کد خبر: ۷۷۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۱
غلامحسین امیری:

برخوردهای دوگانه، دروغ‌پردازان را جسورتر می‌کند

سران قوا در برخورد با فساد به دیدگاه‌های آیت‌الله شاهرودی توجه کنند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامحسین امیری، قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به هشدارهای برخی روحانیون مبنی بر آغاز پروژه باندی جدیدی برای تخریب کارگزاران نظام و روحانیت گفت:‌ «اگر روسای قوای سه‌گانه درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی هم‌فکر و هم‌عقیده اظهار نظر کنند و تعاملی جدی در این زمینه داشته باشند، مجالی برای شایعات و دروغ‌پراکنی‌ها باقی نمی‌ماند».

امیری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به اهمیت توجه به نظرات آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی و ریشه‌کنی فساد گفت: «آقای شاهرودی در این دو، سه سال نشان داده که با مسایل مربوط به مفاسد اقتصادی عاقلانه‌تر از دیگران برخورد می‌کند و دیدگاه‌هایشان را طبق قانون مطرح می‌کنند».

وی افزود: «مسایل اقتصادی، مانند پرنده درون قفس نیستند که بتوان به هر صورت که خواستیم با آن رفتار کنیم و بر این اساس مسئولان باید در طرح دیدگاه‌های خود در این زمینه دقت کافی به خرج دهند».

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به دیدگاه‌های رییس‌جمهور درباره مفاسد اقتصادی گفت: «آقای احمدی‌نژاد بی‌تردید به دنبال برخورد جدی با مفاسد اقتصادی است و تاکید دارد که در این برخورد نباید تبعیض صورت گیرد؛ اما باید در بیان این مواضع دقت کافی داشته باشند و مواظب باشند که تیرهایی که به این سو و آن سو پرتاب می‌کنند، گاهی می‌تواند زمینه‌ساز جرأت یافتن و جسارت پیداکردن گروه‌های سودجو را فراهم کند که اهداف خود را در این میان دنبال می‌کنند».

وی افزود: «اساسا اتهام‌پراکنی و دروغ‌پردازی از غفلت و جهالت ناشی می‌شود و اگر انسان‌ها ‌آزاد، بصیر، منصف و معتقد به مبدأ و معاد هستی باشند،‌ وارد چنین حوزه‌هایی نمی‌شوند».

امیری خاطرنشان کرد:‌ «برخوردهای تعصبی و غیربنیادی ناشی از اعتقادات ضعیف و درنظر نداشتن اخلاقیات است».

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین در ادامه با اشاره به اینکه "انقلاب اسلامی ما همواره با هجوم تخریب‌گران مواجه بوده"، گفت: «در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در مقاطع مختلف شاهد بوده‌ایم که عده‌ای با طرح برخی مسایل انحرافی و دروغ به دنبال سلب اعتماد مردم از نظام هستند و قصد دارند مردم را نسبت به انقلاب بی‌اعتقاد کنند».

وی در این‌باره بر ضرورت برخورد محکم و قاطع با عاملان ایجاد بدبینی در جامعه تاکید کرد و گفت: «هر نوع برخورد دوگانه با توهین‌کنندگان و اتهام‌پراکنان نسبت به شخصیت‌ها و چهره‌های نظام و موثران در پیروزی انقلاب،‌ می‌تواند مجال بیشتری را در اختیار این‌گونه جریان‌ها قرار دهد و آنها را در اقدامات تخریبی خود جسورتر کند».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین