کد خبر: ۷۶۶۸۸
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۸
نماینده ایلام:

اگر به نامه اقتصاددانان توجه می‌شد وضعیت این‌گونه نبود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: قنبری گفت: «زمانی هم که اقتصاددانان به رئیس جمهور نامه نوشتند یادم هست که دولت بحث توطئه را مطرح می‌کرد و اگر آن زمان به انتقادات اقتصاددانان توجه می‌شد اکنون وضعیت کشور به این صورت نبود». 

داریوش قنبری نماینده ایلام در خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به سخنان اخیر مشاور رسانه ای رییس جمهور گفت: «اولین بار است که دیدیم مطرح کردن بیان واقعیات توسط مشاوران رئیس جمهور به عنوان جنگ مطرح می‌شود و اگر آقایان معتقدند که مطرح کردن تورم و گرانی یک جنگ است این واقعیتی در درون جامعه است».

وی افزود: «دولت وظیفه دارد که این دشمن ملت که گرانی و تورم است را از بین ببرد و آنکه عنوان شود گرانی‌ها یک توطئه و جنگ است جای بسی  تاسف است».

نماینده ایلام اظهار داشت: «دولتمردان با مطرح کردن اینگونه مسائل می‌خواهند صورت مساله را پاک کنند و به این صورت هم مشکلات مردم حل نخواهد شد».

وی ادامه داد:‌ «اینکه در خصوص وجود گرانی و تورم صحبت می‌شود نشان می‌دهد که این واقعیت امروز جامعه ما است و اگر همچنان این مشکل در جامعه وجود دارد به این دلیل است که در مورد آن کم در جامعه بحث شده است».

قنبری تصریح کرد: «ما اگر می‌توانستیم راه کار مناسبی برای مبارزه با گرانی پیدا کنیم اکنون قیمت مسکن به چهار برابر افزایش نمی‌یافت و مواد غذایی هم به این صورت گران نمی‌شد».

وی اضافه کرد: «نمی‌شود با وجود گرانی و تورم که برای همه مردم محسوس است ما مردم را تهدید کنیم و بگوییم که اینها توطئه است و منتقدان قصد به راه انداختن جنگ را دارند».

نماینده ایلام خاطرنشان کرد: «معتقدم اینگونه سخن گفتن از سوی دولتمردان برداشت شخصی آقایان است و نمی‌شود با این سخنان بر روی گرانی و تورم سرپوش گذاشت».

وی افزود: «مسئولان با تأمل، اندیشه صحیح و استفاده از نظرات کارشناسی این روند موجود در کشور را اصلاح کنند».

قنبری یادآور شد: «زمانی هم که اقتصاددان به رئیس جمهور نامه نوشتند یادم هست که دولت بحث توطئه را مطرح می‌کرد و اگر آن زمان به انتقادات اقتصاددانان توجه می‌شد اکنون وضعیت کشور به این صورت نبود».

وی ادامه داد: «این سخنان یک نوع فرافکنی از سوی دولت است و بی‌ارتباط هم با انتخابات ریاست جمهوری نیست و اما زمانی که مردم واقعیت‌های جامعه را لمس می‌کنند به نظرم طرح اینگونه مباحث بی‌فایده باشد و افرادی که این سخنان را مطرح می‌کنند به جز تخریب چهره‌شان چیز دیگری نصیب‌شان نخواهد شد و بهتر است که مسئولان به جای این سخنان به راه‌کارهای علمی و کارشناسی روی بیاورند».

قنبری در پایان گفت: «مسولان باید بدانند که بیان مشکلات مردم بیان جنگ نیست و دولتمردان بایستی از افرادی که مشکلات مردم را مطرح می‌کنند تشکر کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین