب جمعه مشهد خطاب به مسوولان گفت: «درست نیست که بار مردم را سنگین کنیم».

وی با اشاره به اینکه "مسولان می‌گویند به دلیل اینکه ترافیک داریم، پس از مردم جریمه بگیریم تا مشکل حل شود"، گفت: «درست نیست خانواده‌ای که با هزار زحمت به زیارت امام رضا(ع) آمده و در آفتاب داغ در ترافیک مشهد گیر کرده است، بگوییم چون راه بند است از این آقا پول بگیریم»؟

وی خواستار بازخوانی وصیت‌نامه امام خمینی(ره) شد و گفت: «باید دید امام(ره) سفارش کرده که از کدام قشر باید حمایت شود، کسی که در ماشین آخرین سیستم با تمام امکانات نشسته است اگر جریمه‌ای باشد، آن را هم پرداخت خواهد کرد. اما آقایی که با پیکان 53 آمده، برای ندادن جریمه مجبور است زن و بچه‌اش را در این هوای گرم از ماشین پیاده کند. کاری که مسوولان می‌توانند انجام دهند این است که وسایل نقلیه عمومی را به طور کافی فراهم کنند».
علم‌الهدی تصریح کرد: «این موضوع مثل این است که کسی توی گلویش چیزی گیر کرده باشد و ما حلق او را بفشاریم، این حل مشکل نیست».

وی با بیان اینکه گرانی راهی برای حل مشکلات نیست، گفت: «این موضوع که با تصمیمات خود برای مردم گرانی بتراشیم، اضافه کردن سختی و مشکلات مردم است و این درست نیست».

وی تصریح کرد: «امروز روی کره زمین را اگر بگردید پاک‌ترین و مقدس‌ترین انسان‌ها کسانی‌اند که در این مملکت کار می‌کنند و از مسوولان ما بهتر پیدا نمی‌شود».

علم‌الهدی با اشاره به این موضوع که مسوولان کشور از همه پاکترند، ادامه داد: «اما مسوولان نباید خودشان را ببینند، ولی نعمت ما قشر مستضعف است و باید آن‌ها را ببینند و با توجه به آنان حل مشکل کنند و باید حواس‌مان در مصوبات جمع باشد».

خطیب جمعه مشهد همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهیدان 26 خرداد (واقعه کاپیتولاسیون) گفت: «این شهدای عزیز، بزرگترین ضربه را به استکبار وارد آوردند، اینها سرمایه‌های ارزشمندی هستند که خط شهادت و انقلاب از فداکاری آن‌ها آغاز شد».

وی ادامه داد: «با قهرمانی آن‌ها و زندان‌های 10 ساله و سیاه‌چاله‌هایی که آن‌ها افتادند، قدرت استکبار در دنیا متزلزل شد، آن روز سرسپردگان آمریکایی متزلزل شدند و پوشالی‌بودن قدرت اربابان آمریکایی ثابت شد».

وی افزود: «از آن روز 46 سال می‌گذرد و از آن لحظه آمریکا تمام حمله‌هایی که داشته با شکست روبه‌رو شد و همان آمریکا به این روز افتاده است و امروز منفورترین مردم دنیا، دولتمردان آمریکا هستند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین