کد خبر: ۷۶۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۷ - ۲۲:۵۰
انتقاد شدید حامیان احمدی‌نژاد از قالیباف

توقیف یا لغو امتیاز روزنامه تهران امروز!؟

مدیر مسئول تهران امروز به دادسرای کارکنان دولت و رسانه‌ها احضار شد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سید شفیع مصطفوی: عصر روز شنبه برخی از سایت‌ها خبر توقیف روزنامه تهران امروز را منعکس کردند.

بر اساسی این گزارش‌ها این روزنامه با حکم هیات نظارت بر مطبوعات از اول تیر ماه توقیف شده است.

آفتاب در گفت و گو با یکی از خبرنگاران این روزنامه صحت این خبر را جویا شد. این خبرنگار که نخواست نامش فاش شود گفت: «هنوز از سوی مسئولان تهران امروز خبر دقیقی از توقیف روزنامه به اطلاع تحریریه نرسیده است. اما دبیران سرویس در برنامه ریزی برای روز کاری فردا از احتمال تعطیلی روزنامه سخن می‌گویند».

وی درباره علت توقیف احتمالی روزنامه گفت: «امروز ویژه‌نامه‌ای به مناسبت سالگرد سوم تیر (نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری) ضمیمه روزنامه تهران امروز بود که در آن انتقاداتی درباره عملکرد دولت نهم مطرح شده بود».

او افزود: «در صفحه دوم این ضمیمه نیز طرحی از رئیس جمهور چاپ شده بود که به نظر می‌رسد استناد اصلی هیات نظارت برای توقیف همین طرح باشد».

وی در عین حال با تاکید دوباره بر قطعی نبودن توقیف «تهران امروز» گفت: «حتی مسئولان روزنامه نیز ظاهرا از صحت خبر و یا دلایل و جزئیات این توقیف با اطلاع نیستند».

در همین حال تلاش خبرنگار آفتاب برای کسب اطلاع از مسئولان روزنامه تهران امروز نیز بی‌نتیجه ماند. 

روزنامه تهران امروز پس از تغییر اسماعیلی تاکنون مدیر مسئول خود را معرفی نکرده اما ذاکری سرپرستی این روزنامه را بر عهده دارد. این روزنامه منتسب به محمد باقر قالیباف، شهردار تهران است.


تهران امروز لغو امتیاز شده‌است!؟
دبیرخانه هیئت نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: «روزنامه «تهران امروز» شنبه شب لغو امتیاز شد».

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه روز شنبه مورخ 1/4/87 به استناد تبصره ماده 11 قانون مطبوعات که مقرر می‌دارد در صورتی که صاحب ‌پروانه یکی از شرایط مقرر در ماده 9 این قانون را فاقد شود به تشخیص هیئت نظارت مقرر در ماده 10 و با رعایت تبصره‌های آن پروانه نشریه لغو می‌شود و مستنداً به بند یکم قسمت «ب» ماده 9 همین قانون، پروانه نشریه «تهران امروز» لغو شد.


احضار مدیر مسئول تهران امروز به دادسرای کارکنان دولت
ایرنا شامگاه روز شنبه، اول تیرماه، خبر از احضار مدیر مسوول روزنامه تهران امروز به دادسرای کارکنان دولت و رسانه‌ها داد.

به گزارش ایرنا به نقل از نمابر ارسالی امروز ( شنبه) روابط عمومی دادسرای تهران، قربان زاده به اتهام چاپ مطالب و تصاویر اهانت آمیز نسبت به ریاست محترم جمهور و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ایراد افترا در روزنامه شماره ‪ ۴۴۳‬مورخه ‪ ۱۳۸۷/۴/۱‬با شکایت مدعی العموم به دادسرای کارکنان دولت احضار گردید.

روز گذشته روزنامه «تهران امروز» ویژه‌نامه هفتگی خود را به موضوع پرونده سوم تیر اختصاص داد و در این رابطه مطالب متعدد و متنوعی در قالب نقد عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی منتشر کرد. 
 

محمدباقر قالیباف؛ آماج انتقادات
در همین حال ، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد در یادداشتی در وبلاگ شخصی خود به انتقاد شدید از محمدباقر قالیاف پرداخت و با متهم کردن روزنامه «تهران امروز» به انتشار « مطالب سخیف همراه با دروغپردازی، تهمت و ترویج شایعه، تشویش و تخریب اذهان عمومی علیه دولت پرکار و خدوم»، نوشت: «می‌گویند آقای قالیباف شهردار تهران، صحنه گردان این روزنامه است. به سختی می توان باور کرد که با نظارت و تدبیر ایشان، به دست نشر سپرده شده باشد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، جوانفکر در ادامه این یادداشت آورده‌است: «برای بنده سخت است که باور کنم، آقای قالیباف به عنوان شهردار تهران در چنین امری دخالت دارد. مگر می شود کسی که خود را دین دار و اهل نماز و عبادت می داند، از رهبری تبعیت می کند، مدعی اخلاق و انصاف، جوانمردی، ارزشها و مدافع ارزشمدارانی چون چمرانهاست و مرگی مانند مردن شهید چمران را آرزو می کند، هدایت و مدیریت تبلیغات مسموم، توهین آمیز، تحقیر کننده و همراه با تمسخر و تخریب علیه دولت نهم را برعهده داشته باشد! این دو با هم قابل جمع نیست. یا این دروغ است یا آن». 

