کد خبر: ۷۷۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۸
علی تاجرنیا:

این ادبیات برازنده ملت ایران نیست

دولت نهم از واقع‌بینی دور شده‌است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی تاجرنیا، دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان با اشاره به اخبار منتشر شده در روزهای اخیر مبنی بر طرح ربودن احمدی‌نژاد در سفر به عراق و ایتالیا که از زبان رییس‌جمهور و برخی مشاوران و تیم محافظتی وی مطرح شده، گفت: «دولت نهم نسبت به خیلی مسایل از واقع‌بینی دور شده است و طرح ربودن وی نیز ادامه این خط دور شدن از واقعیت است که از ابتدا تاکنون در ادبیات آقای احمدی‌نژاد دیده شده است».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این‌باره اضافه کرد: «چند وقتی است، پس از اینکه دولت نهم در حوزه مسایل مدیریتی دچار  عدم کارآمدی شده، رییس‌جمهور جامعه مخاطبان خود را از 70 میلیون مردم ایران به بخش کوچکی که عمدتاً نگاهشان به دولت نهم نگاه شیفتگی و به دور از تحلیل است، تقلیل داده است».

تاجرنیا ادامه داد: «جماعتی محدود که همچنان دچار شیفتگی نسبت به دولت و شخص آقای احمدی‌نژاد هستند، امروز مخاطبان اصلی رییس‌جمهور در سخنرانی‌ها و اظهارات هستند و هرچه گفتار در این مدت صورت می‌گیرد باید در همین راستا تحلیل و ارزیابی شود».

وی با تاکید بر اینکه "نفس این اظهارات از دولت نهم جای تعجب ندارد"، گفت: «آنچه در این میان انسان را به شدت متاثر می‌کند، این است که ورود به این نوع ادبیات و طرح این‌گونه مسایل در افکار بین‌المللی، نگاه مسئولان کشورهای مختلف و مردم جهان را به ما نگاهی تحقیرآمیز می‌کند».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت تصریح کرد: «این ادبیات  از رییس‌جمهور کشوری که داعیه‌دار تاثیرگذاری نه تنها در منطقه که در دنیاست، تنها باعث جدی نگرفتن ما در افکار عمومی جهان  می‌شود».

تاجرنیا تاکید کرد: «ادبیات دولت نهم برای ملت بزرگ و سرافرازی مثل ملت بزرگوار ایران برازنده نیست و جای تاسف دارد».

وی ادامه داد: «دولت نهم متاسفانه نه تنها نسبت به توانمندی‌های خود دچار توهم است که درباره میزان ناتوانی رقیب هم دچار توهم است؛ تمامی رفت‌وآمدها در حوزه پروازها و حتی‌ رفت‌وآمدهای معمولی در عراق تحت کنترل نیروهای آمریکایی است و رفت‌و‌آمدهای شخصیت‌های عراقی با اطلاع آمریکایی‌ها انجام می‌شود، بر این اساس به لحاظ فنی چنین امکانی وجود ندارد که اتفاقی از این نوع بیفتد و آمریکایی‌ها مطلع نشده باشند».

دبیرکل انجمن اسلامی پزشکان همچنین خطاب به رییس‌جمهور کشورمان گفت: «آقای احمدی‌نژاد، اساسا آنچه شما مطرح می‌کنید برای دنیای امروز مسئله نیست و موضوعیت ندارد. روش‌هایی که امروز دنیای غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی به کار می‌گیرد از چنان پیچیدگی و اصولی برخوردار است که آثار و تبعات آن در وضعیت کشورمان دیده می‌شود».

وی اضافه کرد:‌ «از نظر من حضور آقای احمدی‌نژاد در این چند سال به اندازه کافی به اعتبارجمهوری اسلامی در جهان لطمه زده است».

تاجرنیا افزود: «دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی بیش از ان که ادامه دولت آقای احمدی‌نژاد و حضور ایشان در رأس قوه مجریه ایران  ناراحت باشند از منزوی کردن هرچه بیشتر ایران خوشحال می شوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین