این به معنای آن است که کاربران میتوانند قرار گرفتن در معرض مشاهده تبلیغات مربوط به موضوعاتی شامل دوستیابی، نگهداری از کودک، بارداری و کاهش وزن را در یوتیوب محدود کنند. هدف از دادن این کنترلها به افراد، توانایی حمایت از خودشان درباره موضوعات آزاردهنده است.
اگر کاربری بخواهد این کنترلها را فعال کند، باید به انتهای بخش تنظیمات تبلیغات در حساب گوگل خود مراجعه کند. بعد از "تاپیک"، دکمه "مشاهده کمتر" (See fewer) دیده میشود. فعال کردن این گزینه، قابلیت فیلتر تبلیغات در این موضوعات را امکان پذیر میکند.
البته این فیلترها در مرحله آزمایشی بتا و منحصر به ویدیوهای یوتیوب و تبلیغات هدفمند برنامه گوگل ادز هستند و نتایج جست و جوی گوگل را فیلتر نمیکنند. صفحه پشتیبانی تبلیغات گوگل، درباره نحوه عملکرد این فیلتر شفاف سازی بیشتری میکند. این فیلتر مانع از آن میشوند که تبلیغات کنندگان، تبلیغات شخصی سازی شده را نمایش دهند.
کارین هانسی، مدیر امور حریم خصوصی و اعتماد گروه محصول گوگل به واشنگتن پست گفت: این پنج موضوع به دلیل نتایج نظرسنجی که گوگل از کاربران انجام داده بود، انتخاب شدند.
فیلترهای الکل و شرط بندی، اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شدند و از آن زمان در مرحله بتا بودهاند. گوگل به ادامه بهبود این فیلترها علاقه نشان داده است، اما معلوم نیست آیا فیلترهای مذکور بالاخره به نتایج جست و جو راه پیدا میکنند یا خیر.
بر اساس گزارش رویترز، دموکراتها در مجلس و سنای آمریکا لایحهای را تدوین کرده اند که تبلیغات هدفمند را برای همیشه ممنوع میکند. گوگل از این انتقاد آگاه بوده و حتی پست تنظیمات تبلیغات ۲۰۲۰ خود را با صحبت درباره شفافیت و کنترل کاربر آغاز کرد.