جوانفکر سپس به حامیان محمود احمدی‌نژاد توصیه کرده‌است ضمن پرهیز ازهرگونه واکنشی به مطالب ویژه‌نامه “تهران امروز”، مطلقاً حالت عصبانیت و بى‏تابى نباید به آنها دست بدهد.

از سوی دیگر یک سایت توجیه‌گر اقدامات دولت نهم نیز امروز در مطلبی نسبت به مطالب منتشره در ویژه‌نامه تهران امروز واکنش نشان داد. 

این سایت در خبری مدعی شد: «یک مقام عالی‌رتبه، چندی قبل در جلسه‌ای با حضور مدیران فرهنگی، صراحتاً از شهردار تهران به دلیل تخریب دولت در 3 روزنامه وابسته به وی از جمله روزنامه تهران امروز انتقاد کرده بود».

این سایت افزوده‌است: «در ویژه نامه سوم تیر تهران امروز که توسط مسئول یکی از فرهنگسراهای تهران و سردبیر یک سایت اینترنتی ضد دولت تهیه شده است، علاوه بر انتشار تصاویر نامناسب، برخی اتهامات مالی به دوره شهرداری دکتر احمدی نژاد منتسب و از این اتهامات به عنوان یادگارهای زمان شهرداری وی یاد شده است».

از نظر این سایت «این نوع عملیات تخریبی علیه رئیس جمهور حتی از سوی رسانه های دوم خردادی نیز کمتر انجام شده است».
 

عذر خواهی تهران امروز
در حالی‌که منابع خبری، خبر از توقیف روزنامه تهران امروز می‌دهند، نسخه آنلاین روز یکشنبه، دوم تیرماه این روزنامه منتشر شده‌است.

تهران امروز در این نسخه اینترنتی که هنوز مشخص نیست، فردا نسخه چاپی آن نیز منتشر خواهد شد یا نه، از مطالب منتشره در وپژه‌نامه روز شنبه، اول تیرماه خود برائت جسته‌است.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، متن کامل عذرخواهی روزنامه تهران امروز به این شرح است:

روز گذشته روزنامه «تهران امروز» ویژه‌نامه هفتگی خود را به موضوع پرونده سوم تیر اختصاص داد و در این رابطه مطالب متعدد و متنوعی در قالب نقد عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و سیاسی منتشر کرد.

این ویژه‌نامه که از سوی جمعی از جوانان متعهد واصولگرا که معتقد به مبانی نظام و رهبری هستند تهیه می‌شود، متاسفانه در شماره دیروز خود حاوی مطالبی خارج از فضای اعتدال و نقد عالمانه بود. شاید این انحراف را بتوان به شور‌ و هیجان روزنامه‌نگاری در دوره جوانی منتسب کرد که البته هیچ دلیلی نمی‌تواند این اشتباه را توجیه کند. به هرحال مسوولان روزنامه «تهران امروز» این قصور را در درجه اول متوجه خود می‌دانند و برای رفع هرگونه شبهه‌ای یادآوری نکات زیر را ضروری می‌دانند: 

1 - بر هیچ کس پوشیده نیست که دولت نهم با روی کار آمدن خود شعارهای ناب و اصیل انقلاب را احیا و عدالت‌طلبی را به گفتمان اول جامعه‌ تبدیل کرد. از بین بردن فاصله‌ها میان مسوولان اجرایی و مردم و حضور بی‌واسطه میان اقشار مختلف از جمله ثمرات این رویکرد بوده است.
بنابراین نباید از دایره انصاف خارج شد و آنچه نقطه قوت این دولت تلقی می‌شود را در لابه‌لای انتقادات به فراموشی سپرد. چه آنکه رهبر معظم انقلاب نیز بارها این رویکرد مردمی و عدالت‌خواهانه و تلاش خستگی‌ناپذیر دولت را ستوده‌اند.
 
2 - نگاه روزنامه «تهران امروز» در مباحث تخصصی همواره نقد علمی و کارشناسانه – به استثنای ویژه‌نامه اخیر- بوده و سعی کرده نقد علمی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد. در این میان هرگاه نوک پیکان نقد، مصالح نظام و منافع ملی را نشانه می‌رفته، از درج و انتشار آن خودداری کرده چرا که معتقد به نقد درون گفتمانی است و نقد علمی و کارشناسانه را مساعدت مسوولان محترم اجرایی در اجرای وظیفه خطیر خود ارزیابی می‌کند.
 
3 - بار دیگر اعلام می‌کنیم که ویژه‌نامه روز گذشته از این رویکرد علمی و معتدل تهی بوده و شورای سردبیری روزنامه بدین وسیله و با صراحت تمام از مسوولان دولتی عذرخواهی نموده و دوام توفیقات این عزیزان را آرزو می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۲
0
0
مطلب اصلي مربوط به افشاگري هاي صفحه شهري بوده
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۲
0
0
با سلام
اين هم يكي از همان خبرهايي بود كه تيتر و توضيح قبل از تيتري كه انتخاب كرده ايد،‌با محتواي متن تناسبي ندارد و نوعي جوسازي است كه شما مدعي هستيد در اصول خبررساني نبايد انجام شود. متاسفم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین