کد خبر: ۷۷۰۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۲۲:۰۶
در دیدار با سفیر سودان صورت گرفت

تأکید رئیس مجلس خبرگان بر تقویت و تحکیم روابط ایران و سودان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به اهمیت سودان میان کشورهای اسلامی تاکید کرد: «سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش روابط با سودان و کشورهای اسلامی و آفریقایی تداوم خواهد یافت». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار عبدالله بشیر خضر سفیر سودان در جمهوری اسلامی ایران، بر تقویت و تحکیم روابط دو کشور تاکید کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز دو کشور؛ توسعه همکاری‌های ایران و سودان در تمامی زمینه‌ها را خواستار شد و افزود: «با توجه به ظرفیت بالای سودان در حوزه کشاورزی و آبی و همچنین منابع معدنی این کشور؛ گسترش همکاری‌ها می‌تواند منافع خوبی برای مردم دو کشور به همراه داشته باشد».

وی با اشاره به طرحها و نقشه‌های شوم تجزیه طلبانه نظام سلطه در قبال کشورهای جهان سوم به ویژه سودان گفت: «وحدت جهان اسلام و مضاعف نمودن تلاشهایی برای همکاری و همبستگی میان کشورهای اسلامی، می‌تواند در مقابله با توطئه‌ها کارساز باشد».

عبدالله بشیرخضر سفیر سودان درجمهوری اسلامی ایران نیز دراین دیدار سطح روابط دو کشور به ویژه در حوزه سیاسی رامطلوب عنوان کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران و سودان همواره به دلیل گرایشات اسلامی مورد فشار غرب بوده‌اند».

وی افزود: «سودان در رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به گسترش روابط با آفریقا می تواند نقش برجسته ای داشته باشد و تلفیق امکانات سودان با فناوری های ایران می تواند الگوی همکاری در منطقه باشد».

سفیر سودان همچنین با اشاره به تهدیدات روزافزون رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران ، رفتار دوگانه غرب در این موضوع را مورد نکوهش قرار داد و گفت: «غرب در این خصوص از خود هیچگونه واکنشی نشان نداده‌است در صورتی که اگر عکس این موضوع اتفاق می‌افتاد، تبلیغات منفی بسیار به راه می افتاد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین